Jovic: Tilbage til Real Madrid til sommer

2 år 11 måneder siden #1 af Benzeron
I januar blev...

I januar blev Luka Jovic udlejet tilbage til hans gamle klub Eintracht Frankfurt, og til sommer venter en beslutning om, hvad der skal blive af serberen fremadrettet. 

Jovic, der siden sit skifte tilbage til Tyskland har scoret tre gange og lavet én assist på tolv kampe, siger følgende til tyske Bild om sin fremtid:
- Alle ved, at jeg officielt er Real Madrid-spiller, og jeg vil være tilbage der i slutningen af sæsonen. Naturligvis kan jeg ikke snakke om min karriere i et par måneder. 

Jovic har kontrakt helt frem til 2025, og man gav 63 millioner euro for ham i sommeren 2019. Det bliver derfor spændende at se, om man kan indkassere et beløb, der bare kan komme i nærheden af den pris, eller om han kan se frem til en række lejeaftaler for at få dækket hans løn. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #2 af DeLaRed
En kasse Tuborg og videre i teksten....det absolut dårligste indkøb Florentino har lavet!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 11 måneder siden #3 af Madridista02

DeLaRed post=135466 skrev: En kasse Tuborg og videre i teksten....det absolut dårligste indkøb Florentino har lavet!

​Bedømt på hvad? Du har i lang tid kørt en underlig hetz mod Jovic, men hvor mange sammenhængende kampe har han fået? Hvorfor er han et dårligere køb end, lad os nævne; Nuri Sahin, Illaramendi, Militao, Carvalho, Kaká, Baptista, Danilo (Forfærdelig dårlig fodbold spiller i øvrigt), Pablo Garcia, André Silva, Gravesen. Der er mange flops i blandt. 
Jeg er med på, at Jovic ikke har leveret i de få antal minutter han har spillet og, at vi havde spændende forventninger til ham. Hans pris var også rigtig høj, det er jeg med på. Men han har ikke på ét tidspunkt fået kontinuerligt med spilletid. Tag fx Timo Werner i Chelsea. Han har fået 26 liga kampe, de fleste fra start. Han er blevet vist rigtig meget tillid, og han spiller stadig elendigt. Havde Jovic situation været sådan, så kunne vi kalde ham et flop, men helt ærligt, hvor mange kampe har Jovic spillet fra start i træk? tre? Det holder jo heller ikke.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #4 af DeLaRed

Madridista02 post=135467 skrev:

DeLaRed post=135466 skrev: En kasse Tuborg og videre i teksten....det absolut dårligste indkøb Florentino har lavet!

​Bedømt på hvad? Du har i lang tid kørt en underlig hetz mod Jovic, men hvor mange sammenhængende kampe har han fået? Hvorfor er han et dårligere køb end, lad os nævne; Nuri Sahin, Illaramendi, Militao, Carvalho, Kaká, Baptista, Danilo (Forfærdelig dårlig fodbold spiller i øvrigt), Pablo Garcia, André Silva, Gravesen. Der er mange flops i blandt. 
Jeg er med på, at Jovic ikke har leveret i de få antal minutter han har spillet og, at vi havde spændende forventninger til ham. Hans pris var også rigtig høj, det er jeg med på. Men han har ikke på ét tidspunkt fået kontinuerligt med spilletid. Tag fx Timo Werner i Chelsea. Han har fået 26 liga kampe, de fleste fra start. Han er blevet vist rigtig meget tillid, og han spiller stadig elendigt. Havde Jovic situation været sådan, så kunne vi kalde ham et flop, men helt ærligt, hvor mange kampe har Jovic spillet fra start i træk? tre? Det holder jo heller ikke.

​Du har ret, der er selvfoelgelig andre spillere som er daarligt koebt ind af Perez, og maaske der ligger et par stykker derimellem som kan blande sig med Jovic ifht til den titel. Men nu naevner du det selv, Jovic havde en astronomsik hoej pris, for en angriber der KUN havde spillet 1 god season, vi maa ikke glemme at Jovic ud over i seasonen 18/19 aldrig har scoret over 20 maal. Ud over det blev han koebt fra en klub som spiller med et meget anderledes system og taktik en Real, og Jovic har jo heller ikke foer sin tid i Real vist sig som en spiller der havde den individuelle kunnen til at kunne omstille sig til en anden type fodbold. Nu er han saa tilbage i Frankfurt, hvor han jo heller ikke ligefrem dominere Bundesligaen, og faktisk har svaert ved at bide sig fast i start-opstillingen, og det understreger jo bare at han paa ingen maade har haft eller faar niveauet til en klub som Real. Og selv nu naar han spiller (i Bundesligaen vel at maerke) praestere han jo ikke paa et saerlig hoejt niveau, slet ikke noget der skulle kunne give ham endnu en chance i Real. Det er rigtigt at han ikke spillede mange kampe i real (mest af alt pga skader og diverse Corona karantaener) men maaske det ogsaa er en understregelse af at han ikke er god nok, for argumentet om at Zidane bare ikke kan udstaa unge spillere er jo noget pjat (Fede, Rodrygo, Vini, Asensio, Varane, Isco, Carvajal har alle faaet spilletid under Zidane som 23 aarig eller yngre). Og en ting har vaeret tydeligt fra dag 1 og indtil han smuttede retur til tyskland, og det har vaeret en helt og aldeles lad og uacceptabelt attitude paa banen, og hvorfor skal vi tro at han har vist noget som helst andet til traening?

Du maa meget gerne fortsaette med at vaere Jovic fan, men han skal bare ikke fortsaette i Real, han skal finde sig en midter-klub i Tyskland og blive paa et niveau der passer til ham, i det rigtige system og med de helt rigtige spillere omkring sig, men han hoerer ikke til i Real, og er et gigantisk fejlkoeb (omend der naturligvis har vaeret en del andre fejlkoeb ogsaa).

Og ved ikke hvorfor du fremhaever Timo Werner, han har absoulut intet med Real Madrid eller med Jovic at goere, jeg er sikker paa du ogsaa kan finde andre fejlkoeb i Europa, men det er vel ikke hvad debatten handler om? ud over det synes jeg heller ikke vi skal sammenligne os med det nuvaerende Chelsea hold, her mener jeg ambitionerne i Real burde vaere hoejere.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #5 af Lars1991
Ved godt det off-topic, men ​hvorfor skal Carvalho også nævnes blandt dem? Han gjorde det generelt rigtig godt, og når man købte ham som 31 årig og for en lille sjat penge, så kunne man da ikke forvente meget mere! Vil da sige der var mangee andre centerforsvarer man prøvet sig af før ham man kunne have nævnt i stedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 11 måneder siden #6 af Madridista02

DeLaRed post=135468 skrev:

Madridista02 post=135467 skrev:

DeLaRed post=135466 skrev: En kasse Tuborg og videre i teksten....det absolut dårligste indkøb Florentino har lavet!

​Bedømt på hvad? Du har i lang tid kørt en underlig hetz mod Jovic, men hvor mange sammenhængende kampe har han fået? Hvorfor er han et dårligere køb end, lad os nævne; Nuri Sahin, Illaramendi, Militao, Carvalho, Kaká, Baptista, Danilo (Forfærdelig dårlig fodbold spiller i øvrigt), Pablo Garcia, André Silva, Gravesen. Der er mange flops i blandt. 
Jeg er med på, at Jovic ikke har leveret i de få antal minutter han har spillet og, at vi havde spændende forventninger til ham. Hans pris var også rigtig høj, det er jeg med på. Men han har ikke på ét tidspunkt fået kontinuerligt med spilletid. Tag fx Timo Werner i Chelsea. Han har fået 26 liga kampe, de fleste fra start. Han er blevet vist rigtig meget tillid, og han spiller stadig elendigt. Havde Jovic situation været sådan, så kunne vi kalde ham et flop, men helt ærligt, hvor mange kampe har Jovic spillet fra start i træk? tre? Det holder jo heller ikke.

​Du har ret, der er selvfoelgelig andre spillere som er daarligt koebt ind af Perez, og maaske der ligger et par stykker derimellem som kan blande sig med Jovic ifht til den titel. Men nu naevner du det selv, Jovic havde en astronomsik hoej pris, for en angriber der KUN havde spillet 1 god season, vi maa ikke glemme at Jovic ud over i seasonen 18/19 aldrig har scoret over 20 maal. Ud over det blev han koebt fra en klub som spiller med et meget anderledes system og taktik en Real, og Jovic har jo heller ikke foer sin tid i Real vist sig som en spiller der havde den individuelle kunnen til at kunne omstille sig til en anden type fodbold. Nu er han saa tilbage i Frankfurt, hvor han jo heller ikke ligefrem dominere Bundesligaen, og faktisk har svaert ved at bide sig fast i start-opstillingen, og det understreger jo bare at han paa ingen maade har haft eller faar niveauet til en klub som Real. Og selv nu naar han spiller (i Bundesligaen vel at maerke) praestere han jo ikke paa et saerlig hoejt niveau, slet ikke noget der skulle kunne give ham endnu en chance i Real. Det er rigtigt at han ikke spillede mange kampe i real (mest af alt pga skader og diverse Corona karantaener) men maaske det ogsaa er en understregelse af at han ikke er god nok, for argumentet om at Zidane bare ikke kan udstaa unge spillere er jo noget pjat (Fede, Rodrygo, Vini, Asensio, Varane, Isco, Carvajal har alle faaet spilletid under Zidane som 23 aarig eller yngre). Og en ting har vaeret tydeligt fra dag 1 og indtil han smuttede retur til tyskland, og det har vaeret en helt og aldeles lad og uacceptabelt attitude paa banen, og hvorfor skal vi tro at han har vist noget som helst andet til traening?

Du maa meget gerne fortsaette med at vaere Jovic fan, men han skal bare ikke fortsaette i Real, han skal finde sig en midter-klub i Tyskland og blive paa et niveau der passer til ham, i det rigtige system og med de helt rigtige spillere omkring sig, men han hoerer ikke til i Real, og er et gigantisk fejlkoeb (omend der naturligvis har vaeret en del andre fejlkoeb ogsaa).

Og ved ikke hvorfor du fremhaever Timo Werner, han har absoulut intet med Real Madrid eller med Jovic at goere, jeg er sikker paa du ogsaa kan finde andre fejlkoeb i Europa, men det er vel ikke hvad debatten handler om? ud over det synes jeg heller ikke vi skal sammenligne os med det nuvaerende Chelsea hold, her mener jeg ambitionerne i Real burde vaere hoejere.

​Det er rigtigt at Jovic kun i én sæson har scoret over 20 mål, men han er også kun 23år. Ikke særlig mange spillere op til 23.år der scorer over 20 mål hver sæson. 
At han ikke fik særlig meget spilletid, skyldtes først og fremmest, at han kun fik sporadiske indhop. Til sidste i hans tid hos Real blev han så ramt af skader og covid, men det er jo ikke pga. covid og skader, at han ikke fik mere spilletid end han gjorde. Jeg mener stadig ikke han har fået en reel chance. Der findes mange eksempler på spillere som skal bruge mere end én kamp fra start i måneden, for at bide sig fast. Det er ikke alle spillere der præsterer fra dag ét, andre har brug for kontinuitet. Så kan kan du sige at Real har fejlcastet ham, det ved jeg ikke, men ud fra det vi har set til Jovic, kan vi ikke vurdere ham som et flop, da vi reelt set, har set meget lidt til ham. 
Og så nævner jeg naturligvis Timo Werner som et lignende eksempel, da han, ligesom Jovic, kom fra Bundesligaen efter at have spillet en rigtig god sæson. Modsat Jovic har Timo Werner fået enormt lang snor, og han spiller stadig rigtig dårligt og ligner et kæmpe flop. Jovic har nærmest ikke fået en centimeter snor, og derfor er hans situation helt anderledes end Werners, da man ikke kan drage nogen konklusioner ud fra den lave mængde spilletid han har fået. Så selvfølgelig har han Timo Werner noget med Jovic og denne debat at gøre. Jeg skriver jo netop i mit tidligere opslag hvordan jeg prøver at sammenligne dem. Håber du bedre kan forstå det nu.
Og med den logik du smider ind til sidst med hensyn til Chelsea, så kan vi kun sammenligne os selv med Bayern og Barcelona. Eller hvad? Selvfølgelig kan vi sammenligne spillere med andre klubber. Det har intet med ambitioner at gøre, når jeg sammenligner Werner og Jovic. Det har noget at gøre med at de kommer fra identiske situationer, men de er hver fået forskellig behandling.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 11 måneder siden #7 af Madridista02

Lars1991 post=135469 skrev: Ved godt det off-topic, men ​hvorfor skal Carvalho også nævnes blandt dem? Han gjorde det generelt rigtig godt, og når man købte ham som 31 årig og for en lille sjat penge, så kunne man da ikke forvente meget mere! Vil da sige der var mangee andre centerforsvarer man prøvet sig af før ham man kunne have nævnt i stedet.

​Ja Carvalho kom til mine tanker, fordi jeg syntes han tit sejlede rundt når han spillede. I sær i El Classico. Omvendt var han billig og der var måske ikke de store forventninger til ham. Så kategoriseringen som flop kan nok godt diskuteres. 

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #8 af DeLaRed
@Madridista02

Ok, jeg forstaar godt hvorfro du nu naevner Werner, mener dog stadig ikke det har noget med denne diskution at goere...men lad nu det ligge.

Dit argument om at Jovic ikke har faaet chancen mangler kontekst, saa den kommer her.

Du skriver at det ikke er pga skader/covid at han ikke fik mere spilletid end han gjorde...det ved jeg nu ikke helt, her kommer Jovic's tid i Real i tal:
Kampe spillet: 32
Kampe paa baenken: 24
Kampe ikke til raadighed (skade/covid): 21
- Det er saa ogsaa meget normalt (og tit ret klogt) at en traener ikke saetter en spiller paa banen i foerste kamp han er retur fra en pause, med mindre det er noedvendigt, for derfor at give spillerens krop et par dage extra til at finde formen, saa derfor kan vi nemt ligge endnu 4 dage oveni de 21 hvor han ikke har vaeret til raadighed, uden at kunne klandre traeneren eller klubben for at han ikke har spillet i dem, og det betyder saa at han ikke har spillet i 20 hvor han har vaeret til raadighed, ud af 77, dvs "kun" 25% af alle kampe har han vaeret klar men ikke kommet paa banen.
- I hans foerste 16 kampe i klubben kom han paa banen i 12 af dem, det er korrekt at det var faa kampe fra start, men som ung spiller i Real Madrid kan man vel heller ikke forvente at skulle starte en masse kampe i streg(grundene kan du se nedenfor). Saa at sige at han ikke har faaet chancen fra start i Madrid kan vi to kun vaere uenige om, der er mange spillere der faar meget kortere snor end Jovic har faaet. (Vini spillede ud af sine foerste 16 kampe med 1. holdet "kun" 8 og kun 2 af dem var fra start, tilgengaeld loeb han sig selv til doede i starten, han viste at han ville kaempe for den hvide troeje, og saa formaaede han ogsaa at lave 3 assists i de kampe, ogderved beviste at der var noget at bygge videre paa. Rodrygo var heldig at Asensio blev skadet og derved aabnede p for mere spilletid, men han fik ogsaa "kun" 12 muligheder for at bevise sig ud af sine foerste 16 kampe og ja flere af dem var fra start, men han jviterede tilgengaled ogsaa med 5 maal og 2 assists i hans foerste 12 kampe, hvilket igen var et grundlag for at give ham mere spilletid)
- Oveni i hans foerste skade var problemet ogsaa at han i alle de 12 kampe slet ikke formaaede at overbevise nogen som helst om at han var klar til Real Madrid. Han gemte sig mest imellem modstandernes 2 center forsvars spillere, flyttede sig ikke en meter uden bold og lavede intet arbejde i pres-spillet, og det var godt og vel konsekvent hver kamp, det var ikke noget der oejensynligt blev bedre med tiden. Saa ud fra dette skal traeneren jo ogsaa reagere, for ingen spiller er over holdet, i hver kamp gaelder det om at hente 3 point og dem var Jovic ikke en del af at sikre og saa skal man naturligvis ikke blive ved med at spille ham.
- Ud over det var han ogsaa ude hele 5 gange paa 18 maaneder, saa paa hvilket tidspunkt skal traeneren maaske begynde at taenke i at give ham en laengere pause eller mere tid til at faa kroppen helt paa plads, for at undgaa yderligere skader, isaer med en spiller som holdet ikke paa den maade er afhaengige af?

Problemet med din logik i at han ikke har faaet chancen og at vi derfor alle skal have ondt af ham, og at det hele er Zidane's skyld er foelgende:
1. Jovic er en omstillings spiller og har scoret lang stoerste delen af sine maal i Frankfurt paa kontra. Det fungere bare ikke rigtig i Madrid da Real oftest moeder hold der har 11 mand bag bolden og tit ogsaa staar meget dybt, og her er Jovic helt lost, han besidder ingen af de faerdigheder der skal til for at spille mod saadanne modstandere, og han har heller ikke den spillemaessige intelligens eller den tekniske kunnen der skal til for at omstille sig til den type fodbold Madrid spiller. (og derfor er han et giganstisk fejl-cast, og imo er det et tydeligt stress-koeb fra Perez' side da han ikke kunne faa andre offensiv spilleren den sommer)...Og NEJ, selfoelgelig skal de resterende 10 spillere ikke indrette sig efter en 23aarig der har haft 1 god season i sin karriere, det er Jovic der skal kunne tilpasse sig systemet, og det er han tydeligvis ikke god (eller klog) nok til. Og naar man saa endelig spiller mod offensive hold som Barce, ville det da vaeret decideret dumt af spille med Jovic naar han intet har bevist, selfoelgelig vaelger man de bedste spillere til en saadanne kamp, og det goer man 10 ud af 10 gange!
2. Jovic har i sine 32 kampe for Real ikke bevist nogen fodbold maessig kunnen, men han har heller ikke bevist at han hoere til i truppen. Han en oftest helt stille staende og laver meget lidt uden bolden i foedderne, det nytter ikke noget i en klub som Real og da slet ikke naar man som ung er kommet for at bevise sig selv (hele 32 gange), for selvom han kun faar 10 minutter paa banen, saa burde vi kunne forvente at han i det mindste loeber roeven ud af bukserne for at ville bevise sig selv, men det har vi ikke set fra hans side en enkelt gang (og saa er der ogsaa masser af angriber der formaar at score maal efter sene indskiftinger, saa mener godt vi burde have kunne forventet en smule mere slut-produkt). Og spar mig for at det er fordi han er ung og bange, spillere som Vini, Fede og Rodrygo har formaaet at saette deres aftryk paa Madrid's spil i deres foerste 8-10 kampe, flere af dem som indskiftere, saa hvorfor kunne Jovic saa ikke? (maaske det er fordi han langt fra besidder niveauet til real, nej det kan det jo ikke vaere, det maa vaere traenerens skyld ikke?) Og paa baggrund af det fortjener han ikke mere spilletid, Zidane kan ikke blive ved med at tvinge en spiller ind i et system for derfor at saette de 3 point paa spil, det nytter ikke noget. Og en ting er hans lade og helt igennem uaaceptable attitude paa banen, men hvorfor skulle vi tro det var anderledes til traening? og paa den baggrund kan man vel godt forstaa at Zidane bliver noed til at finde paa noget nyt, hvis han har en spiller der konsekvent spiller paa et lavere niveau end alle sine hold kammerater og samtidig ikke rigtigt ligner en spiller der gider det, for det goer han ihvertfald ikke naar han spiller kamp.
3. Hans direkte konkurrenter hedder Benzema, Eden, Vini, Rodrygo og Asensio, det er disse spillere han kaemper om spilletid med, og man kan have sin mening om hver isaer, men der er ingen af dem der har set daarligere ud paa banen end Jovic de sidste 18 maaneder, saa hvorfor skulle han have spilletid fremfor dem? Selv Mariano viste noget der mindede om acceptabelt spil i en raekke kampe i efteraaret (det er dog gaaet ned ad bakke for ham siden).
4. Nu er han saa tilbage i Frankfurt hvor han indtil videre har haft svaert ved at bide sig fast i start-opstilling. Og det vidner endnu engang om en spiller der slet ikke har niveauet til Real, for selvfoelgelig skal vi ikke have en reserve spiller fra Bundesligaen i klubben, slet ikke en der har kostet oss 65mio, det haaber jeg vi er enige om? Og ja, han har lige scoret i dagens kamp for Frankfurt, men det aendre ikke paa at han stadig ikke passer ind i Real, mest af alt vidner det bare om at han er tilbage i en klub og et niveau der nogenlunde svare til det han kan bidrage med.

Nu naevner du selv Gravesen som vi koebte for 3.4mio, havde man betalt det samme for Jovic havde jeg nok sagt man havde faaet hvad man havde betalt for, men faktum er at maalt paa prisskilt er Jovic en af de dyreste spillere klubben nogensinde har koebt og derfor er det et kaempe fejl koeb, baade fordi han ikke passer ind i Real Madrid's system, og maaske slet ikke ind i spansk fodbold (med mindre han finder et omstillings hold, ATM ville maaske passe ham), men ogsaa fordi han intet har vist paa de 32 muligheder han har faaet og med niveauet i Madrid gaelder det om at gribe chancen naar man faar dem, for man kan ikke forvente at faa mere end 32 af dem, det har vi som klub ikke tid til, slet ikke naar der ikke har vaeret et glimt af forbedring eller haab om noget bedre, alle dem der stadig tror paa Jovic kigger jo helt tilbage til hans sidste season i Frankfurt for at finde den spiller de haabede paa han blev i Madrid, men han har jo aldrig vaeret taet paa, og derfor skal han vaere fortid hurtigst muligt, saa kan han som sagt finde sig en midter-klub i tyskland hvor hans niveau passer ind og som spiller med et system og de helt rigtige spillere der passer til ham, men det skal ikke vaere Madrid!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce