Referat: Betis - Real Madrid 0-1, LaLiga, 3. spillerunde

4 år 11 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid sikrede...

Real Madrid sikrede sig i aftes en fortjent, men hårdt tilkæmpet sejr på 0-1 ude over Betis.

Kampen går ikke over i historien som et festfyrværkeri, men man begynder efterhånden at ane Carlo Ancelottis tanker om Real Madrids spil og det var i perioder ganske underholdende. Med et højt pres på boldholder og Fede Valverde til at bringe bolden frem med sine hurtige ryk, har Real Madrid fået et helt andet udtryk på banen og det giver offensiven flere strenge at spille på, selv om gårsdagens kamp også viste, at der fortsat er lidt at arbejde med.

Vinícius havde fortjent fået chancen fra start og han beviste, at han er inde i en god periode, hvor han ofte lykkes med sine udfordringer og han var tæt på oplæg allerede efter fem minutters spil, men Benzema skød tæt forbi den ene stolpe.

Og generelt kneb det med træfsikkerheden i kampen, hvor Real Madrid spillede sig frem til 13 afslutninger, men kun havde tre inden for målrammen.

I banens anden ende spillede David Alaba for første gang i det centrale forsvar og det gav plads til Miguel Gutiérrez på venstre back og lad det bare være sagt med det samme: Der skal de fortsætte med at spille. Østrigeren var igen stærkt spillende og Miguel Gutiérrez er bare for stort et talent til at have siddende på bænken. Han har for længst overhalet Marcelo, såvel defensivt som offensivt og han er bestemt klar til at tage kampen op mod Ferland Mendy, når franskmanden vender tilbage fra sin skade.

Generelt havde forsvaret godt styr på Betis, og når andaluserne endelig kom frem til en afslutning, var Courtois en sikker sidste skanse.

Kampens afgørelse faldt efter en time, da Vinícius akkurat nåede en bold, inden den røg ud over mållinjen og han sendte den tilbage til Benzema, der kunne lægge en præcis aflevering ind til en fremstormende Carvajal, som kunne flugte bolden i mål og dermed krone en fin indsats i sin første hele kamp efter sin skadesperiode.

Med de tre points kan Real Madrid nu gå ind til landskampspausen og bagefter venter Estadio Santiago Bernabéu og hjemmekampen mod Celta.

Kampens spiller:
Vi går med Fede Valverde. Uruguayaneren bringer liv til midtbanen med sine offensive ryk og så fylder han godt på banen, såvel defensivt som offensivt. Men vi undgår ikke at nævne Miguel Gutiérrez også. Han er bare så uimponeret og så stærk, at Carlo Ancelotti ikke kan komme uden om ham i det lange løb.

Kampens badebold:
Her må Bale trække det korteste strå. Han skal byde ind med mere. Viljen fejler ikke noget, men det bliver bare lidt gråt i gråt, når der ikke kommer mere offensivt. Isco fik heller ikke alverden ud af gårsdagens kamp.

Perspektiver frem mod den kommende kamp:
Tre vigtige points og eneste bekymring var, at Miguel Gutiérrez måtte udgå af kampen, men forhåbentlig var det blot et slag og ikke en skade, der holder ham ude af spillet. En tilbagevenden til Estadio Santiago Bernabéu vækker naturligvis store forventninger og mon ikke, at de kommende dage bringer begivenheder, der øger forventningerne…..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 11 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Tyndt at gibe Bale badebolden, hvad mere kan han gøre? Tyndt, men ikke ufortjent skriver jeg, for hans attityde, selv om den er blevet bedre stinker!

4 år 11 måneder siden #3 af Dragam

Thomaskjensen post=141194 skrev: Tyndt at gibe Bale badebolden, hvad mere kan han gøre? Tyndt, men ikke ufortjent skriver jeg, for hans attityde, selv om den er blevet bedre stinker!

​Ja, det kræver jo at ens holdkammerater spiller en, hvis man skal have indflydelse på spillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

4 år 11 måneder siden #4 af Lars1991
​Bliv en lang sæson med Bale på dette forum hvis man simpelthen begynder at give hans medspillere skylden for hans svage præstationer :D Jeg tror godt på han kan gøre en forskel i denne sæson, hvis han forbliver skadesfri. Men igår var det svagt, han er slet ikke nok med i spillet. Han får taget nogle udemærket løb på tværs af banen med bolden og får lagt et par giftige indlæg til Benzema inden han bliver skiftet ud. Men det skal vi se noget mere af.. og så kan det godt være der er et par gange hvor i ville have at han skulle have det i dybden, men det ændrer altså ikke på hans overordnet præstation og en fortjent badebold :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 11 måneder siden #5 af Ramos4
Jeg synes nu Bales attitude var fin. Det er i virkeligheden hverken hans eller holdets skyld, at han er et fremmedlegeme på banen. Bale passer bare bedre til en anden type fodbold end den vi oftest spiller. Det er vel udelukkende ledelsens skyld.

Edit: Det har til gengæld været tydeligt indtil videre, at Hazard og Bale ikke har kræfterne til 90 minutter.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved Ramos4.

4 år 11 måneder siden #6 af DeLaRed
OBS! Dette er ikke et forsvar af Bale's attitude, for helt som jeg selv skrev efter Alaves kampen, saa saa vi Bale starte seasonerne 18/19 og 19/20 med masser af motivation og gaapaamod, men der skulle ikke gaa mere end 4-6 uger foer han enten var skadet eller slet ikke lignede en der gad spiller fodbold mere. Saa det skal ikke overraske nogen hvis Bale's motivation pludselig daler, og hvem ved maaske var Alaves kampen det bedste han kunne byde paa i denne season....MEN...

Imo er der en tydelig forskel paa det taktiske oplaeg Bale har faaet af Ancelotti, og tror vi kommer til at se det fortsaette fremover, og det er trods alt relevant naar man skal bedoemme hans indsats, fordi Bale ikke bliver brugt som den "gamle" Bale der vandt 4 CHL titler med RM.

I Ancelotti's foerste tid i Real, indgik Bale utrolig meget i opspillet, ideen var at han skulle vaere den der drev bolden op langs hoejre kanten, og smaekkede den ind til Benzema og Ronaldo. I de foerste 3 kampe af denne season, synes jeg tydeligt vi kan se en Bale der soeger feltet meget mere, dvs at han indgaar mindre i opspillet for derimod at skabe mere arbejde for modstander forsvaret. Og det synes jeg personligt er rigtig fint, vi har alle her paa siden hele sidste season raabt og skreget efter at vi skulle have flere spillere i feltet ud over kun Benzema, og det synes jeg vi har set tydelige tegn paa (Inl. Vini og Eden), og det at Bale kommer med i feltet giver ogsaa Benzema en anden frihed naar han dropper ned i banen. Det man maaske kunne savne lidt, er at naar Bale nu er saa meget i feltet., hvorfor saa ikke smide et indlaeg eller to ind mod ham engang imellem (ja ja, jeg ved godt at Indlaeg her paa siden er det rene blasfemi), netop derfor synes jeg det er underligt at Bale altid forlader banen naar Aensio kommer ind, det er netop Asensio's indlaeg ind i feltet (nu hvor man ikke har Kroos) der ville kunne give pote med en spiller som Bale paa banen. (Forestil jer hvis Casemiro ogsaa fik lov til at tage en smuttur i feltet, imens Fede overtager defensive i 30 sekunder, saa har man pludselig Case, Benz og Bale i feltet, hvilket er en oplagt cocktail til et par skarpe indlaeg)

Saa jeg haaber Ancelotti finder en bedre maade at udnytte at Bale ligger meget mere i modstanderens felt. Men at han soeger feltet mere og indgaar mindre i opspillet tror jeg som saadanne er fint nok, fordi Bale mangler noget af det han havde tidligere i sin omgang med bolden, sin fart og sine direkte udfordringer.

Jeg tror ihverfald ikke at folk skal saette naesen op efter at Bale bliver den der gaar forrest i opspillet, og det tror jeg heller ikke Ancelotti forestiller sig.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved DeLaRed.

Leveret af Kunena Forum