Nyt, gammelt navn på højre back

13 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

(NY MADRIDISTA.DK MENER!)

Bøgerne, der kan skrives om Álvaro Arbeloa, vil være gigantiske – den spanske landsholdsback deler nemlig vandene i Madrid som ingen andre.

Upåagtet om man synes, at Arbeloa er bundsolid og hamrende stabil eller om man har den holdning, at han er oversatsende og en hæmsko for den madrilenske offensiv, så er faktum, at Real Madrid fra sommerferien mangler et brugbart alternativ til netop højre back, hvor lejeaftalen med ghanesiske Michael Essien udløber.

Uanset hvad, så vil man stå ualmindeligt svagt ved en skade til Arbeloa, hvor den eneste reelle mulighed så vil være at flytte Sergio Ramos ud på højre back og dermed ødelægge Europas bedste centrale forsvar. Den mulighed køber jeg simpelthen ikke.

Derfor er det helt store spørgsmål nu:Skal man gøre aftalen med lejesvenden Essien permanent eller skal der hentes et alternativ?

Personligt har jeg med lige dele undren og vantro fulgt den store skare af madridistas i vores egen virtuelle andedam, som plæderer aktiv for, at den tidligere Castilla-profil Dani Carvajal skal hentes retur til Spanien: af den simple grund, at jeg ærlig talt tillader mig at tvivle på, at ret mange har set mere end et par kampe med den unge spanier. Nok nævnes han i glimt som et spændende Bundesliga-navn, men noget valg fra øverste hylde er han bestemt ikke. Her distanceres han med flere længder selv i Tyskland af navne som Phillip Lahm og Dortmunds Lukasz Piszczek, så skal der købes fra den danske nabo mod syd, bør man i min optik gå efter et af disse navne.

Jeg anfægter ikke, at Dani Carvajal på længere sigt kan være et meget spændende navn, og tanken om at hente ham retur er bestemt romantisk og lyder som opstemt englesang i mine hvide ører, men det er vigtigt at huske på, at enhver Madrid-spiller skal kunne stå distancen i Europas absolutte topkampe, og der har jeg tvivl om den nuværende størrelse af kelimtæppet på Carvajals brystkasse.

Derfor hælder jeg i langt højere grad til at bytte aftalen med Michael Essien til en fast en af slagsen. Fy for pokker, hvor har denne mørke kriger da imponeret mig stort – og det er endda ud fra det faktum, at han egentlig er midtbanespiller!

Han begår yderst sjældent fejl, han taber næsten aldrig en mand-mod-mand duel og fremad banen har han vist masser af store kvaliteter. Senest med sin fine centring til Benzemas 2-0-basse onsdag aften. Endda i de El Clásicos hvor ghaneseren har været blandt de udvalgte, har han ikke bare været god – han har været decideret fremragende.

Essien har haft en sæson i Madrid til at bevise sit værd, og når regnskabet til sommer skal gøres op, så hælder pilen i allerhøjeste grad mod et ’køb, køb, køb’. Ikke mindst fordi lejesvenden allerede har bevist sig som værende kompetent på højeste niveau, ikke beklager sig over sparsom spilletid og tilmed dækker flere pladser på banen.

Samtidig har et sådant køb den fordel, at Chelsea nok ikke ligefrem vil forlange en ublu pris for spilleren, der længe har siddet på kanten af bænken i London – med andre ord giver Madrid altså Chelsea mulighed for at skære en lønudgift væk, mens man samtidig selv vil kunne sikre sig en god handel, Perez’ talenter på området taget i betragtning.

Min holdning er i hvert fald klar, men hvad med din? Brug endelig vores fine debatforum til at give os lige præcis din mening.

Oscar Gomez Svendsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Beckham-Boy
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #2 af Beckham-Boy
Besvaret af Beckham-Boy på emne Nyt, gammelt navn på højre back
Jeg har meget svært ved at tage argumenterne mod et tilbagekald af Dani Carvajal seriøst; han besidder en kirurgisk præcision hvad angår tacklinger, han er fænomenal til at opsnappe bolden qua sin skarpe reaktionsevne, han kan nærmest ikke aflevere forkert - og mange af hans afleveringer er dødsensfarlige for oppositionen (hans succesrate ligger på næsten 80 procent!) - og så har han en rigtig god teknik. Alle disse egenskaber besidder han i en alder af blot enogtyve. Han er en af de bedste i verden på backpladsen, og det eneste Lahm og Piszczek kan slå ham på er rutinen - ikke engang rent statistikmæssigt. Jeg siger vi tager chancen med Carvajal; husker I ikke man prøvede sig af med en endnu yngre Raphaël Varane? Dani, kom hjem!

13 år 3 måneder siden #3 af M_linding
Jeg er enig i, at Essien har været fremragende... Og faktisk bedre som back end som CM. Af samme grund vil jeg heller ikke græde, hvis man henter Essien.

Men! Jeg mener klart, med det jeg har set til Carvajal, at vi har en gylden mulighed her... Et stort talent med hjertet det rette sted (nemlig i Madrid), som er stærk der hvor Arbeloa er svag. Det ligner for mig et godt makkerpar, hvor de begge ville kunne spille en masse, og Arbeloa ville kunne "oplære" Carvajal med sin enorme erfaring. Arbeloa knokler hver dag til træning, har vundet alt(!), spillet i PL og landsholdet og er selv fra Madrid - så han er ikke dum at lære af.

Som sagt, så håber jeg på Carvajal - Men jeg kan sagtens se fordelene ved at hente Essien.
Følgende bruger(e) sagde tak: Beckham-Boy

13 år 3 måneder siden #4 af Hugol

Beckham-Boy skrev: Jeg har meget svært ved at tage argumenterne mod et tilbagekald af Dani Carvajal seriøst; han besidder en kirurgisk præcision hvad angår tacklinger, han er fænomenal til at opsnappe bolden qua sin skarpe reaktionsevne, han kan nærmest ikke aflevere forkert - og mange af hans afleveringer er dødsensfarlige for oppositionen (hans succesrate ligger på næsten 80 procent!) - og så har han en rigtig god teknik. Alle disse egenskaber besidder han i en alder af blot enogtyve. Han er en af de bedste i verden på backpladsen, og det eneste Lahm og Piszczek kan slå ham på er rutinen - ikke engang rent statistikmæssigt. Jeg siger vi tager chancen med Carvajal; husker I ikke man prøvede sig af med en endnu yngre Raphaël Varane? Dani, kom hjem!

Han er fast mand i tyskland og goer det fenomenalt. Har selv fulgt ham paa taet hold, og det er vel klart der er folk der ikke kender nok til ham, hvad enten man er for eller imod at han skulle komme tilbage!

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 måneder siden #5 af Dios
Spørgsmålet er også, om Essien overhovedet vil til Real Madrid på grundlag af, han skal spille højreback. For han skal under ingen omstændigheder fylde en plads til den centrale midtbane, og sandsynligheden for, at Mourinho ikke er der efter sommerferien, er relativ stor.

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg forventer en ny højreback til næste sæson. Ikke som supplement eller backup for Arbeloa, men hans direkte afløser.
Jeg er stor fortaler for Carvajal, og han har imponeret mig gang på gang, alle de gange jeg har set ham spille. Det er dog et kæmpe skridt fra et europæisk middel hold, til verdens eliten, men går han ligeså uimponeret ind til tingene, som han hidtil har gjort, så går han en stor fremtid i møde. Og der skal han helst være iført i en Real trøje :).

Førsteprioriteten er klart Dani Carvajal, men det kunne også være spændende med Kyle Walker.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista

13 år 3 måneder siden #6 af mortenj
Som nogen af jer andre siger, hvorfor skulle Carvajal ikke kunne komme ind på holdet og blive "en ny Varane", bare på højrebacken. Altså, at vi henter en ung gut ind der imponerer alt og alle - jeg tror at vi kunne komme til at se en lignende historie med Carvajal.

Mit synspunkt er at Dani Carvajal skal hentes til sommer og så er jeg lidt i tvivl om Arbeloa skal blive til at oplære Carvajal eller om det er Essien der skal blive, som så kan give Carvajal lidt konkurrence på pladsen.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved mortenj.

13 år 3 måneder siden #7 af Realmadrid94
Da jeg så Essien under Mourinho i Chelsea, var han en af verdens bedste. Da han forsvandt, faldt hans niveau, til en middelmådig PrL spiller.
Han står og falder med Mourinho, så hvis jeg skal vælge så skal de begge ud. Herudover er jeg ikke fan af lappeløsninger. :)
Carvajal er en god spiller, hvilket alle ved, hvis man har set ham spille. Det eneste han mangler er det defensive, af hans spil. Der har vi en del spillere i RM, som kan hjælpe ham :)

13 år 3 måneder siden #8 af Hugol

Realmadrid94 skrev: Da jeg så Essien under Mourinho i Chelsea, var han en af verdens bedste. Da han forsvandt, faldt hans niveau, til en middelmådig PrL spiller.
Han står og falder med Mourinho, så hvis jeg skal vælge så skal de begge ud. Herudover er jeg ikke fan af lappeløsninger. :)
Carvajal er en god spiller, hvilket alle ved, hvis man har set ham spille. Det eneste han mangler er det defensive, af hans spil. Der har vi en del spillere i RM, som kan hjælpe ham :)

Carvajal har nogle svagheder i defensiven, men det havde Marcelo ogsàa og det er blevet forbedret gevaldigt.
Ja og saa er det jo fremragende saa gode udviklingsmuligheder vores unge spillere har i klubben via de aeldre.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #9 af Storken
Besvaret af Storken på emne Nyt, gammelt navn på højre back

Beckham-Boy skrev: Jeg har meget svært ved at tage argumenterne mod et tilbagekald af Dani Carvajal seriøst; han besidder en kirurgisk præcision hvad angår tacklinger, han er fænomenal til at opsnappe bolden qua sin skarpe reaktionsevne, han kan nærmest ikke aflevere forkert - og mange af hans afleveringer er dødsensfarlige for oppositionen (hans succesrate ligger på næsten 80 procent!) - og så har han en rigtig god teknik. Alle disse egenskaber besidder han i en alder af blot enogtyve.

Mangler du ikke at skrive, at han er dygtig til at blokere bolden? Ja, jeg tjekker også whoscored.com.

Link til Carvajals profil, hvorfra Beckham-Boy har sin viden:
www.whoscored.com/Players/106883/

Det er en hjemmeside, der baserer alt på baggrund af statistiske observationer. Det er faktisk ikke til at sige om Carvajal er præcis i sine tacklinger, dygtig til at opsnappe bolden, ligger farlige afleveringer eller har en god teknik. Det skal man se kampene for at vide.

Og hvis man er i tvivl om statistiks evne til at bedømme spillere, så har whoscored.com rangeret Ribery som en klart bedre fodboldspiller end Ronaldo. Til info er Real Madrid rangeret som det 6. bedste hold i Europa, mens Bayer Leverkusen er nummer 5.

13 år 3 måneder siden #10 af Hugol

Storken skrev:

Beckham-Boy skrev: Jeg har meget svært ved at tage argumenterne mod et tilbagekald af Dani Carvajal seriøst; han besidder en kirurgisk præcision hvad angår tacklinger, han er fænomenal til at opsnappe bolden qua sin skarpe reaktionsevne, han kan nærmest ikke aflevere forkert - og mange af hans afleveringer er dødsensfarlige for oppositionen (hans succesrate ligger på næsten 80 procent!) - og så har han en rigtig god teknik. Alle disse egenskaber besidder han i en alder af blot enogtyve.

Mangler du ikke at skrive, at han er dygtig til at blokere bolden? Ja, jeg tjekker også whoscored.com.

Link til Carvajals profil, hvorfra Beckham-Boy har sin viden:
www.whoscored.com/Players/106883/

Det er en hjemmeside, der baserer alt på baggrund af statistiske observationer. Det er faktisk ikke til at sige om Carvajal er præcis i sine tacklinger, dygtig til at opsnappe bolden, ligger farlige afleveringer eller har en god teknik. Det skal man se kampene for at vide.

Og hvis man er i tvivl om statistiks evne til at bedømme spillere, så har whoscored.com rangeret Ribery som en klart bedre fodboldspiller end Ronaldo. Til info er Real Madrid rangeret som det 6. bedste hold i Europa, mens Bayer Leverkusen er nummer 5.

Zzzzzxxxxx åhhhhhh

Og til beckham boy
Carvajal har alt det arbeloa mangler i offensiven, og det betyder ret meget for holdet at få ham tilbage da madrid spiller med backs der står meget højt på banen.

• Beckham-Boy
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #11 af Beckham-Boy
Besvaret af Beckham-Boy på emne Nyt, gammelt navn på højre back
Hej Storken

Empirisk evidens går forud for alt. At basere sin holdning på dette er aldrig en dum idé. Jeg er sikker på diverse trænere ville være enige med mig. Rationalitet forud for mavefornemmelser. Dani Carvajal er en fænomenal spiller rent statistisk, og hvis du så en kamp eller to, ville du også være enig med mig - og WhoScored.com. Han er i besiddelse af et overblik som man normalvis kun ser hos ældre spillere.

WhoScored og Four-Four-Twos StatsZone giver mening; Carvajal er den rigtige på pladsen næste sæson.

13 år 3 måneder siden #12 af Realmadrid94
Beckham-boy.
Slå Pepe op og se hvad det står. Under strenghts står der: concentration. Enough said :)
Under Varane står der weaknesses: tackling. Det vil jeg nok mene er en af hans stærke sider. Den dag folk baserer deres spil-viden udelukkende på statistik, er den dag jeg ikke ser bold mere.

Leveret af Kunena Forum