Ødegaard om fremtiden: Jeg skal have en snak med Real Madrid

5 år 2 måneder siden #1 af Daniel
Martin Ødegaard blev...

Martin Ødegaard blev sendt til London i vinterens transfervindue, hvor Arsenals boss, Mikel Arteta, ville gøre ham til en vigtig del af englændernes offensiv, og han har hen over foråret fået den spilletid, han hungrede efter, da han valgte at søge væk fra Madrid.

Derfor har nordmanden heller ikke travlt med at sætte ord på, hvad han skal efter sommerferien, selvom Arsenal er langt fra fordoms styrke og dermed også europæisk fodbold. 

- Jeg er glad i Arsenal, men vi må se, hvad der sker efter sæsonen. Jeg er ejet af Real Madrid, så det handler om, at vi skal have snakket med dem - det er vigtigt at finde ud af, hvad de vil, siger Ødegaard i et interview med Sky Sport Deutschland.

Real Madrid har ingen umiddelbare planer om at skille sig permanent af med Ødegaard, da han fortsat er en del af det sportslige projekt i klubben. Et salg ville imidlertid give mening, hvis den spanske hovedstadsklub skal ud og lukke nogle økonomiske huller, såfremt parterne ikke kan blive enige om kriterierne for nordmandens rolle i truppen.

Arsenal har ikke en købsoption med i lejeaftalen med Ødegaard, men Arteta har i flere omgange ytret stor tilfredshed med nordmandens kvaliteter, hvorfor man sagtens kunne forestille sig, at London-klubben ville være en af offensivspillerens bejlere i sommerens transfervindue.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af DeLaRed
Er det kun mig der synes dette siger en del om hans ambitions niveau?

Og det er ikke fordi jeg skal vaere efter Oedegaard, hvis han mener dette er det bedste valg for ham, saa skal han naturligvis vaelge det, men uden at man skal begynde at sammenligne deres individuelle situationer, saa synes jeg disse udtalelser viser en helt anden mentalitet en hvad vi for eksempel ser fra Fede.

Donde está la biblioteca?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #3 af Brylle

DeLaRed post=137905 skrev: Er det kun mig der synes dette siger en del om hans ambitions niveau?

Og det er ikke fordi jeg skal vaere efter Oedegaard, hvis han mener dette er det bedste valg for ham, saa skal han naturligvis vaelge det, men uden at man skal begynde at sammenligne deres individuelle situationer, saa synes jeg disse udtalelser viser en helt anden mentalitet en hvad vi for eksempel ser fra Fede.

​Han er blevet kastet rundt mellem forskellige klubber de sidste mange år. Da han endelig havde en 2-årig aftale i Sociedad blev den afsluttet et år før tid for at han kunne komme hjem og sidde på bænken. 

Arsenal værdsætter ham hvilket vi ikke har gjort. Skal han hjem så skal han også spille fast

5 år 2 måneder siden #4 af Matamoro
Han er bare ikke god nok til Real Madrid. Han scorer for få mål og laver for få assists. Så kan han være nok så elegant, men som offensiv spiller skal der være et slutprodukt. Hvis han skal have en chance for at slå igennem hos Real Madrid så skal han være i stand til at spille i en mere tilbagetrukket rolle. Man kan dog være i tvivl om han er nærkampstærk nok til sådan en rolle. Zidane har kigget på ham og fundet ham for dårlig, ligesom han gjorde med James og Ceballos Jeg tror sgu Zidane har ret. Det plejer han i øvrigt at have. Det er nok bedst for Ødegaard hvis han bliver i Arsenal. Der er man mindre fokuseret på resultater, bare man spiller nydeligt. Og det gør Ødegaard.

5 år 2 måneder siden #5 af Henke

Matamoro post=137907 skrev: Han er bare ikke god nok til Real Madrid. Han scorer for få mål og laver for få assists. Så kan han være nok så elegant, men som offensiv spiller skal der være et slutprodukt. Hvis han skal have en chance for at slå igennem hos Real Madrid så skal han være i stand til at spille i en mere tilbagetrukket rolle. Man kan dog være i tvivl om han er nærkampstærk nok til sådan en rolle. Zidane har kigget på ham og fundet ham for dårlig, ligesom han gjorde med James og Ceballos Jeg tror sgu Zidane har ret. Det plejer han i øvrigt at have. Det er nok bedst for Ødegaard hvis han bliver i Arsenal. Der er man mindre fokuseret på resultater, bare man spiller nydeligt. Og det gør Ødegaard.

​Jeg troede et øjeblik, at det var Toni Kroos, som du beskrev. :)

Ødegaards talent er på højde med Valverde, og der skal i den grad satses på Ødegaard. Jeg ser ham nødvendigvis ikke, som en 10'er, men mere som erstatning for Kroos, som også bliver ældre. Ødegaard besidder et vidunderligt overblik, evnen til at skille sig af med bolden, i selv de mest pressede situationer og hans afleveringsprocent ligger i alle turneringer omkring de 90% Vi kunne ikke ønske os en mere perfekt afløser for Kroos.

Og nej, Zidane har ikke ret. Der er en verden til forskel på Vinicius/Rodrygos talent, og så Ødegaards. Det er derfor en kæmpe gåde, hvorfor de 2 spillere har fået chancen i Madrid frem for Ødegaard. Og nej, Ødegaard har aldrig fået en reel chance i klubben. En reel chance er mere end 3 kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Mølbat, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #6 af Salix7
Måske et salg til sommer, vil give mening, hvis vi sikre os, at kunne købe ham tilbage igen inden for de næste 2år?
Han skal helt sikkert ikke tilbage til klubben til sommer, hvis Zidane fortsætter - bliver det derimod Raul, bør han/vi overveje det, som jeg ser det.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

5 år 2 måneder siden #7 af Matamoro
Nu har han fået en halv sæson i Arsenal og det er stadig meget begrænset hvad der kommer fra hans fødder. Bevares det ser fedt ud det han laver, men han er ikke særlig kampafgørende. Jeg synes heller ikke sammenligningen med Kroos holder. Ødegaard får ikke spillet til at flyde på samme måde. Han er god til småspillet men hvor er de præcise sideskift der breder spillet ud. Han flytter heller ikke spillet med samme hastighed fordi han er så etbenet. Han er heller ikke lige så aggressiv i presspillet, ikke fordi Kroos er super aggressiv, men Ødegaard er slet ikke. Han er efter min mening meget mere 10’er end 8’er. Problemet er bare at han er 10’er uden mål og assist.

5 år 2 måneder siden #8 af DeLaRed

Brylle post=137906 skrev:

DeLaRed post=137905 skrev: Er det kun mig der synes dette siger en del om hans ambitions niveau?

​Han er blevet kastet rundt mellem forskellige klubber de sidste mange år. Da han endelig havde en 2-årig aftale i Sociedad blev den afsluttet et år før tid for at han kunne komme hjem og sidde på bænken. 

Arsenal værdsætter ham hvilket vi ikke har gjort. Skal han hjem så skal han også spille fast

​Men er vi så ude i at han skal starte uanset hvor godt han gør det? Det mener jeg personligt ville være en fejl, ligesom med alle andre spillere. Det handler vel om at hvilken som helst træner spiller de spillere der præstere, så hvis nu der er en spiller der fundamentalt gør det bedre end Ødegaard så skal han vel spille frem for Ødegaard eller ej?

En anden ting er vel også formationen, for det virker som om mange gerne vil have at Ødegaard spiller 10eren i hvad jeg formår er en diamant på midtbanen, men her skal man vel også kigge på om de andre spillere passer ind i den formation (vel og mærke uden at vi ved hvem der er på holdkortet næste år) her mener jeg for eksempel ikke diamanten ligger specielt godt til en spiller som Kroos, så skal han på bænken eller sælges så vi kan få bygget holdet op om Ødegaard?

Vil gerne understrege at keg synes Ødegaard er en rigtig spændene spiller og jeg så ham gerne som en fremtidig spiller i Real, men det skal være helt uden privilegium, han skal kæmpe på lige fod med alle andre om spilletid og her skal han ikke være for fin til st sidde på bænken hvis der er andre spillere der er bedre end ham, hvilket jeg vil mene der er belæg for at både Kroos, Modric og Fede alle har været, når de har været friske. Det kan man selvfølgelig være uenig i, men synes ikke hans tid i Arsenal har vist at han skulle have spilletid foran nogen af de 3 førnævnte. (Og jeg forstår godt han har haft en turbulent tid de sidste 12 måneder, men forholder mig kun til hvad vi har set fra ham på banen og ikke “hvad det kunne have blevet til”)

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved DeLaRed.

5 år 2 måneder siden #9 af Lars1991

Jeg savner lidt nuance i den her debat nogle gange! Det nærmest altid enten eller. Enten er Real Madrid/Zidane skurken ellers er Ødegaard for dårlig. Føler jeg er lidt imellem.. ikke så meget med at jeg synes Ødegaard er for dårlig, jeg tror godt han kan bidrage.. det mere om han har mentaliteten. For lad os nu være 100% realistiske, vi kan jo ikke bare sige/love at han skal spille fast. Hvad har han opnået/gjort for at kunne gøre sig fortjent til det? At Arsenal "værdsætter ham som vi ikke har gjort", har måske også noget at gøre med at han er en af Arsenals klart bedste spillere? De ligger nr 10 i Premier League for guds skyld :D de tættere på nedrykning end mesterskabet. Så det da også let at "værdsætte" en spiller som ham.

Jeg synes Ødegaard skal komme hjem og kæmpe for det igen. Jeg er en af dem som faktisk synes Zidane gav ham en ok chance især de første måneder. De sidste 2 måndeder af hans tid fik han stort set ikke noget, det rigtigt. Jeg synes Zidane og klubben kunne have gjort mere for at overbevise om at vi havde brug for ham (for med alle de skader vi fik, så havde vi det 100% brug for ham!). Men jeg vil også altid synes det var en svag beslutning fra Ødegaard at smutte. Folk kan synes om det hvad man vil og at Zidane hader ham og aldrig ville brug ham etc, men vi har nu set mange spillere før, både i Real Madrid og Barcelona, som har kæmpet med spilletiden i starten men er blevet og kæmpet - nogle med success, andre ikke så meget.

Jeg håber en ny træner måske kan finde flere muligheder for Ødegaard, for det virkede som om Zidane kun kunne se ham brugt i en 10'er rolle hvor systemet skulle laves om til ham. Og det måske lidt for meget pres at ligge på ham. Jeg tænker måske som 8'er, måske som "kant" i et mere flydende system.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #10 af Brylle

DeLaRed post=137920 skrev:

​Men er vi så ude i at han skal starte uanset hvor godt han gør det? Det mener jeg personligt ville være en fejl, ligesom med alle andre spillere. Det handler vel om at hvilken som helst træner spiller de spillere der præstere, så hvis nu der er en spiller der fundamentalt gør det bedre end Ødegaard så skal han vel spille frem for Ødegaard eller ej?

En anden ting er vel også formationen, for det virker som om mange gerne vil have at Ødegaard spiller 10eren i hvad jeg formår er en diamant på midtbanen, men her skal man vel også kigge på om de andre spillere passer ind i den formation (vel og mærke uden at vi ved hvem der er på holdkortet næste år) her mener jeg for eksempel ikke diamanten ligger specielt godt til en spiller som Kroos, så skal han på bænken eller sælges så vi kan få bygget holdet op om Ødegaard?

Vil gerne understrege at keg synes Ødegaard er en rigtig spændene spiller og jeg så ham gerne som en fremtidig spiller i Real, men det skal være helt uden privilegium, han skal kæmpe på lige fod med alle andre om spilletid og her skal han ikke være for fin til st sidde på bænken hvis der er andre spillere der er bedre end ham, hvilket jeg vil mene der er belæg for at både Kroos, Modric og Fede alle har været, når de har været friske. Det kan man selvfølgelig være uenig i, men synes ikke hans tid i Arsenal har vist at han skulle have spilletid foran nogen af de 3 førnævnte. (Og jeg forstår godt han har haft en turbulent tid de sidste 12 måneder, men forholder mig kun til hvad vi har set fra ham på banen og ikke “hvad det kunne have blevet til”)

​Nej nej, man spiller som man gør sig fortjent til. Min pointe er bare, at det ikke hjælper noget at afbryde et succesfuldt lejeophold og så give en spiller 3 kampe for at finde ind i rytmen. Så kan man lade ham blive i Sociedad i stedet for det andet pjat når han var i en klub hvor det tydeligvis fungerede virkelig godt. Det er misbrug af et kæmpe talent.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #11 af 9eren
Hvad er han værd, 20-30 millioner euro?

Afsted med ham

Leveret af Kunena Forum