Direkte i semifinalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det tog kun en kamp, og så var Real Madrid i semifinalen.
For helt som ventet fik Real Madrid ingen nævneværdige problemer med at besejre tyrkiske Galatasaray, der kun i få glimt var decideret farlige for den spanske defensiv. Ovenpå 3-0 sejren kan Mourinhos mandskab rejse til Tyrkiet med god samvittighed, hvor mere end meget skal gå galt, hvis ikke avancementet til semifinalen skal sikres definitivt.
Sejren var der reelt aldrig tvivl om, da Madrid med sin 2-0 føring ved pausen havde distanceret sin tyrkiske modstander markant. Målene før halvtid blev sat ind af Cristiano Ronaldo og Benzema, mens Higuaín tog sig af scoringen på den anden side af pausen.
Mens Cristianos vip over keeper Muslera til 1-0 var et bevis på stor afslutterkunst, så var både målene til 2-0 og 3-0 målene resultater af formidable fremlægninger fra henholdsvis Essien og Xabi Alonso. Et tydeligvis på, at Real Madrid magter den svære kunst at være farlige på mere end en måde, hvilket selvsagt er ren gift for enhver modstander.
Og den defensive disciplin, det kræver at afholde Madrid fra at udnytte disse udtalte kompetencer, havde Galatasaray simpelthen ikke.
Der bør dog rent offensivt falde store roser til tyrkerne, der viste, at de på træner Fatih Terims opfordring, foretrækker at angribe frem for at forsvare sig. Men selv med farlige folk som Yilmaz og Drogba i front, så blev det aldrig rigtigt farligt for Real Madrid, der dog i stedet fik et par gode omstillingsmuligheder ud af gæsternes taktik.
Med lidt mere skarphed havde de som minimum kastet et par ekstra scoringer af sig.
Med sejren på 3-0 lykkedes det for øvrigt for første gang i dette års Champions League for Real Madrid at holde målet rent, hvilket i den grad må tilskrives den hvide midterakse med Ramos og Varane, som viste, at end ikke otte-måls-scoreren Yilmaz og store, stærke Drogba var reelle trusler. Den slags giver ro i sindet og masser af tro på, at man kan fortsætte marchen mod ’La decima’
Mod kampens slutning sikrede Sergio Ramos sig et gult kort, der giver ham karantæne i den returkamp, som altså nu er mere end underordnet i det store billede.
Real Madrid - Galatasaray 3-0 (2-0)
1-0 Cristiano (10. min.), 2-0 Benzema (29. min.), 3-0 Higuaín (73. min.)
Advarsler:
Real Madrid: Essien, Sergio Ramos, Modric
Galatasaray: Nounkeu, Melo, Yilmaz, Drogba
Dommer: Svein Oddvar Moen
Real Madrid: Diego López – Coentrão, Ramos, Varane, Essien – Xabi Alonso, Khedira – Cristiano, Özil (79. min., Modric), di María (85. min., Pepe) – Benzema (65. min., Higuaín)
Málaga: Muslera – Riera (83. min., Amrabat), Nounkeu, Semih Kaya, Eboué – Selcuk Inan, Felipe Melo, Hamit Altintop (77. min., Bulut) – Sneijder (45. min., Zan) – Yilmaz, Drogba
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mohammed186
- Gæst
-
Jeg synes godt, at man kunne have vist lidt mere mod, stået højere, presset mere og sat sig mere i respekt. Det var en præstation man kunne forvente på udebane, men ikke i første kamp på Bernabeu hvor man (forhåbentligt) skal afgøre opgøret.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det gør Real Madrid - for det meste - med deres direkte spillestil, som handler om at gennemføre lynhurtige angreb. Det vil naturligvis påvirke boldbesiddelsen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jeg er godt nok blevet i tvivl om Ramos. Hans niveau er grinagtigt, og spiller stadig som en knægt på 17 år. Han spiller total urutineret, og laver rigtig mange fejl i hver kamp. Jeg synes overhovedet ikke han begår et straffe, for selvom der er kontakt, så er det ikke nok, og ligeså vel var der heller ikke straffe på Özil i første halvleg. Men han giver dommeren muligheden for og fløjte, og det er skræmmende, for det er ikke første gang han gør det, og nok heller ikke sidste gang.
Og hvad skal der ske med Pepé? enten er han forsvarspiller i Real Madrid, ellers skal han væk!.
Igår beviste Di María lidt af sit værd. Nu skal han bare forstå, at han ikke kan lægge 100 guldbolde på en halv time, og faktisk igår, så ramte ikke én af hans sidste afleveringer en medspiller, hvis man ser bort fra afleveringen til Ronaldo, hvor en Gala forsvarspiller laver en kæmpe fejl, og glider i feltet.
Der er vel og mærke en guldbold jeg taler om.
Endelig fik Essien muligheden i stedet for Arbeloa, og vi har fået en langt bedre back defensivt, såvel som offensivt. Han gør det fantastisk, og klart min foretrukne højreback.
Varane spillede fantastisk, og det er imponerende han bliver ved. Han blev sat 1 gang af Drogba, ellers havde han helt fint styr på både Drogba og Yilmaz.
Khedira spillede efter min vurdering bedst. Han har godt nok imponeret mig meget de seneste 2 år. Det eneste jeg savnede lidt, var hans førsteberøringer og positionsspil, men al det virker ikke længere som et problem. Han er enestående.
Ronaldo, Özil og Benzema spillede alle fantastisk i første halvleg, og et fantastisk første mål de lavede sammen. De faldt ud af kampen ligeså snart vi kom foran 2-0. Og alt var som det plejede. Vi stiller os tilbage, og lader modstanderne dominere, og igår var vi heldige med, at vi mødte et så dårligt mandskab som vi gjorde.
For vores forsvarspil, tillader ikke modstanderne har bolden foran vores eget felt, og derfor ryger vi nok også ud af semifinalen.
Der bliver altid scoret imod os på Bernabeú, og det skyldes ofte vi står så langt tilbage og fedter et resultat hjem
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Er heller ikke imponeret over igår. Ramos tåger rundt. Di maria laver enkelte gode ting og igen igen overlader vi alt for meget spil til modstandere og dermed giver for mange chancer væk. Heldigt de ikke scorer igår.
Varane og Khedira var klart de bedste igår.
Vi ryger ud i semi finalen hvis de ikke strammer mere op, det virkede som om de gik ned i tempo efter 2-0 dog, men det synes jeg ikke er godkendt. Bayern, Barca og Dortmund ligner semifinalister. Det bliver ufattelig svært at vinde over dem med det spil igår.
Som flere rigtigt skriver, så handler det om at score mål, være dirkete i sit spil, og om at underholde.
Og må indrømme at jeg var underholdt i går, og Real vandt. Det er godt nok for mig.........
Folk må også indse, at Real ALDRIG kommer til at spille en kamp uden modstanderen kommer til chancer.
Gør det ikke bare kampene mere spændende?
Tænk hvis fodbold altid bare var et spil mod et mål med 10 angribere og en målmand på banen.
Nej tak siger jeg.
Underholdning for mig er også når man sidder på kanten af stolen, fordi modstanderen også har muligheder for at score.
Vi har også tidligere vundet over Barca, som alle ved, ALTID har mest boldbesiddelse og flest afleveringer i en kamp.
Så hvad nytter det? Ikke en hujende fis i min bog.
No worries!!!!!!
Siempre Madrid skrev: Der bliver fokuseret alt for meget på boldbesiddelse. Det vigtige er ikke at have bolden i +60% af tiden, men derimod at vide præcis hvad du skal gøre med bolden, når du har den.
Det gør Real Madrid - for det meste - med deres direkte spillestil, som handler om at gennemføre lynhurtige angreb. Det vil naturligvis påvirke boldbesiddelsen.
Enig, vi er jo ikke Barca vel! Det handler ikke om at trille bolden stille og roligt rundt så lang tid som muligt.
Der er forskel på Uefalonas 70% fra side til side og det jeg vil have som er 70% angreb direkte konstant. Presspil, hurtig bolden tilbage og frem i angreb og afslut med godt kombinations spil. Ikke side til side som er mega kedeligt at se på.
- muddi
- Gæst
-
Jeg hade for alt i verden Barcas spillestil, det er så kedsomligt og ensformet (Messi-Messi-Messi). Hvis nu Madrid istedet for kunne holde niveauet som før 2-0, så vil alle være tilfredse. Real har det meget tit med at pakke sig ned og lade intetrivet og spillet være til modstanderen, hvis man er foran. Det er jo netop en af grundene til at man, efter min mening, røg ud til Bayern sidste år. De kan ikke holde dampen oppe, og er ikke så gode til at veksle imellem at skulle presse og at skulle "slappe af". Når de først "slapper af", så har de meget svært ved at komme ud af den taktik.