Indkøbs-strategi er økonomisk gevinst

1 år 1 måned siden #1 af Administrationen
Real Madrid er...

RealMadrid Logo

Real Madrid er blevet kritiseret for ikke at få sportsligt nok ud af de unge spillere, som bliver hentet til klubben, men økonomisk er der ikke en finger at sætte på strategien, for det er en sand guldgrube for klubben.

Ser man på de spillere, som man har solgt inden for de seneste fem år, kan man nemlig se at de er blevet købt for samlet 72 millioner, mens man siden solgte dem for samlet 232 millioner, altså et overskud på 164 millioner €.

Det drejer sig om følgende 7 spillere:
• Odegaard - €40M – købt for 4 millioner €.
• Achraf - €40M – egen avl.
• Theo - €22M – 30 millioner €.
• Reguilón - €30M – egen avl.
• Óscar - €15M – egen avl.
• Llorente - €40M – egen avl.
• Kovacic - €45M – købt for 38 millioner €.

Af de spillere, som endnu er på kontrakt i klubben har flere da også øget deres værdi, ifølge Transfermarkt. Det drejer sig om:

• Asensio - €4M – vurderet til 35 millioner €.
• Vallejo - €5M – vurderet til 5 millioner €.
• Ceballos - €18M – vurderet til 27 millioner €.
• Fede - €5M – vurderet til 65 millioner €.
• Vinicius JR - €45M – vurderet til 40 millioner €.
• Rodrygo - €45M – vurderet til 35 millioner €.
• Odriozola - €30M – vurderet til 10 millioner €
• Lunin - €11M – vurderet til 3 millioner €.
• Brahim - €17M – vurderet til 15 millioner €.
• Militao - €50M – vurderet til 40 millioner €.
• Jovic - €65M – vurderet til 20 millioner €.
• Kubo - €2M – vurderet til 15 millioner €.

I forhold til disse spillere er det værd at medregne, at købspriserne er fra før Corona-krisen, mens vurderingspriserne er efter Corona-krisen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #2 af Mister Zizou
Er det ikke en anelse unuanceret?

Glemmer man ikke lidt at tage højde for udgifter ifm. sign on fees, bonusser og løbende løn? Jeg tænker ikke umiddelbart at vi har tjent penge f.eks. Kovacic, hvis man ser bort fra hvad han bidrog med på banen?

1 år 1 måned siden #3 af BBB

​Ser man på de spillere, som man har solgt inden for de seneste fem år, kan man nemlig se at de er blevet købt for samlet 72 millioner, mens man siden solgte dem for samlet 232 millioner, altså et overskud på 164 millioner €.

Jeg er lidt spændt på, hvordan det ser ud om et par år, for min største bekymring er helt klar de spillere, som vi har problemer med at få afsat. Hvad forventer vi at få for Ceballos, Odriozola og Jovic? Jeg tror, at vi ender med at have tjent noget mindre, når alt kommer til alt. Derudover er der lønninger mm., som Mister Zizou nævner.

1 år 1 måned siden #4 af DeLaRed

Mister Zizou post=140497 skrev: Er det ikke en anelse unuanceret?

Glemmer man ikke lidt at tage højde for udgifter ifm. sign on fees, bonusser og løbende løn? Jeg tænker ikke umiddelbart at vi har tjent penge f.eks. Kovacic, hvis man ser bort fra hvad han bidrog med på banen?

​Forstaar pointen med dit spoersmaal, vil dog lige naevne at du loebende loen ikke har noget at sige, da hvis man ikke havde betalt loen til Kovacic, saa var der en anden spiller paa loennings listen, man kan naturligvis diskutere loennens stoerrelse fra den ene spiller til den anden, men uanset hvad er det en udgift der altid vil vaere der, naar man skal udfylde 25 pladser i truppen.

Donde está la biblioteca?

1 år 1 måned siden #5 af DeLaRed

BBB post=140518 skrev:

​Ser man på de spillere, som man har solgt inden for de seneste fem år, kan man nemlig se at de er blevet købt for samlet 72 millioner, mens man siden solgte dem for samlet 232 millioner, altså et overskud på 164 millioner €.

Jeg er lidt spændt på, hvordan det ser ud om et par år, for min største bekymring er helt klar de spillere, som vi har problemer med at få afsat. Hvad forventer vi at få for Ceballos, Odriozola og Jovic? Jeg tror, at vi ender med at have tjent noget mindre, når alt kommer til alt. Derudover er der lønninger mm., som Mister Zizou nævner.

​De 3 ovennaevnte giver sikkert ikke mere end 30mio samlet, efter de i denne season flopper stort igen (Odriozola er pt den spiller der har stoerst chance for at faa noget som helst ud af denne season i Madrid), saa ja det bliver en stor underskuds forretning paa lige netop dem. Og saa er Reinier heller ikke med paa listen, en spiller vi vist betalte 40mio for, omend han har et stort potentiale, saa er han vel paa nuvaerende niveau ikke mere end 5-10mio vaerd, saa hvis han ikke udvikler sig saa blir der ogsaa et minus paa den konto.

Dog synes jeg personligt at hvis man kigger paa listen, saa er de fleste handler forstaaelige (ikke alle), og der vil altid vaere visse man vinder paa og andre man taber paa, ydermere har man ogsaa et paent overskud paa salg af Castilla spillere saa vidt jeg husker. (Fran Garcia er bland andet lige blevet solgt til Rayo for 2mio)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum