Raúl favorit til at blive næste førsteholdstræner

5 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Raúl fremstår...

Raúl fremstår mere og mere som manden, der på et tidspunkt skal tage over for Zinedine Zidane.

Sidste år overtog han Juvenil-mandskabet til slutspillet i Youth League og førte holdet til den første triumf i turneringen og i år har han sikret Castilla en plads i oprykningsspillet til den næstbedste spanske række, hvor man ikke har været i de seneste syv sæsoner.

Real Madrid træder ind i oprykningsspillet på en tredjeplads og skal over seks kampe forsvare den position for at nå sidste skridt i bestræbelserne på at opnå endelig oprykning.

Det skorter ikke på roserne i La Fábrica, hvor en unavngiven person skal have sagt følgende om Raúl:
- Han er meget vovet taktisk, også meget mere end Zidane var, da han var Castilla-træner.

Raúl spiller som udgangspunkt en 4-1-4-1-formation, men har også eksperimenteret med blot tre mand i forsvaret og så er han god til at lære fra sig, nævner flere af spillerne, som også hæfter sig ved, at intet slipper forbi legendens blik og at han er opmærksom på alt, hvad der foregår i La Fábrica.

Således fortæller Pablo Rodríguez, som før denne sæson skiftede til Lecce om følgende oplevelse med Raúl:
- Jeg havde aldrig snakket med ham, men en dag mødtes vi i Valdebebas og han stoppede mig for at vise mig noget på telefonen og det var aktioner fra min seneste kamp, jeg troede knap mine egne øjne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Havde ZZ ikke også en helt anden trup, med rigtig store talenter som Vini og Rodrigo.
Ser frem mod Raul.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #3 af 9eren
Raúl entrenador !

5 år 4 måneder siden #4 af BBB

Thomaskjensen post=135081 skrev: Havde ZZ ikke også en helt anden trup, med rigtig store talenter som Vini og Rodrigo.

Nej. Han havde Ødegaard, Cristian Benavente, R.D.T, Mariano Díaz og Borja Mayoral. Jeg ved ikke, om det er rigtig store talenter. Mayoral er vist den spiller, der klarer sig bedst. Vinicius kom til klubben efter Zidane allerede havde vundet CL et par gange.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #5 af 9eren
Han havde også sin egen søn som han placerede centralt i stedet for Ødegaard. Ødegaard røg ud på kanten eller helt ud på bænken

5 år 4 måneder siden #6 af doven

9eren post=135089 skrev: Han havde også sin egen søn som han placerede centralt i stedet for Ødegaard. Ødegaard røg ud på kanten eller helt ud på bænken

Man skulle nogle gange tro at Zidanes eneste ambition som træner var at ødelægge Ødegaards karriere, ud fra det man læser herinde.

For lige at få nogle tal på det: mens Ødegaard spillede for Castilla, var han henvist til bænken i samlet 5 kampe, og kun én af de kampe kom han slet ikke i aktion. Den største årsag til at han missede nogle kampe var, at han spillede både for Norges A- og U21-landshold (men mon ikke også Zidane havde en finger med i spillet der ;)). Det vil altså sige, at mens Ødegaard var til rådighed, var der kun én kamp, hvor Zidane slet ikke kiggede hans retning, på trods af at han var 2-5 år yngre end alle sine holdkammerater.

I 15/16-sæsonen (som var hans eneste fulde sæson for Castilla) spillede Ødegaard som 16/17-årig 4. flest minutter af alle på holdet, hvor han overgik både Enzo, samt Mayoral og Mariano, som var de to offensive stjerner på holdet. I begge sæsoner med Zidane som træner spillede Ødegaard væsentligt flere minutter end Enzo, som ganske vist nok ikke havde spillet lige så meget, hvis ikke farmand var træner, men jeg synes nu ikke der er noget der tyder på, at det skete på bekostning af den unge nordmand.

Kan vi så ikke én gang for alle få slukket for den konspirationsteori om, at Zidane af en eller anden grund skulle hade Ødegaard?
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ElMadrid, Chamartin, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #7 af 9eren
De tal er da en smule manipuleret og tager ikke udgangspunkt i at Ødegaard skulle spille en plads han ikke var bekvemt med fordi Zidane foretrak Enzo centralt.

5 år 4 måneder siden #8 af BBB

9eren post=135092 skrev: De tal er da en smule manipuleret og tager ikke udgangspunkt i at Ødegaard skulle spille en plads han ikke var bekvemt med fordi Zidane foretrak Enzo centralt. 

Spillede Øgegaard ikke kant i starten af karrieren (fordi han ikke havde fysik til at spille på midten)? Jeg spørger fordi jeg oprigtigt ikke kan huske det. Jeg husker kun glimt af nogle aktioner.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved BBB.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #9 af 9eren

Så spiller han godt nok centralt for en kantspiller at være. Synes da heller ikke at fysikken mangler noget på disse billeder hans alder taget i betragtning

da jeg var inde at se ham på Castilla og samt en kamp mod Rayo også på Castilla blev han fudlstændig placeret forkert på kanten. Han er overhovedet ikke kantspiller. Men han får jo aldrig lov til at være den spiller han er under Zizou
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #10 af 9eren

Den kamp jeg snakkede om hvor Zizou har Castilla. Mine egne optagelser. Der er par klip i anden halvleg der illustrere en smule hvordan han trækker ned i banen og prøver at komme centralt. Her kørte Zizou også 4-3-3 med Burgui på den anden kant. 

i mod Rayo to uger efter spillede Ødegaard en helt forfærdelig kamp på kanten.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved 9eren.

5 år 4 måneder siden #11 af Dios
@ Ødegaard spillede højrekant for Heerenveen og han startede også som højrekant i både Vitesse, Sociedad og på landsholdet før han for alvor tog begge klubber samt landsholdet med storm. Er heller ikke fan af Zidane's håndtering af ham denne sæson, men det er jo noget vås at klandre Zidane for at spille ham forkert på Castilla. Den eneste klub som har spillet ham centralt fra start af har været Arsenal. Selv hans debut tilbage i 2015 spillede han jo højrekant. 

Er helt enig i, at han er blevet brugt forkert af Zidane på Castilla, men bare i denne sæson gav Zidane ham jo den frie rolle. Han gjorde det egentlig okay, men ikke godt nok. Desværre går Zidane sjældent med talentet fremfor det rutineret medmindre han bliver tvunget til det. Det kan man mene om hvad man vil, men værre er det jo heller ikke.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #12 af 9eren
Er enig her !

Leveret af Kunena Forum