Zidane om sin fremtid: Nogle gange er forandring det bedste for alle parter

5 år 2 måneder siden #1 af Benzeron
Zinedine Zidane har...

Zinedine Zidane har holdt sit pressemøde forud for kampen i morgen imod Athletic Club, og her kom franskmanden med nogle interessante udtalelser, blandt andet omkring sin fremtid.

Først og fremmest roste Zidane dog sit hold:
- I dag er jeg mest af alt stolt, fordi vi har haft mange vanskeligheder, og det er derfor, at jeg nok er mere stolt i år end tidligere.

Om Marcelo:
- Han er med i morgen, han har ingen skadeskvaler.

Zidane blev endnu engang spurgt ind til sin fremtid, og her gav han et svar, der sagtens kan tolkes som, at Real Madrid skal finde en ny cheftræner til sommer:
- Det er et meget kedeligt spørgsmål. Der er to kampe tilbage, jeg ved ikke, hvad der vil ske. Alt kan ske, det her er Real Madrid. Jeg tager tingene dag for dag. I tror måske, at jeg siger det for at skubbe ansvaret væk, når tingene bliver kompliceret, men sådan er det ikke. Jeg gør, hvad jeg gør, og jeg gør det med fuld dedikation. Der kommer et tidspunkt, hvor der er behov for forandring, fordi det er det bedste for alle. Der er tidspunkter, hvor man skal blive og andre tidspunkter, hvor man skal tage sin afsked for alles bedste.

Zidane fortsatte:
- Jeg er, som jeg altid har været, fordi jeg ved ikke, hvad der vil ske om to-tre år. Jeg er glad, når jeg ser mine trænere træne, selvom tingene nogle gange bliver mere alvorlige. Jeg er privilegeret.

Om afslutningen på titelræset:
- Vi skal bare spille vores spil, som altid. Vi giver alt, hvad vi har, hvilket er det, vi skal gøre. Vi ser på det, som vi selv kan kontrollere. Vi bekymrer os om vores modstandere, som er meget gode.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af madrid2000
Det ligner at Zidane forlader klubben efter denne sæson. Det betyder nok også, at vi går et håbløst transfervindue i møde, hvor vi kommer til at forstærke os. Hvorfor skulle han forlade, hvis vi købte Mbappe og andre store navne?

5 år 2 måneder siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu

madrid2000 post=137731 skrev: Det ligner at Zidane forlader klubben efter denne sæson. Det betyder nok også, at vi går et håbløst transfervindue i møde, hvor vi kommer til at forstærke os. Hvorfor skulle han forlade, hvis vi købte Mbappe og andre store navne?

Jeg frygter at Zidane er kommet frem til denne beslutning fordi han har fået besked på at Real Madrid ikke har råd til at købe Mbappe til sommer.

5 år 2 måneder siden #4 af nono
Jeg har længe - underforstået inden ovenstående nyhed - betragtet det som overvejende sandsynligt at Zidane ville pakke sydfrugterne og selv trække stikket.

Han er om nogen en mand der kender sin besøgstid og lige nu er det tydeligt for enhver, at hverken spil eller trup er specielt imponerende. I et sådan tilfælde kan man som træner blive til man bliver fyret eller man kan tage sit tøj og gå - og i Zidanes tilfælde trække til grønnere græsmarker - eksempelvis PSG, Juventus eller det franske landshold.

Zidane kommer muligvis tilbage en dag hvor hans hånd i Real Madrid igen ser god ud; et hold i frit fald fra tinderne hvor han som en anden messias kan rette op på tingene eller til et hold fyldt med stjerner og potentiale. Den her "ting" midtimellem hvor sandsynligheden for fiasko er langt større end sandsynligheden for succes er ikke noget for Zidane.

Jeg nærer et ønske om at Raul får chancen for at genopbygge holdet med unge, spanske talenter fra Fabrica og tror at han er bedre udrustet til at gøre en forskel her hvor vi står foran et generationsskifte.

Jeg håber inderligt ikke at Allegri bliver valgt. Det vil være status quo - en mand ved roret som desperat forsøger at få malket det sidste ud af eksisterende trup med et ekstremt kortsigtet udsyn. Kun Raul kan forny Real Madrid på den måde Real Madrid bør fornyes på.

5 år 2 måneder siden #5 af Real HWL
​Håber Joakim Löw er ved at lære spansk.

5 år 2 måneder siden #6 af PMO
Hvem end det bliver håber jeg at vedkomne får indflydelse på transfermarkedet og der bliver lagt en strategi. Der venter en stor opgave, hvor 1/2 af holdet skal eller meget skal udskiftes. Det kræver tålmodighed og klogskab - to ting som ikke ligefrem kendetegner de senere år.  
Først på sommerens agenda må dog være en ny fysisk stab. 
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved PMO.

5 år 2 måneder siden #7 af Ramos4

Real HWL post=137734 skrev: ​Håber Joakim Löw er ved at lære spansk.

​Må indrømme jeg ikke er så meget inde i det, men hvad er han egentlig god til? Jeg synes det tyske landshold har været i frit fald siden de vandt VM for efterhånden mange år siden. Hans mærkelige idé med at Müller og co. ikke måtte spille på landsholdet var også mærkeligt.

Vandt de ikke "bare" VM fordi de havde den bedste trup? Jeg kan vitterligt ikke huske det. Spiller Tyskland fantastisk bold?

At vi så ikke kan hente en træner, hvor samtlige medier vil gå i selvsving og hive gamle optagelser frem, hvor han piller sig selv i næse og røv, er så en hel seperat snak.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 2 måneder siden #8 af Lars1991
Vil nu ikke sætte spørgsmålstegn ved Low's præstationer med det tyske landshold. Men der er altså en meget stor forskel på klub og landshold. Kan han overhovedet med et klubhold? who knows! Det ville være et mega sats. Og hvis vi skal satse så meget hellere på Raul eller Xabi Alonso end Low. Nej tak herfra. 

Allergi er jeg heller ikke meget for, virker også meget som en pragmatiker ligesom Zidane. Hele pointen med at skifte Zidane ud er vel at få noget helt nyt. Men ja, det da svært at se hvem der lige skulle tage over, ikke nogen oplagte ledige træner-emner. Er det noget Raul med Guti som assistent vi skal ud i? :D Men det ville jo også bare gøre ondt hvis det ikke fungerede..
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Lars1991.

5 år 2 måneder siden #9 af BBB

PMO post=137735 skrev: Hvem end det bliver håber jeg at vedkomne får indflydelse på transfermarkedet og der bliver lagt en strategi. Der venter en stor opgave, hvor 1/2 af holdet skal eller meget skal udskiftes. Det kræver tålmodighed og klogskab - to ting som ikke ligefrem kendetegner de senere år.  
Først på sommerens agenda må dog være en ny fysisk stab. 

​Var det ikke Löw, der fik introduceret yoga på det tyske landshold? Det hjælper forhåbentlig på nogle af skadesproblemerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 år 2 måneder siden #10 af DeLaRed
Jeg synes det ser sort id med alle de 3 valg:

Allegri ville overraske meget hvis han fik spillet til at flyde som så mange gerne vil have. Jeg ser ham mere som definitionen af en kynisk italiensk træner. Han læner sig om noget op ad en Capello type, og intet ondt om Capello, men det er vel ikke det folk gerne vil se i Real!

Löw er jeg bange for ikke kan magte primadonaerne og de store personligheder i Real. Jeg tror han som type gør sig meget bedre med et ungt udviklings hold, og tror han vil lide samme skæbne som Lopetegui gjorde i Real og vel også som Tuchel gjorde i PSG, begge trænere der er bygget til at opbygge et ungt hold men som slet ikke har personligheden til at styre de største stjerne i verden.

Og med Raul er jeg bange for det er for tidligt, for det ville være synd hvis han ikke helt magtede opgaven og man måtte give ham en fyre seddel midt i seasonen. Der måtte imo godt lige gå et par år mere samt en større udskiftning i truppen før han overtager.

Og så lige en kommentar til dem der går og håber på at en ny træner kommer til at have mere indflydelse på transfer strategien end hvad Zidane havde; Det kommer aldrig til at ske, det show blir styret af Perez, og det ændre sig slet ikke i en sommer hvor der ikke er mange penge i kassen.

Men nu sker der da noget nyt, og uanset hvad blir det spændene, vi skal dog ikke glemme at det også kan gå grueligt galt :-)

Donde está la biblioteca?

5 år 2 måneder siden #11 af Real HWL

Ramos4 post=137736 skrev:

​Må indrømme jeg ikke er så meget inde i det, men hvad er han egentlig god til? Jeg synes det tyske landshold har været i frit fald siden de vandt VM for efterhånden mange år siden. Hans mærkelige idé med at Müller og co. ikke måtte spille på landsholdet var også mærkeligt.

Vandt de ikke "bare" VM fordi de havde den bedste trup? Jeg kan vitterligt ikke huske det. Spiller Tyskland fantastisk bold?

At vi så ikke kan hente en træner, hvor samtlige medier vil gå i selvsving og hive gamle optagelser frem, hvor han piller sig selv i næse og røv, er så en hel seperat snak.

Jeg ved ikke specifik hvad han er god til. Han har en klar spillestil, og det kan jeg godt lig. Men jeg tænker han må kunne et eller andet efter 15 år i spidsen for Tyskland, hvor han også har været vant til at arbejde med store egoer. Jeg har set det tyske landshold en del gange, og jeg har altid nydt at se dem spille. Jeg er vild med den tyske total fodbold, der er bare styr på tingene. Syntes heller ikke han har været bleg for at give de unge chancen.

De vandt VM fordi de simpelthen bare var bedst, det er vel også Löws fortjeneste. Personligt syntes jeg Tyskland spiller fantastisk fodbold, og har gjort det i mange år under Löw. Men det er rigtig de seneste år har ikke været så overbevisende. Måske han har trukket den lidt for langt i samme job?

Men når vi snakker ny træner til sommer, så syntes jeg han er en værdig kandidat. Raul kunne også være et godt bud.

Hvem håber du på?

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaetinh, Dios, Ramos4

5 år 2 måneder siden #12 af Doc.juego

Real HWL post=137740 skrev:

Ramos4 post=137736 skrev:

Jeg ved ikke specifik hvad han er god til. Han har en klar spillestil, og det kan jeg godt lig. Men jeg tænker han må kunne et eller andet efter 15 år i spidsen for Tyskland, hvor han også har været vant til at arbejde med store egoer. Jeg har set det tyske landshold en del gange, og jeg har altid nydt at se dem spille. Jeg er vild med den tyske total fodbold, der er bare styr på tingene. Syntes heller ikke han har været bleg for at give de unge chancen.

De vandt VM fordi de simpelthen bare var bedst, det er vel også Löws fortjeneste. Personligt syntes jeg Tyskland spiller fantastisk fodbold, og har gjort det i mange år under Löw. Men det er rigtig de seneste år har ikke været så overbevisende. Måske han har trukket den lidt for langt i samme job?

Men når vi snakker ny træner til sommer, så syntes jeg han er en værdig kandidat. Raul kunne også være et godt bud.

Hvem håber du på?

​nogen der ved noget om Raul som træner ?
jeg ved at resultaterne har været gode på castilla denne sæson, er det fordi de har købt for gode spillere til ligaen? Eller fordi Raul har fået noget godt ud af spillerne ?

Hvad er hans stil ? Har han en favorit opstilling ? 442, 433, diamant, 4231 ? 

Jeg læste en artikel om at han gik meget op i spillernes ageren, de må ikke være arrogante, have dyrt mærkevare tøj på til træning osv. Skal udvise respekt. Det er jo sikkert svært at indføre hvis han skal have første truppen. 

en ting jeg tænker som måske er en meget god indikator, er at de spillere som er kommet op på 1. Truppen fra castilla generelt har set rigtige gode ud  her især blanco. Som måske giver en ide om at Raul faktisk kan finde ud af at udvikle sine spillere  og få dem til at blive bedre, hvilket aldrig rigtig har været Zidanes force, sa samtlige unge spillere han får i truppen totalt stagnere i deres udvikling. 
og det passer jo bare ikke rigtig ind i real madrids nuværende strategi for truppen. 

Er det blot tilfældighederne der gør at blanco og gutierez fremstår så gode, eller er det mon også en stor del af Rauls fortjeneste ?

Jeg spørger fordi jeg aldrig rigtig har dyrket castilla, og legit er interesseret i om nogen har et svar vedrørende hans evner, opstillinger spillestil osv.
og om der er nogen der har en ide om hans niveau som træner? 

Leveret af Kunena Forum