Hakimi: Jeg ville have kæmpet for min plads i Real Madrid

• Benzeron
  • Benzeron's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
1 uge 6 dage siden #1 af Benzeron
I sommeren 2020...

achraf banner

I sommeren 2020 blev Achraf Hakimi solgt til Inter efter et par flotte sæsoner i Dortmund, der gav ham status som en af verdens bedste højre wingbacks, men ifølge Hakimi selv var det ikke nødvendigvis hans foretrukne beslutning, at han ikke skulle kæmpe for sin chance i Real Madrid.

Til El Chiringuito siger Hakimi:
- De havde chancen dengang. Jeg må gøre det klart, at folk har sagt meget, og man har sagt, at jeg ikke ønskede at komme tilbage og kæmpe for min plads, men sådan var det ikke. Real Madrid var mit hjem, og jeg ville have kunnet lide at spille der, men omstændighederne gjorde, så klubben valgte på anden vis. Alle ved, at jeg ville have blevet der for at vinde min plads. 

Hakimi er desuden ikke klar over, om beslutningen om et salg handlede om Zinedine Zidanes præferencer, eller om det var klubbens beslutning:
- Jeg ved ikke, om det var Zidane eller klubben. Der var også problemet med pandemien (corona, red.), og jeg ved egentlig ikke, hvad der skete. Men jeg bebrejder ikke Zidane eller klubben. Jeg tror, at det var en konsekvens af de omstændigheder, som pandemien medførte, hvorfor jeg blev nødt til at rejse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #2 af Estadio Santiago Bernabéu
Hvis det er sandt, så var det en fejl af klubben. Jeg var af den overbevisning at han ikke ønskede at kæmpe om en plads. Han har haft sine udsving i denne sæson, men han er jo også ung. Og med de mange skader i denne sæson, havde der været rig mulighed for at spille sig ind i varmen.

Men det er nemt at være bagklog :(

Er der andre der også troede at Hakimi skiftede for at få fast spilletid?

1 uge 6 dage siden #3 af Thomaskjensen
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved Thomaskjensen.

1 uge 6 dage siden #4 af Salix7

Estadio Santiago Bernabéu post=136894 skrev: Hvis det er sandt, så var det en fejl af klubben. Jeg var af den overbevisning at han ikke ønskede at kæmpe om en plads. Han har haft sine udsving i denne sæson, men han er jo også ung. Og med de mange skader i denne sæson, havde der været rig mulighed for at spille sig ind i varmen.

Men det er nemt at være bagklog :(

Er der andre der også troede at Hakimi skiftede for at få fast spilletid?

​Så sikkert som Carvajal sad på pladsen sidste år og årene forinden, havde jeg min tvivl om, hvorvidt Hakimi ville få nævneværdig spilletid - men salget må skyldes noget økonomisk, da jeg ikke kan forestille mig at klubben eller Zidane ville foretrække Odriozola frem for Hakimi.
Derudover har jeg stadig svært ved at se, hvilken back vi skal have i fremtiden, da Carvajal lader til at være gået mere permanent i stykker og er langt fra kampform og storhedstid, samtidig har jeg ikke megen tiltro til Odriozola - hvem tror I skal erstatte på længere sigt?
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Thomaskjensen

1 uge 6 dage siden #5 af Matamoro
Hakimi kunne blive et monster som højre wing. Jeg tror vi kommer til at se ham udvikle sig helt vild.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 uge 6 dage siden #6 af Ramos4
Ville klart foretrække Hakimi som højrefløj frem for back. Han forsvarer slet ikke godt, men omvendt har vi ingen god højrefløj og har ikke haft det siden...jeg har lyst til at sige Figo?

Edit: Di Maria.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved Ramos4.

1 uge 6 dage siden #7 af Lars1991

Ramos4 post=136905 skrev: Ville klart foretrække Hakimi som højrefløj frem for back. Han forsvarer slet ikke godt, men omvendt har vi ingen god højrefløj og har ikke haft det siden...jeg har lyst til at sige Figo?

Selvom han ikke gjorde det ligeså godt som i Bayern, så synes jeg også Robben gjorde en ret god figur især omstændighederne og skaderne i betragtning.

1 uge 6 dage siden #8 af Taxii89

Ramos4 post=136905 skrev: Ville klart foretrække Hakimi som højrefløj frem for back. Han forsvarer slet ikke godt, men omvendt har vi ingen god højrefløj og har ikke haft det siden...jeg har lyst til at sige Figo?

​I glimt Bale :) 

Jeg har ikke set Hakimi helt nok til at være så sikker - men jeg har svært ved at forestille mig han skulle blive en top wing. 

1 uge 6 dage siden #9 af Ramos4
På den lange bane skal vi helt klart have en verdensklasse højrewing. Hakimi er en nem løsning på den helt korte, mens vi forstærker os med Mbappe i den anden side.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 uge 5 dage siden #10 af Fondo_Sur

​Faubert, Pedro Leon, Altintop, Callejon, Vazquez 

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.