Optakt: Liverpool - Real Madrid, Champions League, kvartfinale, 2. kamp

5 år 3 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid står...

Real Madrid står med gode kort på hånden i forhold til videre kvalifikation i Champions League efter sejren på 3-1 over Liverpool for en uge siden.

I aften gælder det så returopgøret på et mennesketomt Anfield Road, som før har været et uindtageligt fort for Liverpool, men i denne sæson har man lidt mange nederlag på hjemmebane og det er naturligvis Real Madrids fordel, at Liverpool-defensiven synes at være til at tale med.

Real Madrid skal naturligvis være opmærksomme på kampens indledning, hvor Liverpool sandsynligvis vil komme tordnende frem og forsøge at stresse Zidanes tropper og få dem til at lave fejl i defensiven. Den taktisk lykkedes ikke i første opgør, hvor Jürgen Klopp blev udstillet på det groveste i første halvleg, hvor Real Madrid konstant fik spillet sig ud af problemerne og fik bragt ubalance i Liverpool-holdet med hurtige sideskift.

Den del skal man lykkes med igen i aften og Zidane bebuder da også, at man er kommet til England for at forsøge at vinde kampen og det vil sandsynligvis være den rette taktik mod et Liverpool-hold, som ikke må få held med sit presspil.

Real Madrid mistede Lucas Vázquez for resten af sæsonen i weekendens El Clásico, som efterlod en flokke trætte spillere med sejren, men også med en defensiv, som efterhånden er voldsomt presset, idet også Carvajal, Ramos og Varane er ude.

Det kan betyde en 3-5-2-opstilling til aftenens kamp med Nacho, Militao og Mendy i bagkæden, mens en klarmeldt Fede Valverde og Marcelo skal tage sig af kantspillet på midtbanen, hvor verdens bedste midtbane-trio Casemiro, Kroos og Modric skal tage sig af resten og så bliver det Vinícius og Benzema i front.

Liverpool er også ramt af mange skader, men man forventer dog to ændringer i forhold til den første kamp, nemlig at Milner og Firmino starter inde i stedet for Keita og Jota og det kan give hjemmeholdet nogle andre muligheder offensivt.

Der er kampstart kl. 21.00 på 3+.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Militao, Nacho, Mendy, Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Modric, Marcelo, Vinícius, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #2 af Estadio Santiago Bernabéu
Så er optakten officielt skudt i gang. Jeg er begyndt at blive nervøs og jeg forventer at den kun stiger time for time indtil kampstart.

Kæmpe handikap at miste Lucas Vásquez. Han har været en af kernespillerne i denne sæson sammen med Courtois, Casemiro, Modric og Benzema.

Jeg forventer Zidane kommer med en lille overraskelse som han har for vane, når de vigtige kampe skal vindes taktisk. Han plejer at vinde taktikken men Liverpool er mini-Madrid så det bliver ikke en walkover.

5 år 3 måneder siden #3 af Daniel
​Liverpool skal frem over stepperne og det kommer til at koste dem i den anden ende. Vi scorer minimum to i aften. 

Vi kommer nok til at se en 3-5-2 med Valverde og Marcelo på hver sin kant, de normale tre på midtbanen med Vini og Benz på toppen. 

Hvis han er rigtig modig, ruller han bare ud med Valverde på højrebacken i den traditionelle 4-3-3 med Vini, Benz og Asensio på toppen.

Nu skal arbejdet gøres færdig!

5 år 3 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Zidane kunne godt finde på at bare at spille med Odriozola. Ville have været fan af at bruge ham, men lige mod Liverpools forventlige pres er det nok at gamble.

5 år 3 måneder siden #5 af Thomaskjensen
Klopski har et problem, ja han har mange, men et han skal have løst i aften, fedt om i har inputs på hvordan han kunne løse Vinicius Junior problemet i aften?

Spiller han totalt offensivt får Vini igen i dag masser af plads at løbe på, og det er på ingen måde nok at smide 1 mand på ham.

Bliver det en mere kontroleret offensiv bliver der langt mellem kæderne, og vi kommer få lettere ved at kontrolere kampen.

Spiller han som sidst, ja det er jo ikke en option.

Vi vinder 2-0. Boom!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 3 måneder siden #6 af DeLaRed

Fondo_Sur post=135752 skrev: Zidane kunne godt finde på at bare at spille med Odriozola. Ville have været fan af at bruge ham, men lige mod Liverpools forventlige pres er det nok at gamble.

​Jeg tror sagtens vi kan se Odriozola fra start idag, det bliver bare med en mere bolstret midtbane med enten 4 eller 5 spillere...en langt stoerre frygt for mig er Marcelo, for jo, han har erfaringen til et opgoer som dette, men det er saa stort set ogsaa det, han er komplet intetsigende i vores pres-spil og i defensiven paa egen bane halvdel, hvilket i saa fald vil betyde at Mendy skal daekke op for baade Salah OG T.A-Arnold paa egen haand, det mener jeg ville vaere et langt stoerre problem end at have Odriozola paa Hoejre back men med Fede foran sig.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

5 år 3 måneder siden #7 af El Siete
​Jeg tror også på en 3-5-2 som Daniel. Kompakt forsvar, kontrollerende midtbane og hurtige kontraløb fra Vinicius, Benzema, Marcelo og Valverde. 
Vi må for alt i verden ikke gå ud og pakke os, som mod Barcelona, men prøve at tage styringen så meget som muligt fra start og så straffe Liverpool når de er i angreb og mister bolden. 

Vi vinder 2-1. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

5 år 3 måneder siden #8 af Lars1991

DeLaRed post=135754 skrev:

Fondo_Sur post=135752 skrev: Zidane kunne godt finde på at bare at spille med Odriozola. Ville have været fan af at bruge ham, men lige mod Liverpools forventlige pres er det nok at gamble.

​Jeg tror sagtens vi kan se Odriozola fra start idag, det bliver bare med en mere bolstret midtbane med enten 4 eller 5 spillere...en langt stoerre frygt for mig er Marcelo, for jo, han har erfaringen til et opgoer som dette, men det er saa stort set ogsaa det, han er komplet intetsigende i vores pres-spil og i defensiven paa egen bane halvdel, hvilket i saa fald vil betyde at Mendy skal daekke op for baade Salah OG T.A-Arnold paa egen haand, det mener jeg ville vaere et langt stoerre problem end at have Odriozola paa Hoejre back men med Fede foran sig.

Han har erfaring, lederskab og kan hjælpe os med at spille os ud af pres og hjælpe os i det etableret spil. Men han har ikke spillet meget, så han kan være lidt inconsistent selv i hans teknik. Derudover han har jo ingen fysik mere, hverken fart eller udholdenhed.. så man skal putte ham i en rolle hvor man ikke regner med ham defensivt. Han skal _altid_ have hjælp der hvis han skal spille.

Derudover vil jeg nok også satse på Odriozola på backen mere end en halv-skadet Valverde... medmindre Valverde er 100% klar.

5 år 3 måneder siden #9 af Zyconith
Valverde på højreback? Skaden til Lucas Vazquez er bare et kæmpe tab. Hvor er Danilo henne når man har brug for ham.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 3 måneder siden #10 af Estadio Santiago Bernabéu

Zyconith post=135757 skrev: Valverde på højreback? Skaden til Lucas Vazquez er bare et kæmpe tab. Hvor er Danilo henne når man har brug for ham.

Looooooool

Så hellere hive Míchel Salgado op fra graven og smide ham derud.

5 år 3 måneder siden #11 af Lars1991

Zyconith post=135757 skrev: Valverde på højreback? Skaden til Lucas Vazquez er bare et kæmpe tab. Hvor er Danilo henne når man har brug for ham.

Han spillede jo stort set højreback imod Barcelona og der gjorde han det glimrende. Og så er der bare meget lidt tillid til Odriozola som også totalt kludrede en mega chance til Barcelona. Selvfølgelig også hårde betingelser at komme ind i sådan en kamp, når man stort set ikke har spillet i like 2 år.

5 år 3 måneder siden #12 af Ramos4
Jeg vil helt klart helst se Odriozola på backen og Valverde på højre, som mod Barca.

Marcelo har ikke kvaliteten mere. Han har slet ikke farten til det her niveau.

Ah okay, eller Valverde på backen og Asensio på højre. Men det der med 3-5-2 stoler jeg ikke på. Lad os spille som vi plejer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Ramos4.

Leveret af Kunena Forum