Paris SG klar til at sælge Mbappé

3 år 2 uger siden #1 af Administrationen
Der har været...

Der har været travlhed blandt rygtesmedene, der behandler transfer-sagaen om Kylian Mbappé, men det er nu et faktum, at Paris SG har åbnet op for et salg af den franske verdensstjerne, omend man ikke har tænkt sig at lægge sig fladt ned.

På et pressemøde udtrykker Paris SGs sportschef, Leonardo, utilfredshed med Real Madrids fremgangsmåde, fordi man gennem to år har vist interesse og kommer en uge før transfervinduet lukker i med et bud, som den franske klub ikke kan acceptere.

Leonardo åbner dog op for et salg af Mbappé, hvis han selv vil væk og det står efterhånden klart for alle, at han ikke har noget ønske om at blive i den franske hovedstad i den kommende sæson og derfor ventes forhandlingerne mellem de to klubber intensiveret i de kommende dage for at nå en aftale inden transfervinduet lukker i på tirsdag ved midnat.

På trods af mistede indtægter i det forgangne regnskabsår som følge af Corona-krisen, formåede Real Madrid alligevel at komme ud med et overskud, hvilket blandt andet kom i stand via rettidig omhu og spillersalg for over 100 millioner €, samt en samlet spillertrups accept af en midlertidig løn-nedgang. Samtidig har man ikke købt spillere siden 2019.

Med udsigten til tilskuere på Estadio Santiago Bernabéu er Real Madrid samtidig stillet en gedigen indtægt i udsigt, som man ikke har haft i det seneste halvandet år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 uger siden #2 af SR4
Han har presset Mbappe til at blive klubben på trods af flere hints om at han vil væk.

Og så er han sur over at Real Madrid ikke har givet et bud på en spiller, der med et år tilbage af hans kontrakt tydeligvis ikke var til salg før nu?

3 år 2 uger siden #3 af Mathiaska

SR4 post=140814 skrev: Han har presset Mbappe til at blive klubben på trods af flere hints om at han vil væk.

Og så er han sur over at Real Madrid ikke har givet et bud på en spiller, der med et år tilbage af hans kontrakt tydeligvis ikke var til salg før nu?

​Jep.

Ret beset var Leonardo vel i sin position nødt til offentligt at spænde musklerne på en eller anden måde, når alle, inklusiv Mbappe selv tilsynladende, tager det for givet at han skal til Madrid denne sommer. Jeg synes mange af udtalelserne er spøjse, men det kan selvfølgelig være oversættelserne der er lidt skæve. Det er i hvert fald ikke spanske sportsaviser fremmed at sensationalisere. 

Vi bød angivligt €160m, de vil have €220m - så mon ikke den ender på omkring €180m via en stak variabler. Jeg nægter i hvert fald at tro på, at Perez trækker sig nu. Dertil bør vi være for langt i forhandlingerne og når nu denne signing har været under opsejling siden 2017, så bør den sgu komme i hus når nu muligheden endelig foreligger. 
Om man vil det eller ej, så kan der ske meget frem til vinter/næste sommer skulle Mboopi blive i Paris. 

3 år 2 uger siden #4 af Sahinovic
​Jeg synes der mangler gode argumenter for hvorfor Real Madrid skal give €180 millioner for Mbappé, når man kan hente ham gratis til næste sommer. 

Han vil tydeligvis(!) gerne væk fra Paris og det tyder på at han har valgt den spanske hovedstad som næste destination. Hvorfor skulle han lige pludseligt vælge at forlænge med Paris efter alt det her, hvor får man den idé fra? :-D

Bliver der kamp om ham til næste sommer - ja, surprise(?), men Real Madrid skal vel reelt (Liverpool, FC Barcelona mfl. er simpelthen for useriøst) set kun kæmpe mod Manchester City for hans underskrift, og dertil skal der lige nævnes at Pep Guardiola ikke forlænger med dem og tager en pause efter hans kontrakt udløber i 2023, og det er jo en kæmpe ulempe for dem, da han helt sikkert er årsagen (+penge) til hvorfor man gerne vil der hen.

Titler er heller ikke noget godt argument. Fortsætter Hazard og Bale med at være skadet så vinder vi heller ikke noget fordi Mbappé kommer til klubben, han er stadig ikke engang på niveau med Benzema.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 3 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

3 år 2 uger siden #5 af Mathiaska

Sahinovic post=140818 skrev: ​Jeg synes der mangler gode argumenter for hvorfor Real Madrid skal give €180 millioner for Mbappé, når man kan hente ham gratis til næste sommer. 

Han vil tydeligvis(!) gerne væk fra Paris og det tyder på at han har valgt den spanske hovedstad som næste destination. Hvorfor skulle han lige pludseligt vælge at forlænge med Paris efter alt det her, hvor får man den idé fra? :-D

Bliver der kamp om ham til næste sommer - ja, surprise(?), men Real Madrid skal vel reelt (Liverpool, FC Barcelona mfl. er simpelthen for useriøst) set kun kæmpe mod Manchester City for hans underskrift, og dertil skal der lige nævnes at Pep Guardiola ikke forlænger med dem og tager en pause efter hans kontrakt udløber i 2023, og det er jo en kæmpe ulempe for dem, da han er helt sikkert er årsagen (+penge) til hvorfor man gerne vil der hen.

​Hvis du med "man" mener mig - så er det ikke en idé jeg har. Jeg siger blot, at i fodbold kan alt ske, det ser vi år efter år. Og ingen er i stand til at udelukke noget som helst. Det kan være Messi, Neymar og Mbappe har scoret 120 mål tilsammen inden vinter og at han faktisk synes det er sjovt nok at være en del er - og at han lige så godt kan fordoble sin løn nu  han er der og nyder det. 

At det skulle være useriøst at klubber som Liverpool og Barcalona skal være med i opløbet om ham næste sommer er jeg meget uenig i. Der kan ske så mange ting, igen - det ser vi år efter år. De fleste af de helt store klubber vil typisk strække sig rigtig, rigtig langt for at hente en af verdens mest profilere spillere når han er tilgængelig på fri transfer, uanset om man skal betale store bonuser af samme årsag. Foruden Liverpool, Barcelona og Man City tænker jeg at Man Utd, Chelsea, Juventus, Bayern og hvad de tunge drenge ellers hedder uomtvisteligt også tager fat i ham og alt efter hvad de præsenterer ham af økonomi og sportsligt projekt kan det heller ikke her udelukkes, at han bliver fristet til anden side.

Drømmen om Real Madrid behøver ikke droppes, bare fordi man er fyldt 23 år og skiver 5 år med en anden klub. Det viser Alaba transferen. 

Min pointe forbliver derfor blot, at hvis han ikke hentes denne sommer KAN. ALT. SKE.  

3 år 2 uger siden #6 af Sebberg

Sahinovic post=140818 skrev: ​Jeg synes der mangler gode argumenter for hvorfor Real Madrid skal give €180 millioner for Mbappé, når man kan hente ham gratis til næste sommer. 

Bliver der kamp om ham til næste sommer - ja, surprise(?), men Real Madrid skal vel reelt (Liverpool, FC Barcelona mfl. er simpelthen for useriøst) set kun kæmpe mod Manchester City for hans underskrift, og dertil skal der lige nævnes at Pep Guardiola ikke forlænger med dem og tager en pause efter hans kontrakt udløber i 2023, og det er jo en kæmpe ulempe for dem, da han helt sikkert er årsagen (+penge) til hvorfor man gerne vil der hen.

Titler er heller ikke noget godt argument. Fortsætter Hazard og Bale med at være skadet så vinder vi heller ikke noget fordi Mbappé kommer til klubben, han er stadig ikke engang på niveau med Benzema.

​Mathiaska siger noget af det, men jeg kan også supplere.

Én ting er frygten for, at han af forskellige årsager kan skifte mening. Det er da ikke utænkeligt, at samarbejdet med Messi og Neymar bliver så helt igennem fantastisk, at han bliver lokket til at fortsætte der?

Derudover er der også en anden essentiel ting at tage med. Når man signer en spiller 'gratis', er der traditionen tro en ganske voldsom sign on fee, og dér taler man lige nu om et leje på omkring 50 millioner euro for Mbappé. Dertil kommer, at lønnen også ofte boostes op fra spiller+agent, hvis klubben ikke har lagt noget i transfersum. På den måde kan du altså cutte en måske 80 millioner fra summen.

Så ender vi på cirka 100, og så er der jo forskellen rent sportsligt på at få ham i år og til næste år. Den er umiddelbart ret stor, vil jeg mene. 

3 år 2 uger siden #7 af Dios
​Og for at supplere videre, så er det vel ret tæt på et faktum, at de i Qatar vil skide spillerne et stykke. Det vil sige, at de ikke lader Mbappé smutte gratis, for at gøre ham til en bedre spiller. Nok nærmere tværtimod, hvor han måske vil få en meget sekundær rolle på holdet, hvor minutter nok ikke er noget han får mest af. Det kan også ødelægge handlen, da det er de færreste spillere og specielt på hans hylde, som "acceptere" at være en rotationsspiller. Presset kan blive så stort, at han i sidste ende forlænger undervejs. Vi så det jo med De Gea, hvor ledelsen i United var benhårde, og sagde han vil blive 2. målmand, hvis ikke han skriver under. 

Jeg frygter på ingen måde, at andre klubber bliver mere interessante end Real Madrid for ham. For vores situation nu er langtfra god. Det er et kæmpe cirkus, men han holder fast på han vil til Real Madrid nu, så hvorfor skulle det ændre sig, fordi Liverpool, Bayern, Barca etc. skulle tilbyde sig? 
Grunden til jeg synes han skal hentes er, fordi jeg frygter presset bliver for stort, så han skriver under på en ny kontrakt, og vi dermed ikke får ham "gratis" næste sæson. For som Sebberg siger, så er det jo ikke fordi han bliver gratis blot fordi Psg ikke får penge. 
Jeg håber inderligt bare på, at Perez viser dem hvem der bestemmer. €160 millioner plus variabler, så vi max. ender op på €180 millioner, hvis alle variabler bliver indfriet vil jeg sige er en god deal.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 år 2 uger siden #8 af Lars1991
​Er det ikke lige modsigende at sige at de i Qatar vil skide spillerne et stykke for derefter at sammenligne det med en, mere eller mindre, identisk situation i en klub med amerikanske ejere? :D Der var da vist også en situation med Boilesen i ellers så sympatiske Ajax... Så måske er det ikke så kulturbetinget igen, men mere noget der opstår når der er store/enorme pengesummer på spil. 

3 år 2 uger siden #9 af Dios

Lars1991 post=140850 skrev: ​Er det ikke lige modsigende at sige at de i Qatar vil skide spillerne et stykke for derefter at sammenligne det med en, mere eller mindre, identisk situation i en klub med amerikanske ejere? :D Der var da vist også en situation med Boilesen i ellers så sympatiske Ajax... Så måske er det ikke så kulturbetinget igen, men mere noget der opstår når der er store/enorme pengesummer på spil. 

Havde glemt hvordan vi mennesker vil misforstå hinanden i 2021. Med Qatar mener jeg ikke staten, men ejerne i Psg. De har før vist deres sande ansigt, hvor de har været fuldstændig ligeglade med deres spillere, hvis de vil væk eller de ikke vil forlænge. Det betyder ikke, at amerikanere, russere eller sågar danskere ikke også kan være fucking ligeglade.
Lad os nu komme videre fra dette mærkelige sted, hvor alt skal misforståes og vi alle lever i en offerrolle. Jeg kan dog læse mig til det er stukket helt af i en anden tråd.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 år 2 uger siden #10 af Lars1991
​Ej come on, så må du formulere dig mere præcist, det kan vel ikke forståes på andre måder, så det vel ligemeget hvilket årstal vi er i haha :D Men fair nok, lad os kom videre!

Leveret af Kunena Forum