Optakt: Uroen ulmer

13 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Når Real Madrid i aften tager imod valencianske Levante, mere end lugter det af, at en velkendt debat kan blusse op i hidtil uset grad.

I hvert fald mener adskillige spanske medier at vide, at Diego López nok en gang bliver valgt til målmandsposten i en kamp, der ellers lignede en kærkommen mulighed for et comeback til Iker Casillas.

Dermed bliver den firedobbelte vinder af ’verdens bedste målmand’ formentlig henvist til bænken, og det vil i så fald blive tolket som en vendetta-lignende aktion fra Mourinho. Aftenens kamp mod Levante er nemlig uden større betydning i forhold til placeringen i den spanske liga, og Casillas ville derfor have haft alle mulighed for at få noget kærkommen kamptræning ovenpå sin lange skadespause.

Dermed kan skriverierne om direkte had mellem træneren og den spanske landsholdsanfører fortsætte på endnu større kraft, og det vil givetvist resultere i nogle enorme bølger på et tidspunkt, hvor klubben i den grad har brug for ro forud for de afgørende kampe i Champions League.

Udover det lidt overraskende genvalg til Diego López bliver de eneste gengangere fra onsdagens sejr over Galatasaray efter alt at dømme Sergio Ramos, Xabi Alonso og Cristiano Ronaldo.

Mens en hel del af Mourinhos normale førstevalg altså kan se frem til en fridag, og i stedet kan løbe ind til Champions League returkampen på tirsdag med friske stænger.

Over for Real Madrid finder man et Levante-hold, der ligner, at man får svært at følge op på sidste sæsons fornemme sjette-plads. I skrivende stund ligger Juan Ignacio Martínez’ tropper nummer ti, og det er med en form, som bedst af alt kan betegnes som udstabil. Ud af de seneste ti kampe har Levante blot hentet to sejre, spillet fire uafgjorte og tabt fire.

Samtidig har dagens gæster en udebanestatistik, som blot byder på tre sejr ud af 14 forsøg – meget peger altså på en sejr til Real Madrid, der samtidig kan fejre, at man ikke har tabt i de seneste 38 hjemmekampe.

Kampen har desuden den fine finte, at den spilles allerede klokken 18.00, så der vil være rig mulighed for at kombinere aftensmaden med en fodboldoplevelse fra det spanske forårsland.

Forventede hold:

Diego López – Marcelo, Sergio Ramos, Pepe, Arbeloa – Modric, Xabi Alonso – Cristiano, Kaká, Callejón – Higuaín

Munúa – Juanfran, Vyntra, Ballesteros, Lell – Iborra, Pape Diop, Rubén García, Barkero, Pedro Ríos - Acquafresca

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Optakt: Uroen ulmer
Hvordan kan man på forhånd vide hvem der starter inde og hvem der ikke gør? Jeg har da set flere tilfælde hvor der inden kampen bliver skrevet at spiller X ikke starter inde, men når kampen så går igang så viser det sig at han alligevel gør.

Hvis det her dog viser sig at være rigtigt, så er Mou VIRKELIG langt ude (ikke at han ikke allerede er det).

13 år 3 måneder siden #3 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Optakt: Uroen ulmer

interfigo skrev: Hvordan kan man på forhånd vide hvem der starter inde og hvem der ikke gør? Jeg har da set flere tilfælde hvor der inden kampen bliver skrevet at spiller X ikke starter inde, men når kampen så går igang så viser det sig at han alligevel gør.

Hvis det her dog viser sig at være rigtigt, så er Mou VIRKELIG langt ude (ikke at han ikke allerede er det).

Det er den forventede startopstilling og ikke nødvendigvis dén opstilling Mourinho vælger at satse på i aften, om end den er plausibel i forhold til vigtigere strabadser i Champions League.

13 år 3 måneder siden #4 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt: Uroen ulmer
Bliver spændende at se fansenes reaktion når Mourinhos og Casillas navn bliver råbt op...

Kampen bliver en sikker 4-0 sejr.
Målscorerne bliver Ronaldo, Callejon og 2 af Higuain.

13 år 3 måneder siden #5 af interfigo

Daniel skrev:

interfigo skrev: Hvordan kan man på forhånd vide hvem der starter inde og hvem der ikke gør? Jeg har da set flere tilfælde hvor der inden kampen bliver skrevet at spiller X ikke starter inde, men når kampen så går igang så viser det sig at han alligevel gør.

Det er den forventede startopstilling og ikke nødvendigvis dén opstilling Mourinho vælger at satse på i aften, om end den er plausibel i forhold til vigtigere strabadser i Champions League.

Jo det er jeg godt klar over, men jeg synes bare at jeg ved flere lejligheder har set den "forventede opstilling" tage fejl, og med artiklen virker det som om man maler fanden på vægen uden at det egentlig er sikkert :) .. Hvis det dog viser sig at være den så er det langt ude det der foregår, for selvfølgelig skal Casillas starte inde i sådan en ligegyldig kamp.

13 år 3 måneder siden #6 af Daniel

interfigo skrev:

Daniel skrev:

Jo det er jeg godt klar over, men jeg synes bare at jeg ved flere lejligheder har set den "forventede opstilling" tage fejl, og med artiklen virker det som om man maler fanden på vægen uden at det egentlig er sikkert :) .. Hvis det dog viser sig at være den så er det langt ude det der foregår, for selvfølgelig skal Casillas starte inde i sådan en ligegyldig kamp.

Casillas starter ikke inde og kommer af samme årsag heller ikke på banen i aften. Det er ikke blot noget jeg gisner om, da Karanka, Mourinhos spanske marionetdukke, har udtalt sig om dette. Han sagde endvidere i sammen sammenhæng, at han muligvis er at finde i buret igen i en nær fremtid, men mon ikke det udelukkende er i La Liga-sammenghæng så.
Følgende bruger(e) sagde tak: interfigo

13 år 3 måneder siden #7 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Optakt: Uroen ulmer
Det siger en hel del om Iker/Mou-forholdet, at Iker sagde til Luna C at han ikke regner med at få mange minutter i foråret...

Endnu endnu en grund til, at skaffe sig af med Mou... Det går jo ikke det her.

13 år 3 måneder siden #8 af interfigo
Tak for svaret Daniel, jeg læser kun madridista.dk når jeg skal læse om Real Madrid og vidste derfor ikke at adskillige folk fra trænerstaben havde sagt det.

13 år 3 måneder siden #9 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Optakt: Uroen ulmer

Daniel skrev:

interfigo skrev:

Daniel skrev:

Casillas starter ikke inde og kommer af samme årsag heller ikke på banen i aften. Det er ikke blot noget jeg gisner om, da Karanka, Mourinhos spanske marionetdukke, har udtalt sig om dette. Han sagde endvidere i sammen sammenhæng, at han muligvis er at finde i buret igen i en nær fremtid, men mon ikke det udelukkende er i La Liga-sammenghæng så.

Hvorfor er Karanka Morinhos marionetdukke? Fordi han er hans assistent? Altså hvad fanden forventer du han skal gøre? Ja undskyld tonen, det kan bare hidse mig op. Fint nok at andre fans kalder ham det, men at en real fan gør det. puha.

13 år 3 måneder siden #10 af Daniel
Lars1991

Er du mere tilfreds med: Mourinhos spanske talerør?

Du kan tage den helt med ro. Det har intet at gøre med Karanka, som person, men Mourinhos usmagelige udnyttelse af denne, hvorfor marionetdukke - desværre - er på sin plads. Karanka har ved flere lejligheder demonstreret, hvorfor betegnelsen er på sin plads!

.... så kan du i øvrigt være nok så hidsig og bruge sms-udtrykket, puha.

13 år 3 måneder siden #11 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Optakt: Uroen ulmer

Daniel skrev: Lars1991

Er du mere tilfreds med: Mourinhos spanske talerør?

Du kan tage den helt med ro. Det har intet at gøre med Karanka, som person, men Mourinhos usmagelige udnyttelse af denne, hvorfor marionetdukke - desværre - er på sin plads. Karanka har ved flere lejligheder demonstreret, hvorfor betegnelsen er på sin plads!

.... så kan du i øvrigt være nok så hidsig og bruge sms-udtrykket, puha.

Kan virkelig ikke se hvordan Mourinho udnytter ham. Karanka støtter bare sin manager, ligesom alle andre assistenter gør det. Men i Real Madrid er det selvfølgelig Mourinhos onde onde person der styrer alt og alle omkring sig og frarøver alle for deres frie vilje.

sms-udtryk? ehh "ok".

13 år 3 måneder siden #12 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Optakt: Uroen ulmer
En assistent-træners anden vigtige funktion er jo at være marionet-dukke. Jeg mener, det kan jo ikke nytte, at de kører med to forskellige dagsordener.

Jeg mener dog, at Karanka er intelligent nok til at støtte Mourinhos dispositioner, men ikke altid hans opførsel. Altså, selvfølgelig støtter han op om eksempelvis bænkningen af Casillas, men han har jo aldrig forsvaret eksempelvis øjeprikket eller andre af Mourinhos små særheder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum