Medlems-gevinst på 21.000 € ved overgang til rigmands-ejet klub
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
UEFAs uvilje mod at lade klubberne konkurrere på lige vilkår i de europæiske turneringer, stiller klubber som Barcelona og Real Madrid vanskeligere, idet man som medlemsejet klub selv skal finansiere sine udgifter og i disse dage fører det naturligvis til spørgsmålet om, hvorvidt Real Madrid skal gøre en ende på 119 års historie som medlemsejet klub og i stedet overgå til en rigmands hænder, hvorved der bliver frit lejde til at agere, som man lyster.
For Real Madrids omkring 100.000 medlemmer ville det på nuværende tidspunkt betyde, at de hver især stod til at modtage en check på 21.000 €, hvis en rigmand i dag skulle overtage ejerskabet af klubben fra dem. Beløbet er beregnet ud fra klubbens aktuelle værdi på 2,1 milliarder € divideret med de 100.000 medlemmer, melder spanske El Economista.
Det forventes dog, at medlemmerne ville takke nej til at lade klubben overgå til udenlandske hænder og Florentino Pérez´ forslag om at gøre det sværere at blive kandidat til præsident-embedet blev da også i sin tid stemt igennem med stort flertal ud fra betragtningen om, at man dermed var med til at sikre, at klubben fortsat kunne forblive på medlemmernes hænder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Alligevel er det en uhyggelig tanke at sælge klubben til en rigmand. Lad os lege tanken.
21.000.000.000 € divideret med 100.000 medlemmer = 21.000 € til hvert medlem.
Derudover skal skødet formentlig tinglyses medmindre der gælder sig helt andre regler ved handel af klub. Tinglysningsafgiften på et skøde til en privat handel af en ejendom lyder på 0,6 % af den samlede købesum. Den bliver oftest del mellem køber og sælger. Dermed går der 126.000.000 € ‘tabt’. Dette beløb kan enten trækkes fra handelsbeløbet eller tillægges alt efter aftale.
Derudover kommer der regninger til advokater og revisorer. Mit gæt er at rapporten kommer til at overstige 1000 sider. Jeg har selv erfaring af salg af en mindre virksomhed end RMCF hvis rapport var på 1200 sider. Hver side skal skrives og senere læses igen af advokater. Derudover skal diverse revisorer godkende salget. Disse udgifter vil igen blive delt af køber og sælger.
Jeg føler mig overbevist om at Real Madrid bliver en klub, der har set sine bedste dage, hvis der ikke sker noget nyt. Vi taber terræn for hver måned, der går. Ikke til Bayern, Juve, PSG eller Barcelona. Kun Premier League hvor bundholdene snart har en lige så god økonomi som Real Madrid. Førhen var vi en klub der kunne overbyde alle de andre på transferbeløb og lønninger. Der var muligt at købe en spiller, se ham fejle og sælge ham for en slik uden det var en katastrofe. Senere hen kunne vi stadig købe de bedste men de måtte ikke fejle fordi vores økonomi afhænger af dem. Og nu har vi ikke råd til de bedste og vores over-middel spillere har vi ikke råd til fejler.
Enten skal vi have en slags Super League, revurderet, forbedret som kan overgå Premier League.
Eller også skal vi have en ejer. Og ikke en Glazer eller Fenway Sports Group der ejer klubben men trækker flere penge ud end de spytter ind. Nej så kan kun en rigmand, der vil bruge klubben som legetøj gå an. En arrogant, uempatisk, uetisk lort af en ejer.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
$4,75 Milliarder enligt Forbes
www.forbes.com/teams/real-madrid/?sh=208e4b796ed4
Om der er 91 000 medlemmer (socios) enligt min Google :)
Så det er $52.197,80 til hvert medlem om jeg kan min matematik.
Tror slet ikke det er muligt for en rigmand at købe klubben, socios kommer ikke sælge. Tager gerne ind en der ejer 49% af klubben.
Jeg kan sagtens følge dine tanker og dine bekymringer særligt omkring PL klubberne - men gud forbyde at vi bliver solgt - jeg ønsker på ingen måde at blive en klub, der skal bruges som legetøj af en eller anden med så mange penge, at vedkommende kan tørre røv med dem (undskyld mit franske).Estadio Santiago Bernabéu post=136558 skrev: De, der kender mig, ved at jeg næsten altid er klar på nye spændende tiltag. Real Madrid ligger ofte forrest i feltet når der kommer til innovative tiltag selvom vi også har nogle af se ædleste traditioner i fodboldverdenen. I Real Madrid har de noget, der hedder Real Madrid Next, hvilket er en afdeling der udelukkende fokuserer på klubbens fremtidige muligheder for indtægter, som man ikke allerede arbejder med i forvejen.
Alligevel er det en uhyggelig tanke at sælge klubben til en rigmand. Lad os lege tanken.
21.000.000.000 € divideret med 100.000 medlemmer = 21.000 € til hvert medlem.
Derudover skal skødet formentlig tinglyses medmindre der gælder sig helt andre regler ved handel af klub. Tinglysningsafgiften på et skøde til en privat handel af en ejendom lyder på 0,6 % af den samlede købesum. Den bliver oftest del mellem køber og sælger. Dermed går der 126.000.000 € ‘tabt’. Dette beløb kan enten trækkes fra handelsbeløbet eller tillægges alt efter aftale.
Derudover kommer der regninger til advokater og revisorer. Mit gæt er at rapporten kommer til at overstige 1000 sider. Jeg har selv erfaring af salg af en mindre virksomhed end RMCF hvis rapport var på 1200 sider. Hver side skal skrives og senere læses igen af advokater. Derudover skal diverse revisorer godkende salget. Disse udgifter vil igen blive delt af køber og sælger.
Jeg føler mig overbevist om at Real Madrid bliver en klub, der har set sine bedste dage, hvis der ikke sker noget nyt. Vi taber terræn for hver måned, der går. Ikke til Bayern, Juve, PSG eller Barcelona. Kun Premier League hvor bundholdene snart har en lige så god økonomi som Real Madrid. Førhen var vi en klub der kunne overbyde alle de andre på transferbeløb og lønninger. Der var muligt at købe en spiller, se ham fejle og sælge ham for en slik uden det var en katastrofe. Senere hen kunne vi stadig købe de bedste men de måtte ikke fejle fordi vores økonomi afhænger af dem. Og nu har vi ikke råd til de bedste og vores over-middel spillere har vi ikke råd til fejler.
Enten skal vi have en slags Super League, revurderet, forbedret som kan overgå Premier League.
Eller også skal vi have en ejer. Og ikke en Glazer eller Fenway Sports Group der ejer klubben men trækker flere penge ud end de spytter ind. Nej så kan kun en rigmand, der vil bruge klubben som legetøj gå an. En arrogant, uempatisk, uetisk lort af en ejer.
Jeg ser langt hellere en Super League, som bliver revurderet og åben, så resten af Europa støtter op om det. Er dette ikke muligt ville det være klædeligt, hvis UEFA/FIFA tager deres ansvar alvorligt og får stoppet den galskab, som de selv har været med til at skabe ved ikke at sætte rammerne eller ved ikke at håndhæve de rammer, som de har sat.
Real Madrid vil altid bestå og vil altid være største - hvis vi på nuværende tidspunkt kan lokke en spiller som Mbappé til Madrid, selvom PSG vil tilbyde ham en latterlig høj lønpose, så siger det mig, at vi stadig er ganske meget ved musikken ... selvom vi ikke må gå i stå, og naturligvis skal blive ved med at udvikle os! :-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”