Direkte i semifinalen

13 år 3 måneder siden #13 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Direkte i semifinalen

Dahl skrev: Boldbesidelse er ikke vigtigt, det er flest afleveringer i en kamp heller ikke.
Som flere rigtigt skriver, så handler det om at score mål, være dirkete i sit spil, og om at underholde.
Og må indrømme at jeg var underholdt i går, og Real vandt. Det er godt nok for mig.........

Nej, boldbesiddelse er ikke alverden. Langt fra. Lige netop derfor, er Spanien og Barcelona også de 2 ubestridt kedeligste hold at se spille. Det er ikke en grøft vi skal i, men hvem her siger at vi skal det? Jeg, eller ingen andre, nævnte at vi burde have 80% af bolden. Der er andre måder at dominere en kamp på end det.

Jeg ved ikke med dig/jer, men jeg syntes ikke at vi var altdominerende og viste det unægteligt højere niveau vi har end dem. Vi startede godt de første 20 minutter og presset højt på banen, vandt bolden tilbage, lukkede af for modstanderen og skabte endda en masse chancer.
Derefter falder vi så helt tilbage på banen og spiller de resterende 70 minutter med 7-8 mand bag bolden, og spiller lange bolde op til Ronaldo, Benzema/Higuain og Özil i håb om at en af dem, ene mand, ville kunne score. Det er ikke en prisværdig taktik på hjemmebane mod et hold, vi er flere niveauer over. Det synes jeg i hvert fald ikke.

Dahl skrev: Folk må også indse, at Real ALDRIG kommer til at spille en kamp uden modstanderen kommer til chancer.
Gør det ikke bare kampene mere spændende?

Problemet er, at de chancer oftest er 100% chancer, og havde det ikke været Galatasaray der havde været på banen igår, så havde vi lukket i hvert fald 2 mål ind. Det er bestemt ikke optimalt.

Set i forhold til, at holdet bevidst gik længere tilbage på banen for at lukke ned og holde et clean sheet, så var det ikke helt vellykket. Dertil er vores defensiv simpelthen for vaklende. Det er ikke vores force, så hvorfor ikke spille efter vores forcer? Galatasaray var ikke imponerende, og vi kunne sagtens have vundet 5-0.

Det er ikke et spørgsmål om at have en boldbesiddelse på over 75%, men i stedet et spørgsmål om at skabe chancer og overrumple modstanderen, både fysisk og psykisk. Som sagt, så føltes det igår som en udebane præstation, og ikke en hjemmebane.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #14 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Direkte i semifinalen
Spillet var ikke til UG med kryds og slange, for som du rigtigt påpeger, så kan det blive farligt at give så store chancer væk til et dygtigt hold. Det var vi ikke oppe imod i går og derfor blev vi ikke straffet på den konto.

Til gengæld er jeg ikke helt enig i, at Real Madrid bare skal buse frem, for jeg synes egentlig at det var OK, at man selv gik et niveau ned. Balancepunktet er naturligvis, at man ikke overlader for meget initiativ til modstanderen og det gjorde man i få perioder i går.

Personligt sad jeg dog med følelsen af, at man hele tiden havde et gear eller to mere at gøre brug af og derfor var jeg ikke voldsomt nervøs for Galatasaray.

Det var en af de dage på kontoret, hvor man gør hvad man skal og ikke mere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 3 måneder siden #15 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Direkte i semifinalen

Siempre Madrid skrev: Til gengæld er jeg ikke helt enig i, at Real Madrid bare skal buse frem, for jeg synes egentlig at det var OK, at man selv gik et niveau ned. Balancepunktet er naturligvis, at man ikke overlader for meget initiativ til modstanderen og det gjorde man i få perioder i går.

Personligt sad jeg dog med følelsen af, at man hele tiden havde et gear eller to mere at gøre brug af og derfor var jeg ikke voldsomt nervøs for Galatasaray.

Det var en af de dage på kontoret, hvor man gør hvad man skal og ikke mere.

Ja, det er rigtigt. Det er bare stort set samtlige kampe i Mourinho-æraen der har været sådan. Der bliver sjældent gjort mere end hvad der er nødvendigt, og man sidder oftest med følelsen af at der er et gear eller to mere. Derfor er det også lidt små skuffende.
Ikke fordi der nødvendigvis er noget forkert i at agere sådan til tider, men desværre er det også et billede, jeg synes, der går igen i de store/større kampe... Det var hvad der gik galt mod Bayern, og næsten kostede os mod United.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

• Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #16 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Direkte i semifinalen
At kalde Barcas fodbold det mest kedelige verden er måske overdrevet. Barca går altid ind til hver en kamp med ønske om at total-dominere modstanderen, og så score så mange mål som muligt - uanset hvor lang tid der er spillet, og hvor langt foran de er. De ville aldrig grave sig ned ligesom Milan, Inter, Chelsea og Real har gjort det. Er det kedeligt? Den eneste grund til at i synes det er kedeligt er fordi i holder med modstanderen og derfor konstant håber på at de får bolden, men i ved i må vente længe.
Når man vinder 5-0 over Real Madrid, eller slår AC Milan ud med 4-0 så er det vel ikke fordi man spiller kedelig fodbold?

Inden i brokker jer over at Barca "bare" triller bolden frem og tilbage mellem kæderne, skulle i måske stoppe med at brokke jer over at jeres egne spillere ikke kan finde ud af at holde på den.

13 år 3 måneder siden #17 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Direkte i semifinalen

Senyera skrev: At kalde Barcas fodbold det mest kedelige verden er måske overdrevet. Barca går altid ind til hver en kamp med ønske om at total-dominere modstanderen, og så score så mange mål som muligt - uanset hvor lang tid der er spillet, og hvor langt foran de er. De ville aldrig grave sig ned ligesom Milan, Inter, Chelsea og Real har gjort det. Er det kedeligt? Den eneste grund til at i synes det er kedeligt er fordi i holder med modstanderen og derfor konstant håber på at de får bolden, men i ved i må vente længe.
Når man vinder 5-0 over Real Madrid, eller slår AC Milan ud med 4-0 så er det vel ikke fordi man spiller kedelig fodbold?

Inden i brokker jer over at Barca "bare" triller bolden frem og tilbage mellem kæderne, skulle i måske stoppe med at brokke jer over at jeres egne spillere ikke kan finde ud af at holde på den.

Barca gravede sig da ned mod Real i flere cup kampe. Og det med 5-0 kampen kan du intet bruge til, madrids hold var helt nyt. Men du er nok ikke så gammel så du kan huske de gange hvor Madrid også har vundet 5-0 over Barcelona. Så ind med den stikpille.

Vores spillere kan sagtens holde på bolden, det er bare ikke vores spillestil. Barcelona spiller utroligt meget side til side, det bør du som barca fan selv kunne se og jeg håber da du synes det er mega kedeligt for chancer kommer der ikke ud af det. Det så man fornyeligt mod vores B-kæde som vi så også vandt(stikpille).

Barcelonas spillestil er først sjov at se på når de får modstand og det ikke lige går deres vej, så går der nemlig skuespil i alt eller der endelig kommer fart over feltet og masser af chancer i hver ende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dahl

• Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #18 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Direkte i semifinalen
To gange på 60 år har Real vundet 5-0 over Barca.... så jeg er nok ikke helt så gammel som dig nej.

Når Barca møder defensive hold er det rigtigt at man er nødt til at aflevere meget for at komme længere og længere ind på modstanderens felt, og det synes jeg er spændende at følge med i, og jeg er sikker på at hvis Barcahaters' hold spillede på den måde, ville de også nyde altid at have bolden, selvom det ikke altid fører til chancer.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #19 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Direkte i semifinalen

Senyera skrev: To gange på 60 år har Real vundet 5-0 over Barca.... så jeg er nok ikke helt så gammel som dig nej.

Når Barca møder defensive hold er det rigtigt at man er nødt til at aflevere meget for at komme længere og længere ind på modstanderens felt, og det synes jeg er spændende at følge med i, og jeg er sikker på at hvis Barcahaters' hold spillede på den måde, ville de også nyde altid at have bolden, selvom det ikke altid fører til chancer.

Det er jeg uenig i. Smag og behag er heldigvis forskellig fra person til person. Personligt kan jeg godt lide 'tju-bang fodbold' hvor hold angriber i en fremadrettet bevægelse hvor afslutninger søges hurtigt. Der er ikke noget 'ideal' i fodbold, hvorfor vi også ser hold spille forskelligt. Barcelona vil gerne have bolden og fred være med det. Men glem ikke at mål afgør hvem der vinder, uanset hvor stolt man er over boldbesiddelse. Jvf. Xavi der efter nederlag eller uafgjort lyder som en defekt båndoptager i sine enetaler om 'dominans' og boldbesiddelse.

13 år 3 måneder siden #20 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Direkte i semifinalen

DarioGomez skrev: Jabac - når nu du er så glad for at svine Madrid konstant og samtidig fokuserer så meget på boldbesiddelse, så kender jeg faktisk et hold med trøjer, der ligner Levantes, som helt sikkert vil passe dig perfekt ...

Har du faaet ondt i fingrene dario?
Man sviner ik madrid til blot fordi at man er uenig i maaden kampen forloeber sig paa. Du kan jo have bold besiddelse uden at skulle spille den rundt som barca goer

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 måneder siden #21 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Direkte i semifinalen
I øvrigt synes jeg at Essien i kampen beviser at han er SÅ meget bedre end Arbeloa og fortjener at spille fast på højrebacken fremover! Er virkelig imponeret over Essien efterhånden og derudover var det dejligt at slippe for at se på alle Arbeloas meningsløse frispark.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

13 år 3 måneder siden #22 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Direkte i semifinalen
Hvis der er nogle der kan huske hvor meget overtag og hvordan boldbesiddelsen blev udnyttet under del bosque, saa vil man ogsaa forstaa hvorfor barcelona aldrig kan blive kaldt historiens bedste hold. Ogsaa at naar real ikke kan styrer kampens udvikling pga manglende boldbesiddelse, saa taber de et stort skridt i kampen om chl titlen.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 måneder siden #23 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Direkte i semifinalen

mortenj skrev: I øvrigt synes jeg at Essien i kampen beviser at han er SÅ meget bedre end Arbeloa og fortjener at spille fast på højrebacken fremover! Er virkelig imponeret over Essien efterhånden og derudover var det dejligt at slippe for at se på alle Arbeloas meningsløse frispark.

Jeg må tilslutte mig gruppen af jer der hylder Essiens præstation igår, jeg er helt enig, han spillede fremragende på den højreback.
Jeg var temmelig skeptisk inden aftenens kamp og havde faktisk helst set Arbeloa starte, men Essien har overbevist mig om at han kan være en seriøs trussel mod Arbeloa resten af sæsonen, om han slår ham af må tiden vise. Det er trods alt ikke hans "vanlige" plads. Men det er kun positivt at der endelig kommer lidt konkurence på den højreback:)

Jeg er her stadig XOXO

13 år 3 måneder siden #24 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Direkte i semifinalen
Hugol – næh det har jeg nu ikke, men tak for din bekymring.

Problemet er blot, at din evne til at ’debattere’ på i stor grad overskygges af dit uudtømmelige had til Mourinho, og dermed også manglende glæde over diverse trofæer.

Sidste år efter vores mesterskab, husker jeg også, var du også ude med kritik af den overordnede sæson – på trods af point- og mål-rekord. Det er faktisk lidt tragisk, og vel også samtidig grunden til, at så godt som INGEN tager dig alvorligt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum