Ramos og Mendy klar til Chelsea-kamp

1 uge 6 dage siden #13 af Estadio Santiago Bernabéu
Jamen Thomas selvom vi har spillet nogle dårlige kampe med en trup, der består af 9 stamspillere, så var det jo en trup hvor mange spillere netop var kommet tilbage fra en skade. Eller en kamp hvor nogle spillere simpelthen er kørt trætte fordi de ikke har fået nok pauser.​

Er du indforstået med at:

1. En spiller der netop er kommet tilbage fra skade, kan ikke bidrage optimalt de første par kampe?

2. En spiller der ikke har fået nok pause kan ikke spille op til sit vanlige niveau pga træthed?

Det er ikke en undskyldning, hvis det er sandt. Så er det en forklaring.

Nu ser vi ikke Real Madrid, Pérez, Zidane eller spillerne brokke sig i medierne og pege på de mange skader. Det er mest os fans der står og kigger på og analyserer henover sæsonen. Vi har haft mere end 60 skader. Jeg vil væde med at det er dobbelt så mange som de fleste andre holds rekord på en sæson. Og sæsonen er ikke slut endnu. Arsenal var engang (10+ år siden) kendt for at få mange skader da de fik 20 skader på en sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #14 af Thomaskjensen
ESB, du kan da ikke forklare at vi taber til de hold jeg nævner her med at vi stiller med 9 stamspillere og 3 af dem er kommet tilbage fra skade?
Du er vel indforstået med hvem vi taber point til?
1 ja
2 ja

De kampe skal bare vindes, længere er den ikke.

Mange (mig selv inkluderet) var meget forventningsfulde over seassongen da truppen jo var så bred sammenlignet med Barca. Mange (mig selv inkluderet) afskrev mesterskabet til ATM da deres trup virkede endnu bredere 6 måneder senere.

1 uge 6 dage siden #15 af Estadio Santiago Bernabéu
Naturligvis KAN kampene vindes. Men man kan jo ikke vinde alle kampe.

Jeg er faktisk ‘blown away’ over vores placering i ligaen og CL efter disse skader.

Jeg holder mig ved at det har betydning hvilke spillere, man har til rådighed og ikke blot om der står Real Madrid på trøjen. Og spillere der har været skadet, er naturligvis ikke i form. Og folk der har spillet syv kampe i træk på 4 uger, er naturligvis heller ikke i form.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 uge 6 dage siden #16 af Fondo_Sur
Nu mangler vi bare at høre om Valverde så skal de blå nok bankes på plads. Også de lyseblå i finalen.

1 uge 6 dage siden #17 af Thomaskjensen
Helt enig ESB jeg er også meget overrasket over hvor vi står i dag, og det ene og alene fordi vi har præsteret i de store kampe.
Min pointe var at vi skal stoppe at undskylde med de mange skader, vi er jo ikke Barca... Vi har jo vundet store kampe med mange skader på holdet.
Vi har vundet over Barca 2 gange uden Hazard, så vi kan godt spille fodboldt.

Det var ikke meningen at ignorere at skader betyder noget for holdet, klart det gør, men OM vi ikke vinder noget i år er det til dels grundet mange skader, og en masse andre faktorer.

1 uge 6 dage siden #18 af Estadio Santiago Bernabéu
​Hvis jeg blev bedt om at foretage en analyse af sæsonens svipsere, så ville jeg især pege på skader som et element. Jeg vil endda gå så langt og sige at det er det altoverskyggende element fordi skaderne netop har været så voldsomme denne sæson.

Man kan også pege på at vi har, sportsligt unødvendigt, gjort truppen tyndere og dermed også mere sårbar overfor skader. Gareth Bale, Odriozola, Jovic og Ødegaard er spillere, der nemt kunne have indgået i spillertruppen på bekostning af vores økonomi. Især Bale og Ødegaard kunne have gjort en sportslig forskel og aflastet nogle af vores trætte stamspillere.

Men sådan skulle det ikke gå. De blev sendt afsted og dermed slipper vi også for at råbe af dem og deres lave niveau :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.