UEFA overvejer ekstra straf
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrids to centrale spillere Sergio Ramos og Xabi Alonso fik mod afslutning af gårsdagens kamp hver tilranet sig en advarsel; Xabi Alonso for et professionelt frispark, Ramos for at banke bolden væk efter et tvivlsomt dømt frispark.
Umiddelbart skulle man synes, at historien endte her, men da kortene giver de to karantæne i det returopgør mod Galatasaray, som nu kun har kosmetisk betydning, overvejer UEFA angiveligt at undersøge om de to kan straffes yderligere for at bringe spillet i miskredit.
UEFA’s regler påpeger nemlig, at en spiller, som direkte søger et gult kort, kan straffes med op til to dages karantæne, hvilket altså vil holde både Ramos og Xabi Alonso ude af den første semifinalekamp.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis UEFA vil det til livs, så kan man ændre på sine tåbelige regler og det gøres nemt. Advarsler afsones med ti minutter på bænken i den kamp, hvor man får advarslen. Det kunne samtidig give kampene noget ny og tiltrængt dynamik.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- kavver
- Gæst
-
- Senyera
- Gæst
-
- SK_92
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Ligesom tidligere: Real Madrids spillere har min fulde accept til at gøre, hvad der tjener Real Madrid bedst, inden for gældende regelsæt. Derfor er det fint, at man udnytter reglerne til at have alle mand klar til semifinalen.
Hvis UEFA vil det til livs, så kan man ændre på sine tåbelige regler og det gøres nemt. Advarsler afsones med ti minutter på bænken i den kamp, hvor man får advarslen. Det kunne samtidig give kampene noget ny og tiltrængt dynamik.
Det er jeg helt enig i Siempre, men vi skal jo huske på at det er nogenlunde samme polemik vi havde for et par sæsoner siden.. Ironisk nok, hvis hukommelsen er rigtig, var det de selvsamme som stod i UEFAs spotlight.
UEFA er, efter min mening, lidt suspekte i deres handlinger. Personligt, har jeg ALDRIG hørt om spillere fra andre hold, der har fået lignende påtaler fra UEFA, eller fra FIFA for den sags skyld. Og det forarger mig GRÆNSELØST
SK_92 skrev:
Siempre Madrid skrev: Ligesom tidligere: Real Madrids spillere har min fulde accept til at gøre, hvad der tjener Real Madrid bedst, inden for gældende regelsæt. Derfor er det fint, at man udnytter reglerne til at have alle mand klar til semifinalen.
Det er jeg helt enig i Siempre, men vi skal jo huske på at det er nogenlunde samme polemik vi havde for et par sæsoner siden.. Ironisk nok, hvis hukommelsen er rigtig, var det de selvsamme som stod i UEFAs spotlight.
UEFA er, efter min mening, lidt suspekte i deres handlinger. Personligt, har jeg ALDRIG hørt om spillere fra andre hold, der har fået lignende påtaler fra UEFA, eller fra FIFA for den sags skyld. Og det forarger mig GRÆNSELØST
Ballesteros fra Levante fik to spilledages karatæne for et tilsvarende stunt i den sidste gruppekamp i dette års Europa League. Så det er ikke kun Real Madrid der står for skud. Jeg tror dog ikke det hjælper, at episoden i 2010 var så håbløst åbenlys og endte med bøder til både klub, Mou, Ramos, Alonso, Casillas og Dudek. Og karantæne til Mou.
edit. Og for at gøre det bedre, så er muligheden for to spilledages karantæne åbenbart indført som følge af episoden i 2010. Det ville rent faktisk være ironisk hvis Alonsos tre år gamle Baskiske nationaldans holder ham ude af en eventuel semi-finale.
Jeg så Bayern-Juventus, og her tillod dommer Clattenburg ALT, ikke engang da Ribery saver en Juve-mand over giver det gult, og i det hele taget fik spillerne flere gange lov at gå langt over grænsen uden der blev dømt frispark. Måske man skulle udstikke retningslinjer fra UEFAs side, når man samtidig ser andre dommere slå hårdt ned på bagateller, og her kunne man komme med flere millioner eksempler, for det giver ingen mening at der er lysår til forskel på den linje dommerne lægger for dagen..
Det er lidt det samme man ser fra UEFAs ledelse i dette tilfælde. Alonso får en advarsel for et ganske almindeligt professionelt frispark, men UEFA vurderer i deres hoveder at han gør det med vilje. Det er muligvis også tilfældet, men hvordan i alverden kan de tillade sig at være dommerne omkring hvorvidt han bringer spillet i miskredit? Alonso får tonsvis af advarsler, Ramos ligeså, så det er nærmere reglen end undtagelsen at netop de to er i karantænefare, skal de fuldstændig undgå konfrontationer og dueller i sådan en kamp som denne, fordi UEFA straffer dobbelt efter forgodtbefindende? Jeg synes det er tåbeligt, især når man tager i betragtning baggrunden for Real Madrids 2009-exit fra CL, hvor netop Alonso og Marcelos karantæner var altafgørende for at Real Madrid røg ud af turneringen. Og i øvrigt kan man vel samtidig påstå at Xavi, Busquets og Dani Alves ved andre lejligheder har gjort det præcis samme, både i CL, La Liga og Copa del Rey.
Hele sagen virker dobbelt så komisk hvis man tager UEFAs sanktionshandlinger tidligere i denne turnering i betragtning. Zlatans røde kort mod Valencia blev straffet med 2 spilledages karantæne, men efter lodtrækningen, hvor Platinis landsmænd fra PSG trak Barcelona, havde fundet sted, ændrede man karantænen til kun at være på en enkelt spilledag, som altså allerede var afsonet.
- Plus Ultra
- Gæst
-
Jeg sætter den lige på spidsen: "UEFA overvejer at straffe Real Madrid for bevidst at vinde 3-0 på hjemmebane, for i så fald at stå bedre stillet mht. avancement til næste runde." ;o)
JesperA skrev:
Det er lidt det samme man ser fra UEFAs ledelse i dette tilfælde. Alonso får en advarsel for et ganske almindeligt professionelt frispark, men UEFA vurderer i deres hoveder at han gør det med vilje. Det er muligvis også tilfældet, men hvordan i alverden kan de tillade sig at være dommerne omkring hvorvidt han bringer spillet i miskredit? Alonso får tonsvis af advarsler, Ramos ligeså, så det er nærmere reglen end undtagelsen at netop de to er i karantænefare, skal de fuldstændig undgå konfrontationer og dueller i sådan en kamp som denne, fordi UEFA straffer dobbelt efter forgodtbefindende?
Alonso fik nu ikke sin advaresel for et professionelt frispark, det var Essien. Alonso fik en advarsel for at at fjerne bolden inden frisparket blev taget samt hans beklagelser over Essiens advarsel. Ramos fik også gult for at sparke bolden væk inden et frispark. Ikke at det gør den store forskel for det meste af din pointe, men det gør en forskel for UEFAs bevisbedømmelse, da de nu skal bevise at kortet er trukket med det formål at få karantæne. Det er nu engang nemmere, når der ingen fordel er i handlingen, der fører til kortet, imodsætning til et professionelt frispark. Ballesteros kom i problemer for at spilde tiden i den sidste gruppekamp i EL, så mit gæt er, at der er en grund til at et spark til bolden inden et frispark har været den foretrukne strategi til at trække kort også i ligaen og RM føler sig på sikker grund. Men who knows?
Det eneste UEFA får ud af at uddele yderligere straf i denne sag, er at Mourinho til næste gang beder Alonso og Ramos om at fælde en modspiller og sørge for på den måde at pådrage sig en advarsel, for så kan UEFA ikke gøre så meget ved det, medmindre de vurderer forseelserne til at være grove nok til at eftersanktionere yderligere.
At man nævner spillets integritet er komisk, for det er netop sportsligt korrekt, og i spillets ånd, at man trækker advarslerne ved sådanne forseelser, frem for at sparke modspillere ned. Det samme var tilfældet i Amsterdam, omend det ved den lejlighed var lidt for åbenlyst.