Levante nedlagt uden dikkedarer

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid havde lørdag aften besøg af Levante til et opgør, som for hjemmeholdets vedkommende kom til at fungere som optakt for tirsdagens returopgør i Champions League mod Galatasaray. Og det er et Real Madrid-hold, som forstår at økonomisere med kræfterne, for selv om man kom bagud i dag, så brugte man ikke mere en allerhøjst nødvendigt for at få vendt resultatet til en samlet sejr på 5-1.

Selv om Real Madrid er sikker på videre avancement efter sejren på 3-0, havde José Mourinho alligevel sparet en del af de spillere, som må forventes at få en vigtig rolle i Istanbul, heriblandt Varane, Khedira, Özil, Di María og Cristiano Ronaldo.

Det var dog stadig et særdeles slagkraftigt mandskab og derfor var der heller ikke nogen undskyldning for ikke at hente tre points. Og José Mourinhos tropper tog da også téten fra kampens start, men trods tilløb til flere chancer, blev der ikke scoret fra Real Madrids side.

Og det havde da også været stik mod den beklagelige tradition, som man synes har indfundet sig på Estadio Santiago Bernabéu i Liga BBVA-sammenhæng, nemlig at man skal bagud for at komme i gang for alvor. Således også i aften, hvor Levante bragte sig i front efter en halv times spil, hvor Michel bragte udeholdet foran i en situation, hvor hans skud ramte Arbeloa og snød Diego López.

José Mourinho reagerede straks og sendte Cristiano Ronaldo til opvarmning. Og det virkede som om at spillerne på banen fandt ud af det, for de satte straks gang i sprudlende offensivt spil, som gav pote bare seks minutter senere, da Higuaín med intet mindre end et perlemål sendte udligningen ind på en fremragende flugter. En lækkerbisken.

Det blev fulgt op bare to minutter senere, da Real Madrid fik tilkendt et korrekt straffespark, som en veloplagt Kaká blev sat til at sparke og så var hjemmeholdet atter på rette vej. Sikkert sat ind.

Der blev ikke scoret mere i første halvleg og det var fuldt fortjent at Real Madrid kunne gå til pausen med den knebne føring.

José Mourinho var dog tilsyneladende ikke helt tilfreds, for fra anden halvlegs start kom Cristiano Ronaldo på banen i stedet for Callejón, som da heller ikke havde gjort det store væsen af sig.

Real Madrid fortsatte med at være spilstyrende og kom frem til flere gode forsøg, men alligevel var det tæt på at Levante fik udlignet efter 56 minutters spil, da Acquafresca sparkede tæt forbi den ene stolpe. Umiddelbart efter foretog Mourinho sin anden udskiftning, da Kaká blev taget ud til fordel for Ángel di María, men brasilianeren kan i store træk være tilfreds med sin præstation.

Det var et hjemmehold i fuld kontrol, som styrede kampen og kom frem til flere chancer, men man brugte på den anden side ikke unødige kræfter på opgøret, for så kunne man have maltrakteret Levante i uhørt grad. Man sad konstant med fornemmelsen af, at Real Madrid kunne finde et gear ekstra at tage i brug, hvis det skulle blive nødvendigt, men det blev det ikke denne aften.

Med et kvarter igen kom Mesut Özil på banen i stedet for Benzema, som havde ydet en fin arbejdsindsats, men fortsat mangler en smule skarphed.

På dette tidspunkt af referatet undrer du dig nok over, hvor Cristiano Ronaldos scoring bliver af, men bare rolig, den kommer her. Efter 83 minutters spil modtog han en aflevering fra Higuaín og helt fri foran mål var det en formsag for den uhyggeligt træfsikre portugiser at sende bolden i nettet.

Sæsonen igennem har Mesut Özil fodret Cristiano Ronaldo med målgivende afleveringer, men at det også kan gå den anden vej, viste de to med fire minutter igen, da Cristiano Ronaldo spillede bolden på tværs til tyskeren, som kunne glide bolden i mål.

Inden dommer Clos Gómez fik fløjtet af, ville Ángel di María da også være med i løjerne og han lagde op til Özils anden scoring i kampen og dermed fik tyskeren gjort sit til at lukke munden på de kritikere, som beskylder ham for at lave for få mål.

Kampfakta:
Real Madrid – Levante 5-1 (2-1)
0-1 Michel (30.)
1-1 Higuaín (36.)
2-1 Kaká (38., str.)
3-1 Cristiano Ronaldo (83.)
4-1 Özil (86.)
5-1 Özil (90.)

Tilskuere: 65.000

Dommer: Clos Gómez

Gule kort: Ramos (Real Madrid)
Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego López, Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo, Xabi Alonso, Modric, Callejón (Cristiano Ronaldo, 46. min.), Kaká (Di María, 57. min.), Benzema (Özil, 75. min.), Higuaín.

Levantes hold: unúa, Lell, Ballesteros, Vyntra, Juanfran, Diop, Iborra, Pedro Ríos (Valdo, 69. min.), Míchel (Barkero, 75. min.), Rubén, Acquafresca (El Zhar, 69. min.).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Figo7Dk
  • Figo7Dk's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • No soy solo perfecto, soy madridista tambien
13 år 3 måneder siden #2 af Figo7Dk
''Inden dommer Clos Gómez fik fløjtet af, ville Ángel di María da også være med blandt de indskiftede målscorere og det lykkedes to minutter inde i tillægstiden, da han udnyttede et hurtigt opspil til at sende bolden i nettet og dermed kunne Real Madrid afslutte en god aften, hvor man uden problemer af nogen art, fik sikret sig en storsejr.5-1 Di María (90.)''

Det var nu Özil, der var du lidt for hurtigt Jesper xD

iHala Madrid!

13 år 3 måneder siden #3 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Levante nedlagt uden dikkedarer
Özil... Di Maria, det er da næsten den samme ;D

Ud over hvad der ellers står syntes jeg faktisk at det var skønt at se Arbeloa længere oppe på banen, han havde både chance for nogle assists og et mål.

13 år 3 måneder siden #4 af mortenj
Jeg må godt nok indrømme at det piner mig at se Casillas sidde ude på den bænk. Uanset hvor godt Diego Lopez nu engang har spillet (for han HAR sgu spillet godt, no doubt), så gør det ondt at se Iker sidde på bænken. For man kan jo aldrig vide hvad Mou har tænkt sig i resten af sæsonen med den målmandspost.

Jeg kan ikke svare på hvem der lige nu fortjener pladsen i målet, jeg kan bare konstatere at det gør ondt at se gode gamle Iker sidde på bænken i en kamp som denne, hvor han sagtens kunne have fået sit comeback/chancen for at spille sig tilbage på holdet.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved mortenj.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

13 år 3 måneder siden #5 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Levante nedlagt uden dikkedarer
Jeg kan godt se hvad du siger Morten men samtidig så ved vi ikke hvad der præcis foregår under træning, hvor meget Casillas faktisk er tilbage. Selvom han er klar rent helbredsmæssigt men det betyder jo ikke at han er 100% kamp klar, tror bænk pladsen i dag var af ren respekt for ham.

Når han skal have sit comeback bliver det nok i en La Liga kamp, men vi må bare vente og se hvornår træner stablen mener at han er klar til det, de er dem er bedst kan bedømme det.

13 år 3 måneder siden #6 af Steen
Besvaret af Steen på emne Levante nedlagt uden dikkedarer
Fin kamp, det tredje mål tog dog lang tid, men der var aldrig tvivl om udfaldet af denne kamp.

Fantastisk mål af Higuain, helt perfekt ramt.

Spillemæssigt var det lækkert at se, hurtige 1-2 afleveringer, der var flere gange hvor der blev spillet flot kombinationsspil, det må meget gerne fortsætte!

13 år 3 måneder siden #7 af Steen
Besvaret af Steen på emne Levante nedlagt uden dikkedarer

Lykke skrev: Jeg kan godt se hvad du siger Morten men samtidig så ved vi ikke hvad der præcis foregår under træning, hvor meget Casillas faktisk er tilbage. Selvom han er klar rent helbredsmæssigt men det betyder jo ikke at han er 100% kamp klar, tror bænk pladsen i dag var af ren respekt for ham.

Når han skal have sit comeback bliver det nok i en La Liga kamp, men vi må bare vente og se hvornår træner stablen mener at han er klar til det, de er dem er bedst kan bedømme det.

Er helt enig her, har dog savnet at se ham spille... Vil blive overrasket hvis han overhovedet kommer til at spille en enkelt kamp i resten af denne sæson, tror simpelthen ikke Mou har tænkt sig at bænke Diego Lopez.

• kongmadrid
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #8 af kongmadrid
Besvaret af kongmadrid på emne Levante nedlagt uden dikkedarer
synes kaka var kampens bedste spiller:) men higuain var også fantastisk!
der var et par stykker her fra der skrev at real skal lære at spille i små rum med 1-2 afleveringer. analysere kampen igennem og se hvordan kaka spiller i små rum og hurtige afleveringer, og at det altid ham der spiller førstegangs afleveringer, og ikke bare dribler der ude af. enten må vi af med spiller som di maria ikke fordi han er en dårlig spiller men kun fordi at han ikke kan finde ud af bruge hovedet og vælge den nemme løsning, den mand tager altid den svære, fodbold spilles bedst ved nemme løsninger, og der udover kan man bare se så har man sørme også boldbessidelsen fanstastisk;)

Nu har vi nået vores første mål at være blandt de bedste, men for at være den bedste skal der mere til, især små rum det SKAL MAN KUNNE PÅ DER HER NIVEAU!

hvad fanden laver callejon på der her hold, han har slet ikke niveaut til det! ud med ham hurtigst muligst tak.

kaka skal have kredit for at vise hvordan det skal gøres:))
hold kæft han er blevet hurtig, det overrasker mig helt vildt hvor hurtig han er blevet..

Kampens detalje smukt boldomgang og boldbehandling af kaka;)
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved kongmadrid.

13 år 3 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Levante nedlagt uden dikkedarer
kongmadrid.

Få et hotel værelse ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum