UEFA åbner sag mod udbryder-klubber

5 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
UEFA har besluttet...

UEFA har besluttet at indlede en straffesag mod de tre udbryder-klubber Real Madrid, Barcelona og Juventus, fordi de endnu ikke har trukket sig fra Superliga-planerne.

Det europæiske fodboldforbund skriver i en officiel meddelelse:
- Efter en undersøgelse foretaget af vores afdeling for etik og disciplin i UEFA i forhold til projektet, kaldet ”Superliga”, er der åbnet op for disciplinære træk mod Real Madrid, Barcelona og Juventus for en mulig krænkelse af UEFAs brand. Der vil blive meldt mere information ud senere.

UEFA skal nu beslutte, hvilken straf de tre klubber skal tildeles, men den hårdest mulige straf menes at være en udelukkelse fra europæiske turneringer i to år, samt en stor økonomisk bøde.

De ni klubber, som hurtigt stak halen mellem benene (Milan, Inter, Arsenal, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Liverpool, Tottenham og Atlético Madrid) er allerede blevet tildelt en samlet bøde på 15 millioner € med en trussel om, at hvis man i fremtiden knytter sig til Superliga-projektet, vil man blive mødt med et bødekrav på 100 millioner €.

Real Madrid, Barcelona og Juventus har taget UEFAs melding med ophøjet ro og er klar til at tage sagen til den internationale sportsdomstol, CAS, eller endda til de almindelige domstole, såfremt straffen fra UEFA gennemføres.

Real Madrid har fået en domstols ord for, at UEFA ikke har nogen sanktions-muligheder og det skal være konfirmeret af EU-domstolen også.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af El Chino
Det lugter lidt af en udelukkelse fra CL. De tre klubber kommer til at kæmpe for deres sag hele vejen til den sidste instans. Men det betyder vel også at de store transferplaner må sættes på stand-by. Kan Mbappes udtagelse om en “solid sportslig projekt” være retter imod situationen i Real Madrid? Synes mere og mere at Al-Khelaifi’s rolle i ESL sagen virker skummelt. Manden har ikke ligefrem været for fin til at bruge de beskidte tricks (ved godt jeg er ude i noget konspiration)

A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles

5 år 2 måneder siden #3 af PMO

El Chino post=138205 skrev: Det lugter lidt af en udelukkelse fra CL. De tre klubber kommer til at kæmpe for deres sag hele vejen til den sidste instans. Men det betyder vel også at de store transferplaner må sættes på stand-by. Kan Mbappes udtagelse om en “solid sportslig projekt” være retter imod situationen i Real Madrid? Synes mere og mere at Al-Khelaifi’s rolle i ESL sagen virker skummelt. Manden har ikke ligefrem været for fin til at bruge de beskidte tricks (ved godt jeg er ude i noget konspiration)

Altså i modsætning til Perez som er en engel? Hvor ville det klæde klubben at vise en smule format. Det eneste jeg har hørt fra Perez er en flæben uden lige, at man ikke har råd til at følge med de andre hold og man derfor er nødt til at lave sine egne regler (turneringer). 
Hvis man ikke har penge, efter at have vundet CL 3 gange i streg, bør man revurdere ens økonomiske strategi. Man kunne eventuelt starte med at se på de astronomiske lønninger. 
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, andreashn

5 år 2 måneder siden #4 af Elto92
Det kommer stadig bag på mig den dag idag..hvordan de her 3 chl titler i træk, de efterfølgende cm for klubhold titler samt alt det løse vi skrabede sammen i de mange år. Og bare lige for at nævne al den PR og commercial der også var oveni....Stadig ikke gav noget ?

Jeg venter ligesom stadig på at vi køber 2-3 galactico med de penge der
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 2 måneder siden #5 af DeLaRed
Jeg ved intet om det, saa det er et oprigtigt spoergsmaal...

Er vi ikke ude i at pengene fra de 3 CHL titler osv allerde var brugt, altsaa koebte man ikke de titler med indkoebene af Bale, James, Kroos, Isco osv. Som jeg husker det havde klubben ikke pnegene til disse indkoeb men maatte i banken og spoerge om hjaelp? Saa paa den maade har man vel bare daekket et hul med de titler. (maaske jeg tager fejl her, i maa gerne byde ind)

Ud over det maa man heller ikke underkende hvor meget inflation der er gaaet i priserne paa spillere, der er kaempe forskel paa at betale 100mio for Bale vs at skulle betale +250mio for Mbappe, det er jo ikke fordi praemie priserne i CHL er steget med 2.5x de sidste 7 aar. Og saa ma vi heller ikke glemme at de seneste 18 maaneder har ramt de fleste klubber utrolig haardt, og her gaar Real ikke fri.

Ifht ESL, saa tror jeg dog man skal tage alt hvad der kommer ud i pressen med et gran salt, da det imo lugter af at dette er en magt kamp mellem et par meget rige og magtfulde individer i Top Fodbold, saa baade Perez's men saa sandelig ogsaa Uefa og Fifa's udtalerser til offentligheden har nok meget lidt med den egentlige sag at goere.

Donde está la biblioteca?

5 år 2 måneder siden #6 af El Siete

El Chino post=138205 skrev: Det lugter lidt af en udelukkelse fra CL. De tre klubber kommer til at kæmpe for deres sag hele vejen til den sidste instans. Men det betyder vel også at de store transferplaner må sættes på stand-by. Kan Mbappes udtagelse om en “solid sportslig projekt” være retter imod situationen i Real Madrid? Synes mere og mere at Al-Khelaifi’s rolle i ESL sagen virker skummelt. Manden har ikke ligefrem været for fin til at bruge de beskidte tricks (ved godt jeg er ude i noget konspiration)

Denne sag kommer sikkert til at tage flere år, for får man straf skal den sendes videre til CAS som så skal give en kendelse, og så kan man anke osv, osv. Tvivler stærkt på at noget af det kommer til ramme klubben allerede i næste sæson i hvert fald. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

5 år 2 måneder siden #7 af Thomaskjensen
Glem ikke at dette ikke bare er en sportslig domstol, får klubberne en straf er jeg overbevist om at der er flere rettergangen i sigte, som en EU domstol, og så snakker vi mange år ud i fremtiden.

5 år 2 måneder siden #8 af Bismo

PMO post=138206 skrev:

Altså i modsætning til Perez som er en engel? Hvor ville det klæde klubben at vise en smule format. Det eneste jeg har hørt fra Perez er en flæben uden lige, at man ikke har råd til at følge med de andre hold og man derfor er nødt til at lave sine egne regler (turneringer). 
Hvis man ikke har penge, efter at have vundet CL 3 gange i streg, bør man revurdere ens økonomiske strategi. Man kunne eventuelt starte med at se på de astronomiske lønninger. 

​Lønninger? Det handler nok mere om det konkurrenceforvridende element i, at visse klubber ejes af oliestater med uendelige midler. Et problem som UEFA ikke agter at gøre en skid ved. Hele markedet er blevet skævvredet efterhånden, FFP til trods. Det er en helt ny virkelighed, og det tegner desværre ikke godt for fremtiden. Det er i det lys, at Perez' handling skal forstås. Vi er i øvrigt ikke alene om at have det problem, hvorfor andre tophold oprindeligt tog del i planerne om en ny liga. 

​​​​​​Altså, meget kan man kritisere Perez for, men han har altid haft styr på økonomien. Medmindre du vil klandre ham for Corona epidemien. 

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #9 af PMO

Bismo post=138220 skrev:

PMO post=138206 skrev:

​Lønninger? Det handler nok mere om det konkurrenceforvridende element i, at visse klubber ejes af oliestater med uendelige midler. Et problem som UEFA ikke agter at gøre en skid ved. Hele markedet er blevet skævvredet efterhånden, FFP til trods. Det er en helt ny virkelighed, og det tegner desværre ikke godt for fremtiden. Det er i det lys, at Perez' handling skal forstås. Vi er i øvrigt ikke alene om at have det problem, hvorfor andre tophold oprindeligt tog del i planerne om en ny liga. 

​​​​​​Altså, meget kan man kritisere Perez for, men han har altid haft styr på økonomien. Medmindre du vil klandre ham for Corona epidemien. 

Da RM købte Figo og Zidane for, dengang, astronomiske summer var det helt ok. Nu kan klubben ikke være mere længere fordi der kommet nye klubber til i toppen af fødekæden. 

Manchester City bruger i 2021 £146,980,340 om året på lønninger, svarende til £2,826,545 om ugen - Agüero er (var) bedst betalte med £230,000 om ugen. 
Real Madrid bruger i 2021 £219,206,000 om året på lønninger, svarende til £4,215,500 - Hazard er bedst betalte med £407,000 om ugen. (salarysport.com)

Jeg skal da lige love for at “oliestats-klubben” presser lønninger op. RM bør se indad og have langt mindre travlt med at kigge på hvor store de andres stykke økonomi-kage er. Fokuser på egen tallerken og kage. 

Leveret af Kunena Forum