Miguel Gutiérrez som afløser for Marcelo

5 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid har...

Real Madrid har efter sigende allerede fundet afløseren for Marcelo og han kommer fra egne rækker.

Den 19-årige Miguel Gutiérrez kan formentlig se frem til at blive en del af Real Madrid-truppen fra den kommende sæson og selv om han endnu ikke har fået sin officielle debut for førsteholdet endnu, så er han en spiller, som man har meget store forventninger til.

Således har man tidligere afvist tilbud fra Manchester United på spilleren og man forventes også at afvise klubber som Dortmund og Eintracht Frankfurt, der meldes interesserede i ham.

I stedet arbejder Raúl intenst med ham på Castilla-mandskabet, hvor han allerede er en nøglefigur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Et talent på backen ala da Carvajal spillede på Castilla. Måske endda et større talent.

5 år 4 måneder siden #3 af DeLaRed
Med hvad med Fran Garcia, har man helt afskrevet ham? Jeg kender ikke særlig meget til nogen af de to spillere, men Fran Garcia er så vidt jeg har set samme profil, hurtig offensiv back med en arbejds-iver der minder om Carvajal’s i hans unge år. Forskellen er at Fran Garcia har utrolig meget mere erfaring end Miguel (vi snakker vel omkring 60-70 kampe mere på samme plan i benene) så for mit vedkomne er det lidt underligt at man vælger spilleren med mindre erfaring, men det må jo så betyde at Miguel simpelhen er længder bedre en Garcia.

Et stort problem, hvis dette bliver realitet i næste season er Miguel størrelse, han ligner vel Aller mest Rodrygo’s lillesøster, og blir utrolig nem at skubbe af bolden for La Liga angribere. Så hvis det virkelig er ham der er reserve næste år, så er det med at få ham på Cassano’s nutella diæt asap, og så ellers ned i centret og flytte masser af jern!

Donde está la biblioteca?

5 år 4 måneder siden #4 af Fondo_Sur
@DeLaRed

Miguel Gutiérrez er høj nok ud fra de klip jeg har set. Og google siger 180.

Derudover er han bare rigtig god på bolden, og har været anfører på sit hold.

5 år 4 måneder siden #5 af DeLaRed
@Fondo_sur

Jeg skal lige understrege, at det ikke er fordi jeg kan lide den ene mere end den anden, de er begge ejet af Real og derfor skal Real i denne situation træffe det bedste valg ifht næste season.

Jeg betvivler ikke at Miguel er 180cm høj, men prøv at gå tilbage til Google og så Google billeder af ham og derefter Google billeder af Fran Garcia (Rayo) og så fortæl mig hvem af dem der mest ligner en La Liga spiller. For som jeg ser det ligner Fran Garcia en mand der allerede kunne være far, hvor Miguel mere ligner en kommende konfirmand. Med det mener jeg at han ikke har fysiskken til at stå imod de større og mere fysisk spillende la liga spillere, endnu. (Odriozola har tit haft samme problem, og måske en af grundene til han aldrig er blevet til noget i Real, han er super hurtig, men mangler fysikken til at stå imod når han blir presset af en større spiller)

Jeg synes det kunne være helt super hvis vi har den nye Marcelo i truppen, men måske man nok også skal erkende at der stadig er langt fra Miguel op til Mendy, hvilket nok vil betyde at Miguel næste år kun får 15-20% af alle minutterne, og set i lyset af at han kun har spillet 28 officielle kampe indtil videre ville det så ikke give mening enten at give ham et år mere hos Castilla eller leje ham ud (måske til Rayo) så han er sikret spilletid og kan fortsætte sin udvikling?

Og i den situation ville det måske give mening at hente Fran Garcia retur, som trods alt er 2 år ældre og står noteret for 102 officielle kampe (5 mål og 8 assists) 83 af dem som Venstre Back og resten som Wing-Back.

Her mener jeg bare at Real burde tænke både kort sigtet (hvem er den bedste back-up næste season) og langsigtet (hvad er bedst for Miguel de næste 12 måneder). Så kan man altid sælge Fran Garcia på er senere tidspunkt og så indsætte en mere moden (og fysisk stærkere) Miguel på 1. holdet, hvis Miguel altså beviser sig som en bedre spiller.

Igen, jeg er egentlig ligeglad, jeg føler mig bare ikke overbevist af en spiller der er 19år og har spillet 28 kampe, vi mangler noget data her mener jeg, for vi blir nød til at spørge os selv om vi ville være komfortable med at have han dækker vores back i en CHL finale/El Clasico næste år, hvis Mendy og Nacho var skadet? Og her ligner Miguel imo ikke en solid kandidat endnu. Fran Garcia spillede derimod en rigtig solid kamp mod Barca i Januar (Copa del Rey) og selvom det kun var en enkelt kamp så har han trods alt bevist noget på det niveau mod et tophold, og så er han fast mand hos Rayo i denne season, her ved vi stadig intet om Miguel.

5 år 4 måneder siden #6 af Fondo_Sur
Din påpegning af fysik giver ikke rigtig mening, da Fran Garcia er noteret for at være 169 høj. Ikke fordi det er afgørende, men det er pudsigt, at afskrive Miguel på 180 pga fysikken. På de nyeste billeder ligner han ikke længere end konfirmand.

Odriozola mangler da heller ikke fysik for at slå igennem, men taktisk forståelse og teknik? Det jo derfor, at tynde Lucas Vazquez har sat ham af holdet.

Jeg kender ikke så meget til Fran Garcia for at være ærlig, men kan bare konstatere at Miguel Gutierez er et stor talent. Man har preseason til at prøve ham af. Og derudover har man også Nacho til at vikariere på pladsen. 
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.

5 år 4 måneder siden #7 af DeLaRed

Fondo_Sur post=135132 skrev: Din påpegning af fysik giver ikke rigtig mening, da Fran Garcia er noteret for at være 169 høj. Ikke fordi det er afgørende, men det er pudsigt, at afskrive Miguel på 180 pga fysikken. På de nyeste billeder ligner han ikke længere end konfirmand.

Odriozola mangler da heller ikke fysik for at slå igennem, men taktisk forståelse og teknik? Det jo derfor, at tynde Lucas Vazquez har sat ham af holdet.

Jeg kender ikke så meget til Fran Garcia for at være ærlig, men kan bare konstatere at Miguel Gutierez er et stor talent. Man har preseason til at prøve ham af. Og derudover har man også Nacho til at vikariere på pladsen. 

Hoejde har ikke noedvendigvis noget med fysisk styrke at goere, i saa fald burde Carvajal jo ikke vaere noget saerligt paa en fodbold bane. Jeg skal dog gerne erkende at jeg maaske ikke har set de nyeste billeder af Miguel, saa maaske jeg tager fejl.

"Odriozola mangler da heller ikke fysik for at slå igennem, men taktisk forståelse og teknik? Det jo derfor, at tynde Lucas Vazquez har sat ham af holdet."
- Nu skrev jeg at det MAASKE var EN af aarsagerne til han ikke har slaaet igennem, men er helt enig i at han mangler en masse andre ting ogsaa. Men de kampe han har spillet for Real har han ofte vaeret over-matchet i det fysiske spil naar han moeder spillere der er fysisk staerkere (noget en spiller som Carvajal sjaeldent blir). Som sammenligning saa se paa Rodrygo fra sidste season, saa snart der er en modspiller der puster til ham falder han(han er blevet staerkere de seneste maaneder og det ses i hans spil), det er naturligvis et ekstremt eksempel, men Odriozola har i flere tilfaelde haft samme problem (hans problem er i virkeligheden at hans tyngedpunkt ligger ret hoejt, hvorimod spllere som Caravjal og Marcelo's tyndge punkt ligger lavt, og derfor er de svaerre at skubbe vaek, ogsaa noget Messi lever hoejt paa)

"Man har preseason til at prøve ham af. Og derudover har man også Nacho til at vikariere på pladsen."
- Praecis det samme kunne man jo goere med Fran Garcia og saa leje den spiller ud der "daarligere" end den anden, for du faar jo et problem hvis du gir Miguel pre-season og finder ud af at han ikke er klar (vel og maerke hvis Marcelo har forladt klubben).
Som jeg ser det er Miguel kun 19 aar gammel, og da man allerde har en spiller i Fran Garcia der har over 100 kampe i benene og har proevet at spille mod en kub som Barca (og gjorde det overbevisende) saa er der ingen grund til at skynde sig med Miguel, give ham den plads og tid han har brug for at udvikle sit talent endnu mere,og saa se hvordan de 2 psillere ser ud i 2022 og derfra traef en mere langsigtet beslutning.

Men det er ikke noget vi har behov for at blive enige om, for som tidligere naevnt, jeg er egentlig ligeglad, jeg mener dog bare at vi mangler noget data paa en spiller der kun har spillet 28 officielle kampe, her ville jeg personligt altid vaelge den mere erfarne spiller til naeste season og saa lade Miguel bruge endnu 12 maaneder paa at faa kampe i benene.

Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #8 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Miguel Gutiérrez som afløser for Marcelo
Som Real Madrid spiller så er den fysiske råstyrke heller ikke det store must for en backspiller, selvom vi i Michel, Roberto Carlos og i Carvajal har haft fysisk stærke backs. Det har været de offensive kræfter i mange år, vores backs har givet deres største bidrag i spillet. Det er derfor det er så svært med Mendy for mig, da teknikken ikke altid følger med i de situationer han har bolden.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #9 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Miguel Gutiérrez som afløser for Marcelo
Miguel fik desværre rødt kort i 1-1 kampen i dag. Burde ha været 3 points og sejr og Raúl ser selvf ikke tilfreds ud! Latasa scorede for Madrid. Dagens spillere Blanco og Pablo Ramon blandt andet !
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum