Mourinho mødte pressen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
José Mourinho blev interviewet efter kampen mod Galatasaray i går og her slap han naturligvis ikke for spørgsmålet om Iker Casillas, som måtte se sig henvist til tilskuerpladserne. Om det sagde Mourinho:
- Diego López er i meget bedre form end Casillas. Men Iker Casillas er på bænken til Levante-kampen.
Heller ikke spørgsmålet om sin egen fremtid, slap han udenom:
- Jeg vender tilbage til Inter en dag, men hvis hjertet skal tale, vil jeg også gerne tilbage til England. Men i den kommende sæson træner jeg ikke Inter.
Herudover blev han spurgt om følgende emner:
Om kampen:
- Holdet var klar, de spillede rigtig godt, spillede en seriøs og afstemt kamp, forsvarede sig godt og slog farlige kontra-angreb. Spillerne vidste, at i denne fase af turneringen, er det detaljerne, som afgør det hele. Derfor var det et seriøst hold med ydmyghed. Higuaín scorede sit mål og det er godt for hans selvtillid.
Om dommeren:
- Hændelserne i straffesparksfeltet var svære for mig at se, hvis Fatih Terim siger, at der var noget, så er det hans holdning. Jeg så ikke noget.
En flop-modstander?
- Real Madrid spillede en god kamp og fortjente at vinde.
Et offensivt Galatasaray-hold?
- Et så hurtigt mål gør altid, at kampen bliver en anden. I enhver anden henseende er det deres måde at spille på. Det, der sker er, at et så hurtigt mål ændrer historien. I anden halvleg skiftede de til tre centrale forsvarere, men med to meget fremskudte backs. En offensiv modifikation. De gjorde alt for at få et andet resultat.
Er det bedre at have kendt semifinale-lodtrækningen?
- Og hvis vi taber 4-0 i Istanbul? Jeg kan bedst lide, at lodtrækningen ikke laves før bagefter. Ligesom alle andre, der elsker fodbold, er det sjovere med en lodtrækning pr. runde.
De gule kort til Xabi Alonso og Sergio Ramos:
- Det er to vigtige spillere at undvære til den kommende kamp. Xabi og Ramos spiller nu på lørdag, selv om de ikke skulle have gjort det, men de komplicerer mine planer til Istanbul-kampen.
Galatasaray og returkampen:
- De vil gøre alt for at skabe noget historisk og jeg ved, at Fatih vil forsøge. Fodboldhistorien er fyldt med mirakler. Hvorfor skal de ikke drømme om det? Jeg ved, at det ikke er slut og jeg vil forsøge at overbevise mine spillere om det. Hvis vi scorer et mål, er de tvunget til at lave fem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen