Bild: Real Madrid vil hente Goretzka på fri transfer næste sommer

2 dage 13 timer siden #1 af Benzeron
Real Madrid...

Logo Realmadrid 010101

Real Madrid har netop hentet David Alaba på fri transfer, eftersom østrigeren ikke forlængede sin kontrakt med Bayern München, og ifølge tyske Bild kan endnu en Bayern-spiller følge samme vej næste sommer.

26-årige Leon Goretzka står nemlig til at have kontraktudløb i 2022, og historien lyder på, at Real Madrid allerede har meddelt ham, at man vil gå efter ham næste sommer, såfremt han ikke skriver under på en ny kontrakt.

Bild skrev allerede i juni, at Goretzka havde afvist et kontraktudspil fra Bayern, og angiveligt har han allerede meddelt sin agent, at han er åben for tilbud. Der kommer dog nok rift om spilleren, hvis han kan hentes frit, og Manchester United nævnes også som interesserede.

Spørgsmålet er i øvrigt, om Goretzka ikke allerede denne sommer kan hentes billigt af købestærke engelske klubber, da Bayern formentlig ikke ønsker endnu en Alaba-situation.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 dage 11 timer siden #2 af El Siete
Mbappe, Pogba, Camavinga og nu Leon Goretzka. Det bliver fanme en vild 2022 sommer af frie transfers for klubben ;)

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

2 dage 11 timer siden #3 af 9eren
Intet er sikkert men ja det er vejen frem i stedet for at betale 200 millioner for flere spillere

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete

2 dage 11 timer siden #4 af BBB

El Siete post=139620 skrev: Mbappe, Pogba, Camavinga og nu Leon Goretzka. Det bliver fanme en vild 2022 sommer af frie transfers for klubben ;)

​Jeg glæder mig over, at spillere som vi for få sæsoner skulle betale ~750 millioner euro for nu kan signes gratis, men med nogle af de agenter som spillerne har, så bliver det godt nok vildt i form af lønudgifter.

2 dage 7 timer siden #5 af Fondo_Sur

9eren post=139622 skrev: Intet er sikkert men ja det er vejen frem i stedet for at betale 200 millioner for flere spillere

Klubberne har en tendens i at holde på spillere, der helst vil væk, og derfor er konsekvensen i nyere tid, at flere og flere spillere bliver i deres respektive klubber indtil kontrakten udløber - altså uden at forlænge en udløbende kontrakt. Spillerne kan ovenikøbet få en langt bedre løn i en ny klub, da det er uden transfersum og efter et halvt års frie forhandlinger med fodbold-europa.  

Det ærgerlige er, at vi nok skal vente et år på at få nogle, hvis ikke alle, af disse spillere, El Siete nævner.
Sidste redigering: 2 dage 7 timer siden ved Fondo_Sur.

2 dage 6 timer siden #6 af madrid2000
​Det virker temmelig urealistisk, hvis man regner med at få spillere som Pogba, Mbappe osv. gratis.

For det første er det ikke sikkert, at de ikke ender med at forlænge, for det andet vil der være stor konkurrence om deres underskrift, hvilket vil skyde lønnen, sign on fee + agent fees op i vejret.

1 dag 17 timer siden #7 af El Siete

BBB post=139625 skrev:

El Siete post=139620 skrev: Mbappe, Pogba, Camavinga og nu Leon Goretzka. Det bliver fanme en vild 2022 sommer af frie transfers for klubben ;)

​Jeg glæder mig over, at spillere som vi for få sæsoner skulle betale ~750 millioner euro for nu kan signes gratis, men med nogle af de agenter som spillerne har, så bliver det godt nok vildt i form af lønudgifter.

​Det er jo så det. Og agentsalær til en grådig Raiola. Men på trods af det er det jo stadig at foretrække, frem for at betale 200M for Mbappe OG en fyrstelig løn. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

1 dag 16 timer siden #8 af El Siete

madrid2000 post=139639 skrev: ​Det virker temmelig urealistisk, hvis man regner med at få spillere som Pogba, Mbappe osv. gratis.

For det første er det ikke sikkert, at de ikke ender med at forlænge, for det andet vil der være stor konkurrence om deres underskrift, hvilket vil skyde lønnen, sign on fee + agent fees op i vejret.

​Mbappe, Pogba og Camavinga ser ud til at have et særdeles godt øje til Real Madrid og jeg tror f.eks ikke Pogba ville tøve et sekund med at lade sin kontrakt løbe ud hos United. Der var et par gange han ville smutte hvor de ikke ville lade ham tage afsted. Mbappe tror jeg heller ikke forlænger, han skal et niveau højere op end Frankrig, men han vil heller ikke forcere et skifte denne sommer.
Ikke at sige at de alle skifter til Madrid, men ser det bestemt ikke som urealistisk. Det kan godt være lønnen og sign-ons er høj, men alternativet er at give 100-200M for spillere OG den høje løn. Jeg ser klubben bruge denne taktik meget i fremtiden. Hvis vi ikke længere kan byde mest for spillere, så må klubben lokke med sin historie, prestige, m.m. 

Har Pogba fået at vide at Mbappe skifter til Madrid i 2022, og omvendt, plus nyt spektakulært stadion, og alt andet der følger med, det lyder måske mere fristende end en regnvejrsdag i Manchester. 

Vi må se hvad der sker, det er meeeget optimistisk, det ved jeg, men det kunne være en af forklaringerne på vi ikke ser nogen transferaktivitet fra klubben, fordi man har planer på længere sigt. Man kan jo allerede begynde at snakke direkte med disse spillere om 5 måneder. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Sidste redigering: 1 dag 16 timer siden ved El Siete.

1 dag 16 timer siden #9 af BBB
​Goretzka ligger åbenbart til at skulle stige til den højeste lønkategori hos Bayern (15-20 millioner euro brutto). Er der nogen, som er godt nok inde i det tyske skattesystem til at vide, hvad hans nettoløn i så fald vil være? 7-8 millioner euro?

Jeg fandt det. Han vil ligge et sted mellem 7.5 og 9.5 netto i Bayern.
Sidste redigering: 1 dag 16 timer siden ved BBB.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.