Nyt, gammelt navn på højre back
- Beckham-Boy
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Beckham-Boy skrev: Men det gør folk allerede. Indrømmet, ikke udelukkende statistik, men den rationelle tilgang må være fundamentet for et velspillende hold. :)
Jeg elsker Moneyball.... men statistik kan altså gradbøjes subjektivt, om end konkrete tal baseret på en spillers optræden i løbet af en sæson, er allerhelvedes vanskelige at manipulere og anfægte.
Pepe lider af permanente koncentrationssvigt og Varane er verdens pt. bedste til at forudse spillet og tackler eminent i denne henseende. Det jeg mener, og det jeg tror, at Realmadrid94 ligeledes mener, er, at statistik ikke giver et fyldestgørende billede af virkeligheden, da de der tilhørende beskrivelser af spillerne udelukkende er baseret på denne føromtalte statistik og ikke realiteterne på banen, hvis det overhovedet giver mening :)
Jeg er enig i dit første indlæg omhandlende Carvajal. Han er dygtig og oser af stort potentiale, hvorfor han skal hentes tilbage!
Lidt noget andet, hvorfor kan man ikke stemme på Arbeloa som "tidernes bedste højre back i Real Madrid" :P
- RasmusKring
- Gæst
-
Beckham-Boy skrev: Hej Storken
Empirisk evidens går forud for alt. At basere sin holdning på dette er aldrig en dum idé. Jeg er sikker på diverse trænere ville være enige med mig. Rationalitet forud for mavefornemmelser. Dani Carvajal er en fænomenal spiller rent statistisk, og hvis du så en kamp eller to, ville du også være enig med mig - og WhoScored.com. Han er i besiddelse af et overblik som man normalvis kun ser hos ældre spillere.
WhoScored og Four-Four-Twos StatsZone giver mening; Carvajal er den rigtige på pladsen næste sæson.
Jeg bliver lige nød til at sætte dine kommentarer om empiri lidt i perspektiv, inden du ødelægger folks respekt for statistik i det hele taget.
En vigtig del af statistik er begreber som varians, udfaldsrum og konfidensintervaller. For at opsummere, så handler det om, at alle hændelser har en del usikkerhed og det er ikke sikkert, at man vil opnå samme resultat, hvis man sætter to spillere i præcis samme situation flere gange. Det ses ofte på en fodboldbane. Så der er for det første en hvis grad af tilfældighed i alt empiri. Ud over usikkerheden er der så mange variable i fodbold, at man ikke kan opstille en brugbare matematisk eller statisktisk model til at beskrive en spillers præstation på banen i stil med football manager.
Af disse, og mange andre grund, skal man ikke lægge for meget vægt på statistik, og jeg kan med stor sikkerhed sige, at meget få scouts og trænere gør dette. I stedet lægger man stor vægt på at se spillere med egne øjne, og det er efter min mening den eneste måde at scoute spillere på.
For at vende tilbage til emnet, så synes jeg personligt, at Carvajal er et bedre alternativ end Essien både for den kommende sæson og længere ud i fremtiden. Essien har været solid, men er jeg den eneste, der husker hans kamp mod Dortmund i tyskland? manden kunne tydeligvis ikke finde ud af at placere sig som back. Det har været lidt bedre, når han har spillet i højre, men stadig ikke imponerende. Carvajal er billigere i både overgangssum (omkring 6 mio. € jf. klausul) og løn, og en ung back med potentiale og offensiv styrke ville være det perfekte komplement til den bundsolide, men FULDSTÆNDIG udynamiske Arbeloa.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-