Dani Ceballos: Jeg vil spille i Real Madrid næste sæson
Den spanske midtbanespiller Dani Ceballos har i de seneste to sæsoner været udlejet til engelske Arsenal, hvor det i alt er blevet til 74 kampe med 3 mål og 5 assists til følge.
Nu er den tidligere Betis-spiller dog tilbage i den spanske hovedstad, og det er med en mission om at blive en succes i Kongeklubben:
- Jeg er rolig, og jeg har været meget tydelig. Jeg har to år tilbage af min kontrakt med Real Madrid, og min plan er at fortsætte. Vi må se om klubben tager kontakt til mig efter OL, og så vil jeg tage min beslutning. Jeg vil spille for Real Madrid næste sæson, men vi skal først kende trænerens planer og være objektive, fortæller Ceballos til AS.
Carlo Ancelotti var angiveligt interesseret i Ceballos, da han var træner i Napoli, og der er derfor spekuleret i, om ansættelsen af italieneren kan være en fordel for ham:
- Med hans ansættelse er der mange muligheder på midtbanen, fordi han ofte spiller 4-3-3 med indadvendte kanter. Det afhænger af mine præstationer, min form og den snak vi skal have for, at jeg kan vide, hvad han vil med mig. Jeg vil bare have de samme chancer som alle andre på holdet. Jeg indser, at hvis jeg vil spille, skal jeg gøre mig fortjent til det på banen, for at gøre trænerens job mere besværligt.
I Madrid forlyder det, at man er interesseret i at sælge Dani Ceballos for €30 millioner. Dani Ceballos har tidligere udtalt, at han på nuværende tidspunkt ønsker en fast base, hvilket man ikke kan fortænke ham i. Om det bliver i Real Madrid, som søger finanser til forstærkning af truppen, er dog tvivlsomt.
Ceballos er en del af det spanske OL-landshold, som skal dyste ved De Olympiske Lege i Tokyo senere på måneden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen