Officielt: Ramos misser EM

5 år 2 måneder siden #1 af Benzeron
Cheftræneren for det...

Cheftræneren for det spanske landshold, den tidligere Real Madrid- og Barcelona-spiller Luis Enrique, har i dag udtaget sin spillertrup til den kommende EM-slutrunde, og her stod det klart, at Real Madrid ikke har nogen spillere med.

Enrique har valgt at se bort fra Sergio Ramos og Nacho, der nok var de to spanske Real Madrid-spillere, der havde størst mulighed for at komme med. Til centerback-positionerne er Enrique i stedet gået med Pau Torres fra Villarreal, Aymeric Laporte (der for nylig har valgt Spanien som sit landshold) og Eric Garcia fra Manchester City og den tidligere Castilla-spiller Diego Llorente fra Leeds. 

Llorente sad ude med en skade i stort set hele første halvdel af sæsonen, men har været fast starter for Leeds i 2021, mens Garcia blot har spillet seks Premier League-kampe i hele sæsonen for Manchester City, hvorfra han i øvrigt rygtes kraftigt til Barcelona. 

Enrique har i øvrigt kun udtaget tre naturlige backs i form af José Gayà fra Valencia, Jordi Alba fra Barcelona og César Azpilicueta fra Chelsea. Mens Ramos nok er blevet fravalgt på grund af skader og mangel på kampform, er Nacho tilsyneladende blot blevet vejet for let på trods af et flot forår for Los Blancos.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Officielt: Ramos misser EM
Bizart. En Mand som Ramos kunne vel også bidrage uden for banen? Herudover udtager han også 24 spillere når han kunne udtage 26. Lidt underligt.

5 år 2 måneder siden #3 af PMO
Besvaret af PMO på emne Officielt: Ramos misser EM

madrid2000 post=138144 skrev: Bizart. En Mand som Ramos kunne vel også bidrage uden for banen? Herudover udtager han også 24 spillere når han kunne udtage 26. Lidt underligt.

Hvis man nu tager RM briller af, har Ramos ikke gjort sig fortjent, spillemæssigt, til en plads i EM truppen. Skulle han være udtaget for at sidde på bænken? Det havde sikkert også været forkert, for Ramos SKAL jo spille. ​

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #4 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Officielt: Ramos misser EM

PMO post=138145 skrev:

madrid2000 post=138144 skrev: Bizart. En Mand som Ramos kunne vel også bidrage uden for banen? Herudover udtager han også 24 spillere når han kunne udtage 26. Lidt underligt.

Hvis man nu tager RM briller af, har Ramos ikke gjort sig fortjent, spillemæssigt, til en plads i EM truppen. Skulle han være udtaget for at sidde på bænken? Det havde sikkert også været forkert, for Ramos SKAL jo spille. ​

​Hvis Ramos er klar, så spiller han selvfølgelig. Er han først klar i efter gruppespillet eksempelvis så er det en kæmpe forstærkning. Jeg synes ikke at Ramos behøver spille sig på det spanske landshold. Dertil taler hans navn og niveau for sig selv. Jeg kunne forstå hvis han havde sejlet big time og været uhørt elendig gennem foråret, men vi har jo ikke set en nedgang i niveau fra ham, da han ikke har spillet så meget, så jeg synes slet ikke det har noget med RM briller at gøre eller andet gøgl. Selvfølgelig er Ramos med længder deres stærkeste kort i forsvaret og måske i hele truppen.

Omvendt aner jeg ikke hvor slemt det står til med Ramos og jeg forstår også hvis Enrique er lidt bange for at tage en skadet spiller med. Men det er underligt at man ikke vil tage chancen med så vigtig en spiller.

5 år 2 måneder siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
Det kommer til at koste Spanien og Enrique. Han må gøre som han vil med holdet men sportsligt har han skudt sig selv i foden.​

Nacho burde også været udtaget på bekostning af nogle af de andre centerforsvarere, som ikke har spillet 15 kampe denne sæson.

5 år 2 måneder siden #6 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Officielt: Ramos misser EM
​Ja for mig er det faktisk mere underligt at Nacho ikke er med, især når man kigger på de andre centerforsvarer der er udtaget. De 4 midterforsvarer er Laporte, Pau Torres, Diego Llorente og..... Eric Garcia der stort set ikke har spillet i City. Det simpelthen for vildt synes jeg! Nacho må virkelig føle sig snydt. Det vel kun Laporte jeg ville vælge over Nacho.. og synes ikke engang jeg er biased når jeg siger det, men hvem ved. 
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Leveret af Kunena Forum