Fabrizio Romano: Liverpool gav bedste Alaba-bud

5 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Ifølge den anerkendte italienske...

Ifølge den anerkendte italienske journalist, Fabrizio Romano, der som regel har fingeren på pulsen, når det kommer til store handler i europæisk fodbold, så var det Liverpool, der afgav det økonomisk bedste tilbud til David Alaba.

Men drømmen om at tørne ud for Real Madrid blev altafgørende for østrigerens valg af kommende arbejdsgiver, selv om han ville have tjent mere i Liverpool.

Han kommer dog ikke til at mangle smør på brødet, idet han angiveligt får en årsløn på 12 millioner € netto i Real Madrid, hvor han får en kontrakt af 5 års varighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af DeLaRed
Jeg tror jeg er en af de eneste der stiller spoergsmaals tegn ved denne handel her paa siden, det virker som om at konsensus er at Alaba bare skal til klubben, koste hvad det koste vil...

Ud over ovenstaaende har det ogsaa vaeret rygtet at han faar en sign-on bonus paa €20-30mio, og paa papiret er det imo en sindsyg daarlig deal:
- Jeg har som saadenne intet imod at Alaba kommer til klubben, men jeg maa ogsaa vaere aerlig at hvis vi staar i en situation hvor Varane, Ramos, Nacho og Militao alle bliver i klubben til naeste season og vi ogsaa har en spiller som Mendy der burde sidde tungt paa VB pladsen saa kan jeg ikke se hvorfor burdgettet bliver brugt paa et defensivt koeb i foerste omgang. Og her ved jeg godt at mange vil naeven at han ogsaa kan spille den defensive midtbane, det mener jeg nu personligt er hans svageste plads og ud over det sidder Casemiro paent tungt paa den, og ifth beloebet man skal betale saa burde man maaske ogsaa kigge paa en spiller som Blanco som ud af alle Castilla's spillere der har faaet debut iaar, imo ligner den spiller der har det hoejeste niveau.
- Jeg har dog intet imod Alaba og saa ham hjertens gerne i klubben, men mener risikoen ved ovestaaende betingelser er helt hen i vejret, og chancen for at vi laver endnu en Hazard er ret stor.
Man giver en spiller i den alder (inkl. Sign-on Bonus) 80mio over 5 aar, og det kan give store problemer fremadrettet:
1. Hvad sker der hvis han bliver skadet eller bare ikke falder til paa holdet (det har vi set masser af gange foer) med den loen man giver ham blir han umulig at komme af med, saa derved staar man i endnu en Bale situation, og den kan vare hele 5 aar.
2. Ved at give ham en 5 aarig kontrakt, til den vaerdi, giver man ham intet at spille for, og her er det for nemt bare at sige at han er professionel og at han droemmer om ats psille i real, faktum er han har allerede vundet en masse, inkl CHL, og med en kontrakt som denne hvad er der saa at spille for, hvor skal sulten komme fra. Og derfor er der uden tvivl en chance for at han laver en slags Hazard og ankommer i daarlig form og uden at skulle bevise noget til nogen.

Som sagt jeg er ikke imod at Alaba kommer til Madrid, men jeg mener denne kontrakt, isaer de 5 aar, er helt hovedloest dumt, for maaske fungere det og han gaar hen og bliver en vigtig del af truppen de naeste 5 aar, men hvis det ikke fungere saa er vi FUCKED, igen igen...

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Salix7

5 år 2 måneder siden #3 af Thomaskjensen
Kan godt følge dig i dine argumenter, og ja måske det er bedre økonomi i at købe en 22 årig. Jeg gætter på at han skrevet kontrakt og da den kom i hus skal vi kigge på situationen i forsvaret.

Militao var der ingen der trodde på, Varana ville ikke forlænge, Ramos ditto.
Så med udsigten til at skulle ud og købe 2 nye store forsvarsspillere samme sommer, ja så kan jeg godt forstå at ledelsen gik i panik.

En anden fordel ved Alaba handlen er at der formentligt ikke skal så mange penge op ad lommen i dag (selv om 20-30 mill er meget i sign-on) men en kvalitets forsvarsspiller koster altså også kassen, og så bliver det svært at have råd til Mbappe.

Jeg syntes handlen giver rigtig god mening på mange måder, og ja jeg er også ekstremt bekømret over at vi får endnu en Bale/Hazard skandale på nakken.

5 år 2 måneder siden #4 af BBB
DeLaRed:
Jeg har det på samme måde, og jeg skrev det samme før Hazard blev købt. Jeg kan heller ikke se, hvorfor Alaba vil præstere. Han har intet at kæmpe på. Hvis han bliver et kæmpe flop, så skal han ikke engang kæmpe for sin næste kontrakt.

Thomas:
Varane har været i klubben i snart 10 år. Er det ikke på tide, at du lærer at stave til hans navn? :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg deler også bekymringen. Han står ikke med ambitioner om at få forlænget sin kontrakt og en lønforhøjelse, hvis han gør det godt, fordi vi har allerede en lang kontrakt på ham. Tilmed kan han ikke sælges, fordi hans løn er for høj.

Alt afhænger nu af om han kommer til at spille fantastisk for os. Vi har reelt set ikke råd til at have gamblet forkert.

Til gengæld har vi nu plads til at sælge Varane!

5 år 2 måneder siden #6 af Taxii89
​Han har trods alt valgt os over det mest lukrative tilbud :) Det kunne godt være et tegn på, at han faktisk vil klubben. 

Og skal vi til at spille 5-3-2 i tide og utide er det vel fint med flere spillere til den første kæde ;)

5 år 2 måneder siden #7 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=137196 skrev: ​Jeg deler også bekymringen. Han står ikke med ambitioner om at få forlænget sin kontrakt og en lønforhøjelse, hvis han gør det godt, fordi vi har allerede en lang kontrakt på ham. Tilmed kan han ikke sælges, fordi hans løn er for høj.

Alt afhænger nu af om han kommer til at spille fantastisk for os. Vi har reelt set ikke råd til at have gamblet forkert.

Til gengæld har vi nu plads til at sælge Varane!

​Hertil skal man saa huske at hvis rygterne om en sign-on bonus er sande, og man saleger Varane, lad os sige til 70mio, men skal give 30mio i sign-on bonus til Alaba, samt at loen budgettet ikke flytter sig, saa staar man net stadigvaek kun med 40mio paa kontoen. Derved ikke sagt at 40mio ikke kan bruges, men mener stadig at pengene og kontraktens varighed til Alaba er helt hen i verjet (Vel og maerke hvis rygterne om loen og sign-on bonus er sande, det ved vi naturligvis ikke)

EDIT: Og hvis man saelger Varane, staar man saa i en situation hvor man skal beholde Marcelo og Odriozola? 

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved DeLaRed.

5 år 2 måneder siden #8 af Estadio Santiago Bernabéu

DeLaRed post=137200 skrev: ​Hertil skal man saa huske at hvis rygterne om en sign-on bonus er sande, og man saleger Varane, lad os sige til 70mio, men skal give 30mio i sign-on bonus til Alaba, samt at loen budgettet ikke flytter sig, saa staar man net stadigvaek kun med 40mio paa kontoen. Derved ikke sagt at 40mio ikke kan bruges, men mener stadig at pengene og kontraktens varighed til Alaba er helt hen i verjet (Vel og maerke hvis rygterne om loen og sign-on bonus er sande, det ved vi naturligvis ikke)

EDIT: Og hvis man saelger Varane, staar man saa i en situation hvor man skal beholde Marcelo og Odriozola? 

Ja det er + 40 millioner Euro vi får ud af at bytte spillere, hvis dine tal er korrekte. Og er immervæk god købsmandsskab hvis man isoleret ser på tallene!

Dertil kommer at Varane måske gerne vil væk.
Dertil kommer at Alaba kan spille flere pladser.
Dertil kommer at Alaba er yngre end Varane. Godt nok ikke med særlig meget.

Til gengæld kan man aldrig vide hvad man får, når en spiller skifter liga. Det er ikke mange der 'overlever' skiftet fra Premier League eller Bundesligaen til La Liga.

Jeg er bekymret fordi han bliver umulig at sælge, hvis han underpræsterer. Så alt afhænger af hvor godt han gør det for os.

5 år 2 måneder siden #9 af El Siete
@ESB
​Alaba er knap et år ældre end Varane. ​

Nogen der ved om sign-ons tæller med i FFP og internt i transferbudgettet. 70M for Varane er jo direkte ind på årsregnskabet. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 2 måneder siden #10 af Estadio Santiago Bernabéu

El Siete post=137237 skrev: @ESB
​Alaba er knap et år ældre end Varane. ​

Nogen der ved om sign-ons tæller med i FFP og internt i transferbudgettet. 70M for Varane er jo direkte ind på årsregnskabet. 

Ups
Tak!

FFP tæller alt med. Det handler om indtægter og udgifter i klubben. Ikke net spent.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 2 måneder siden #11 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=137225 skrev:

DeLaRed post=137200 skrev: ​Hertil skal man saa huske at hvis rygterne om en sign-on bonus er sande, og man saleger Varane, lad os sige til 70mio, men skal give 30mio i sign-on bonus til Alaba, samt at loen budgettet ikke flytter sig, saa staar man net stadigvaek kun med 40mio paa kontoen. Derved ikke sagt at 40mio ikke kan bruges, men mener stadig at pengene og kontraktens varighed til Alaba er helt hen i verjet (Vel og maerke hvis rygterne om loen og sign-on bonus er sande, det ved vi naturligvis ikke)

Ja det er + 40 millioner Euro vi får ud af at bytte spillere, hvis dine tal er korrekte. Og er immervæk god købsmandsskab hvis man isoleret ser på tallene!

Dertil kommer at Varane måske gerne vil væk.
Dertil kommer at Alaba kan spille flere pladser.
Dertil kommer at Alaba er yngre end Varane. Godt nok ikke med særlig meget.

Til gengæld kan man aldrig vide hvad man får, når en spiller skifter liga. Det er ikke mange der 'overlever' skiftet fra Premier League eller Bundesligaen til La Liga.

Jeg er bekymret fordi han bliver umulig at sælge, hvis han underpræsterer. Så alt afhænger af hvor godt han gør det for os.

​Haha, ja isoleret set paa tallene er det naturligvis en god handel hvis man faar like-for-like :-) men det var netop min pointe om risikoen er "kun" 40mio vaerd. For med Varane ved man hvad man faar og han er en intergret del af Holdet og Spansk fodbold. (Uanset hvad man nu synes om ham)

Men er naturligvis helt enig i at hvis Varane selv gerne vil vaek, saa skal han naturgligvis det(det gaelder alle spillere), nu tager jeg selv den slags rygter med et stort gran salt, det kan vaere en direkte presse-loegn eller en del af en forhandlings taktik fra agentens side. Som jeg ser det lige nu er Isco den eneste spiller vi kan vaere forholdsvis sikre paa gerne vil forlade Madrid til sommer, paa baggrund af flere udtalelser fra hans agent. Saa hvis vi antager at Varane gerne vil blive i Real (paa det betinglser de kan tilbyde ham i en ny kontrakt) saa mener jeg stadig ikke at Alaba handlen er saerlig god paa papiret naar vi taenker paa hvilke risici der er forbundet med den. (Og det er uanset hvad man saa synes om Varane eller ej)

EDT: Jeg vil lige understrege at hvis der ingen sign-on bonus var og man snakkede om en 3 aarig kontrakt, saa ville min holding vaere anderledes. Det er isaer de 80mio for 5 aar jeg har meget svaert ved, fordi vi som naevn ligge alle pengene paa at Alaba holder sig skadesfri og slaar til paa holdet og bliver et positivt aktiv i en 4-5 aarig periode, det er der absolut ingen garantier for.

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum