Optakt: Ingen tvivl om opgaven
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Al beskedenhed til side: Det vil være en sensation af usete proportioner, hvis ikke Real Madrid allerede i aftenens Champions League-kvartfinale så godt som booker billetten til semifinalerne.
Dertil er forskellen mellem de spanske mestre og Tyrkiets ditto simpelthen for stor.
Nok præsterede Galatasaray at gå videre fra sin indledende pulje, men det var bestemt ikke uden besvær, hvor der måtte inddrages målforskel i sammenligningen med upåagtede rumænske Cluj, før tyrkerne kunne følge gruppens etter, Manchester United til knock-out fasen.
Via to meget lige kampe mod tyske Schalke er Gala, som de betegnes i hverdagssproget, nu at finde i kvartfinalerne. Set ud fra alle logiske parametre bør være endestationen.
For her skal man op mod Mourinhos Real Madrid, der udover en Copa del Rey-finale i venteposition reelt set kun har det trofæet med Dumbo-ørerne at knokle for: præstation i den hjemlige liga har i bedste fald været rædderlig, hvorfor Los Blancos sætter alt ind for endelig at hente 'La Decima'.
Galatasaray må af samme grund bedrede sig på en skoldhed aften i det spanske centralland – også selvom tyrkerne i vinterpausen har hentet de tidligere CL-profiler Asien-pensionisten Didier Drogba og det interske overskudsprodukt Wesley Sneijder til Istanbul.
Real Madrid vil nemlig vinde – og de vil vinde med tilpas stor margin for at undgå for meget uro forud for næste uges returkamp på Türk Telekom Arena, hvor det frygtede hjemmepublikum oftest agerer både 12., 13., 14. og 15. mand.
Opgaven er glasklar for Team Mourinho, hvor navne som Cristiano Ronaldo, Mesut Özil, Sami Khedira, Sergio Ramos og Xabi Alonso skal sørge for, at Madrid ikke kommer i reelle vanskeligheder fra 20.45 og de næste par timer frem. Flere af disse madrilenske nøglespillere blev endda sparet i weekendens deroute mod Zaragoza for at være helt friske til denne onsdag aften.
Madrid går dog ind til kampen med visheden om, at man har lukket mål ind i samtlige otte kampe i dette års Champions League, hvilket kan blive skæbnesvangert, såfremt man kun selv får scoret to eller færre mål. Derfor har Mourinhos fokus da også ligget på netop defensiven, hvor store Didier Drogba hurtigt kan volde problemer på de dødbolde, som Real Madrids forsvar sjældent gider tage rigtigt alvorligt.
Samtidig råder den snu træner Fatih Terim over skarpe Yilmaz, som i årets Champions League har scoret otte ud af Galatasarays blot 11 (!) mål i turneringen – hvilket gør den tyrkiske forward til delt topscorer sammen med magiske Cristiano Ronaldo.
Hvem af de to skarprettere, der har den bedste aften, afgør formentlig, hvilket hold der står med de bedste muligheder for avancement, når den norske dommer Svein Oddvar Moen blæser i fløjten for sidste gang.
Publikum i Madrid forventer en storsejr, og hvis Real Madrids spillere lever op til deres reelle kvaliteter, bør netop det krav også blive efterlevet.
Forventede hold:
Real Madrid
Diego Lopéz - Coentrão, Ramos, Varane, Arbeloa – Xabi Alonso, Khedira – Cristiano, Özil, di María – Higuaín
Galatsaray
Muslera – Riera, Nounkeu, Kaya, Eboué – Sneijder, Altintop, Melo, Inan – Yilmaz, Drogba
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis spillerne tager sig sammen og holder fokus i 90 min, vinder vi nok 2- eller 3-0... Og det er vigtigt at Gala ikke har en lille chance inden returen.
Og så den 9'er der.... Lad os nu få Benzema på banen! Hvis Gala står langt tilbage på banen, vil han være langt bedre end Higuain. Og hvis tyrkerne stiller en høj linie, vil Higuain (åbenbart) ikke lave andet end at løbe offside i halvanden time!
Benzema på banen, tak!;)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Enig med Linding, den Champions League stærke Benz skal starte inde. Jeg spår også et mål fra ham.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Modric ind i 2 halvleg ligesom mod Man U.
Glæder mig til at se Varane sidste store test, Varane vs Drogba.
Og hvis vi moser frem og fører 2-0 ligesom mod Bayern sidste år, så bliv ved med det MOU!!!
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Glæder mig især til at fælge Ronaldo i denne kamp, jeg ved ikke hvordan Terim har tænkt sig at gribe kampen an, men hvis vi antager at de spiller offensivt og uden den store mandsopdækning så ser jeg frem til duellen mellem Ronaldo og Eboue, ham tørrede CR7 godt nok mange gange når de begge var i engelsk fodbold.
Eneste ændring i startopstillingen ift. den der er på artiklen mener jeg skal være at det er Benzema der skal spille, og ikke Higuain.
Gætter på 3-0. 2 Cristiano Ronaldo basser, og en enkelt fra Benzema.
Gala vil nok forsøge at lukke helt ned for Ronaldo, og de frygter vel ikke vores to 9'ere med den skarphed de lægger for dagen... Det kan give muligheder og plads;)
Varane på banen med Ramos, Pepe, og den flittige Coentrao i forsvaret, og en forhåbenlig motiveret Alonso, så vil der kunne blive noget godt fodbold iaften. Så satser jeg på Di Maria, da han arbejder som var der ild i røven på ham. Med ham håber jeg så på at Mourinho har lavet en kvoteordning til ham om at han maks må skyde på mål 3 gange i løbet af kampen, da hans skud på mål som regel ender med en bold der næsten er på vej ovenud af Station.
Diego som er blevet førstemålmand vil sikkert stå mål lige så godt som han plejer, så derfor vil jeg gætte på 3-1 til Real Madrid.
Jeg krydser finger for Mou og drengene iaften.
3 mål af Ronaldo og Benzema.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Real Madrid are unbeaten in 37 matches and 15 months at the Santiago Bernabeu.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
........................Lopez...........................
Essien.....Varane.....Ramos...Coentrao
....................................Alonso..............
................Khedira................................
Di Maria.....................Ozil....................
.........................Benzema........Ronaldo
M_linding skrev: Marca:
........................Lopez...........................
Essien.....Varane.....Ramos...Coentrao
....................................Alonso..............
................Khedira................................
Di Maria.....................Ozil....................
.........................Benzema........Ronaldo
Har Arbeloa Karantæne?:)
Edit: han sidder på bænken.:O lidt mærkeligt?
Jeg er her stadig XOXO
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jaja, ved godt nogle af jer hader Luna, men ikke desto mindre en spændende teori.