Real Madrid nærmer sig 100 millioner € i CL-indtægter

5 år 3 måneder siden #1 af Administrationen
Det skæppede godt...

Det skæppede godt i klubkassen, da Real Madrid i går slog Liverpool ud af Champions League.

Den samlede sejr i kvartfinalen indbragte således 12 millioner €, som kan lægges til de 56 millioner €, som man fik for at kvalificere sig til ottendedels-finalen fra gruppespillet.

En plads i finalen vil give 15 millioner €, mens en finalesejr kaster 19 millioner € af sig.

Hertil skal lægges den såkaldte Market Pool, som bliver udmålt mellem klubberne efter sæsonen og her står Real Madrid til en stigning, idet man er eneste spanske hold tilbage i turneringen og det vurderes at Real Madrid kan ende med at få op til 40 millioner €.

Man nærmer sig altså med hastige skridt 100 millioner € i denne sæsons CL-indtægter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #2 af Estadio Santiago Bernabéu
For Søren det er vigtigt og tiltrængt. De 12 for at slå Liverpool er naturligvis ikke så meget i det store hele, men med dem hører jo også muligheden for at komme højere op fordi man nu skal op imod Chelsea om de 15 millioner €.

Hvis man er interesseret i at vide hvordan de første 56 millioner € kommer ind på kontoen, så hænger det sammen med at UEFA Champions League kører med noget der hedder 'Co-Efficient Ranking'. Det er omkring 30 % af det samlede beløb, der udbetales til deltagerne. De bliver fordelt efter hver klubs seneste 10 års resultater. Dvs. vores fire Champions League sejre kommer til at gavne os længe endnu. Og ethvert resultat hænger ved i et helt årti ren økonomisk. Dette beløb skal lægges oveni 'Participation' beløbet som man opnår blot ved at kvalificere sig til Champions League. Dertil kommer resultaterne fra gruppespillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #3 af 9eren
Jeg skulle lige til at være den første til at kommentere på artiklen, og hører vores ekspert på området men så havde du allerede argumenteret :)

Hvad blev der af adressen ?

Har vi økonomi til at købe Håland og Mbappe nu?

5 år 3 måneder siden #4 af Estadio Santiago Bernabéu
​9'eren <3 Du kom lige en time for sent, tag den! :)

Real Madrid har råd til alt hvad vi peger på, fordi vores kredit er uendelig i bankerne. De ved at de nok skal få deres penge så det er en sikker investering. Men vi skal holde os indenfor Finansiel Fair Play ligesom alle andre og vi driver desuden vores forretning ekstremt fornuftigt de fleste somre så vi engang imellem har råd til en Bale/Hazard/James/Cristiano signing. Jeg ved ikke mere end jer andre.

Real Madrid havde i forvejen budgetteret med en 1/8 finale i Champions League så vi er i 22,5 millioner € i plus i forhold til budgettet. (10,5 + 12)

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #5 af 9eren
Spiller salg kan ikke gøre det ?

5 år 3 måneder siden #6 af Estadio Santiago Bernabéu
Jo det vil jeg bestemt gætte men jeg ved det lige så lidt/godt som du. Et salg af en spiller hjælper i forhold til Finansial Fair Play der normalt strækker sig over en periode af 3 år. I øjeblikket er der dog et ekstra år tillagt fordi regnskabsårene 2020 og 2021 er sammenlagt grundet Corona (godkendt af UEFA og FIFA)​

5 år 3 måneder siden #7 af Thomaskjensen
Herligt at komme ind og låse en så god nyhed og sikken en hyggelig tone i debatten i dag :)

At komme til finalen, hvilket vi skal som mindst betyder også at vores brandt bliver endnu mere værd.

I har vel hørt udtrykket om at man skal investere sig ud af krisen, og så må vi tage de tab det bliver enten at sælge spillere, eller lade dem rådne op på reservebænken, her tænker jeg Bale, Marcelo og Hazard.
Vil Ramos, Varana og Lucas ikke skrive under på hvad de har fået tilbudt, så må vi investere nu i 2 af de bedste der findes, ham den unge Spanier i Valencia var det vidst og enten Alaba eller en anden yngre (ikke ung så +24) spiller

Så får vi Haalang og Mbappe er jeg indstillet at vi beholder Jovic i mindst 1 år udlejet, derefter kan han komme til RM og agere backup for Benz.
Så vores foretrukne trio hedder Vini, Haaland, Mbappe og reserverne/rotation er Rodrigo, Jovic og Asensio... Det skulle da være noget.

Det bliver måske ikke altid smukt, men hurtigt bliver det :) og det i hele angrebet.

5 år 3 måneder siden #8 af Thomaskjensen
Med Backup for Benz mener jeg Haaland naturligvis.

5 år 3 måneder siden #9 af BBB

Thomaskjensen post=135885 skrev: Med Backup for Benz mener jeg Haaland naturligvis.

​Vi henter ikke en spiller til 100+ mio. for at han skal være backup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

5 år 3 måneder siden #10 af Ramos4

BBB post=135889 skrev:

Thomaskjensen post=135885 skrev: Med Backup for Benz mener jeg Haaland naturligvis.

​*James joinede chatten*
*Bale joinede chatten*

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 3 måneder siden #11 af Ramos4
Det helt store mål er Mbappe. Vi går ikke efter Haaland denne sommer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 3 måneder siden #12 af BBB

Ramos4 post=135890 skrev:

BBB post=135889 skrev:

​*James joinede chatten*
*Bale joinede chatten*

​De blev begge tvunget ind i holdopstillingen. Lidt ligesom Hazard har været forsøgt presset ind. Uden yderligere sammenligning i øvrigt. James kostede ikke engang 100+ mio.

Jeg tror, at vi har givet op til 60 mio. for en backup som det højeste.

Leveret af Kunena Forum