Zidane: Benzema skal have opbakning

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane forsvarer nu sin landsmand i Real Madrid, Karim Benzema, mod den kritik som i den seneste tid har ramt angriberen oven på en række skuffende præstationer, især for det franske landshold, hvor han ikke har scoret i de seneste ti kampe.

- Når en spiller er en smule i vanskeligheder, behøver han opbakning. Ingen kan tage hans kvaliteter fra ham. Selv om han er inde i en dårlig periode, er han en af de bedste spillere på det franske landshold. Han skal nok komme igen.

Karim Benzema har i denne sæson haft nogle uheldige episoder uden for banen, som fortsat forfølger ham, nemlig prostitutions-skandalen, hvor han i Frankrig har været beskyldt for at dyrke sex med en mindreårig, samt balladen om hans fartbøde i Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af NDR
Karim og hans fartbøde???, sådan nogle har jeg også fået, og det har alle de andre der spiller på et af de 18 hold i La Liga også, ellers er det fordi de ikke er blevet opdaget, så fuck det, han får en bøde, og længere er den ikke.
Kællingen som sagde hun var 18 men som så kun var 17 må selv stå til ansvar for det, det er sku da ikke Karims problem, men pigens forældre som ikke har opdraget deres datter ordenligt. Enhver forældres pligt at lære sine børn at man ikke må lyve, og da prostition i Frankrig er lovligt er der ikke mere at snakke om.

Karim er en person som præsentere Real Madrid bedre end gennemsnittet, han kæmper som han er bedt om, i fronten, og er god til indlæg, og laver nogle gange et mål som er i verdensklasse. Hans mange assist og ren røv og trutte i hvad angår røde og gule kort nu i flere år i træk, må være noget de er stolte af i Madrid, der kan Messi ikke være med, og fairplay på banen er vel også en del af spillet!
Karim er min favorit, og jeg synes han spiller super godt, men desværre knap så godt den sidste tid. Han skal have noget mere spilletid og helst sammen med Øzil da de 2 efter min mening bør følges ad ind og ud af banen.

13 år 3 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Det er faktisk lidt skræmmende at nogen vil forsvare Benzema i de forseelser, for de vidner i høj grad om, at han ikke er så moden at han kan forstå at hans handlinger har en konsekvens.

Fartbøden var jo ikke bare de sædvanlige 20 km. ekstra på motorvejen, men regulær vanvidskørsel, hvor han tilsidesætter hensynet til andre menneskers liv og helbred.

I prostitutionssagen er det også for let at give skylden til pigen og hendes forældre, som sandsynligvis ikke har den største ballast. Igen må man have forventning om at han som ansvarlig person selv overvejer sine handlinger.

Sagerne vidner i nogen grad om at vi har at gøre med en umoden person, som Real Madrid skal lægge lidt arbejde i at passe på.

Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

13 år 3 måneder siden #4 af NDR
Jeg forstår hvad du mener, og dine argumenter er da sådan set også rigtige som når du skriver at det er ud af kontrol at køre så stærkt, men nogle gange bliver man nød til at tage de brede briller på, og ingen tvivl om at Karim har fået sig en lærestreg, men man bliver så også nød til at lade det hvile når der er faldet dom, og så prøve at se på det generelle billede der tegner sig.
Pigen ved hvor gammel hun er og ang. fart, så er det et problem for hver eneste bilejer der køre den slags biler som disse fodboldstjerne ejer.

Når jeg skriver i mit første indlæg som jeg gør, så er det vel nok også lige så meget fordi at jeg mener der er en tendens til at man driver umenneskelig jagt på disse unge mennesker konstant. De har simpelthen ikke ret til at træde ved siden af, spille elendigt en gang imellem, brænde et straffe, gå over stregen i en kamp, osv...og også hvad angår trænerene. Det mener jeg er forkert!!!

Denne side er helt sikkert kræs for Barcelona fansene, fordi der er aldrig en tråd uden grov kritik konstant af spillerene. Der er ligefrem hadeindlæg, og konstant had til træneren. Enhver der følger med i kampene, vil kunne nikke genkendene til når jeg påstår at Mourinho og Pepe har ændret sig, og når noget ændre sig positivt, så skal det modtages positivt.

Overskriften lyder!!!.......Benzema skal have opbakning....Benz har sikkert lært af sine fejltagelser, og så skal han ikke straffes ydeligere, men den slags forstår man ikke. Man har ingen respekt for andre, derfor kan man sidde på et station og råbe svinsk efter spillere, trænere og dommere...ja, måske er jeg lidt sart, men hvis nogle råbte sådan noget lort efter min søn, far eller bror, så blev jeg sku lidt påvirket.......Spillere, trænere og dommere skal kunne kritiseres, men ikke på den måde man ser.
Benzema har brug for opbakning, og sad jeg i Tyrkiet på Tirsdag, så ville han få min, ligesom de resterende spillere/trænere....jeg er Real Madrid fan, og så er det sagt enu engang.

13 år 3 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Se, den del kan vi godt blive enige om. For mit vedkommende skal der heller ikke lyde et ord mere om den trafik- og prostitutions-sag, for jeg har et - måske naivt - håb om, at han har taget ved lære og ikke bliver en Karim Bendtner.

Der skal ikke drives hetz på spillerne, fordi de træder ved siden af, men de skal være bevidste om, at deres forseelser bliver udbasuneret overalt og derfor skal de gøre hvad de kan, for at holde deres stier rene.

Og så synes jeg, at Real Madrid har en grad af arbejdsgiver-ansvar i at rådgive de spillere, som har lidt sværere ved at indrette sig under gængse normer.

13 år 3 måneder siden #6 af NDR
Jamen det er helt sikkert som du skriver at der er brug for at klubberne holder styr på deres spillere, nogle af dem er meget unge, og har brug for støtte, og nogle til at holde dem i ørene, og hos Real Madrid er der en hel flok møghvalpe som ikke kan køre bil og som sikkert heller ikke har forstand på penge, men sådan er det vel i hver eneste klub.

Leveret af Kunena Forum