Ancelotti: Skuffet over vores presspil
Real Madrid spillede en besværlig kamp i går aftes imod et Villarreal-mandskab, der var godt instrueret til opgaven. Kampen blev 0-0, hvilket i øvrigt var fjerde gang for gæsterne i sæsonen, og efterfølgende udtalte Ancelotti sig om opgøret.
Om kampen sagde han:
- Vi holdt buret rent, og det er positivt set i lyset af vores seneste kampe. Hvis du ikke har din bedste aften, så er det svært at slå Villarreal. Vi fører stadig LaLiga, og det er det vigtigste. Det var ikke vores bedste spil i sæsonen, fordi Villarreal holdt godt på bolden, men helt nede ved målmanden, så jeg var ikke så bekymret. Jeg var skuffet over, hvordan vi havde besvær med at presse.
- Jeg synes ikke, at tilgangen var forkert. Det var svært at spille mellem linjerne, fordi de forsvarede sig rigtig godt. Det var svært for os i første halvleg, fordi vi ikke kunne kontrollere Capoue (en af Villarreals centrale midtbanespillere, red.). Vi havde mere kontrol i anden halvleg, men vi nåede aldrig frem til den helt store chance. Vi viste mere intensitet, men det var ikke nemt at presse dem, fordi de rykkede bolden rundt godt.
Her på siden blev Thibaut Courtois kåret til kampens spiller, og Ancelotti havde også ros til overs for belgieren:
- Vi er heldige at have en målmand som Courtois. Han udførte et stort stykke arbejde, især i første halvleg. Militão og Alaba var også fantastiske.
Om beslutningen om at spille Fede Valverde som højre back:
- Jeg nød hans præstation, og han er i stand til at spille hvor som helst på banen. Vi må se, hvor hans stærke position er, men jeg mener ikke, at det er som højreback.
Om Modric og Casemiro:
- Jeg så dem ikke som værende meget trætte. Det så muligvis sådan ud, fordi holdet havde svært ved at presse i de første 45 minutter. Det handlede ikke om træthed, men om holdets villighed, og det adresserede vi til anden halvleg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er det ikke netop træneren, der har en stor del af ansvaret for, at holdet kommer ud med den rette indstilling fra start til kampene? Hvordan kan det være så svingende? Det virker i min verden underligt (Zidane havde samme udfordring), så ikke noget særligt for Carlo. Her kunne man godt tage ved lære Mou, hvor vi startede mange kampe med at “ødelægge” modstanderes motivation de første 15-20min med et ekstremt pres og hurtige mål.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Stiller du op med Modric, Casemiro og Asensio på midten så får du ikke presspil, det må da være tydeligt for enhver, disse spillere har andre værdier.
Så jo, den her falder til dels tilbage på træneren. Jeg syntes dog at der blev presset højt i blant, men aldrig som en enhed, og den kommer vel tilbage på den enkelte spiller, for når Benz presser målmanden så skal begge backs ikke være helt frie.
I øvrigt mærkeligt, at så profesionelle spillere ikke forstå at presse som en enhed. Jeg står i præcis samme situation når jeg skal forklare U9 og U10 spillere hvordan de skal gå i pres. Rodrygo overlod også alt for meget plads til deres venstreside. Det er som om, at de simpelthen bare ikke forstår at skubbe op helt nede fra forsvaret af. Vores "presspil" som jeg ikke engang vil kalde det blev i den grad udstillet imod Villarreal. Hold op hvor var det pinligt og se på. 15-20 meter imellem kæderne, og vi kom altid 2-3 sekunder for sent på hver mand.
Dog kan man bare ikke rigtig klandre andre end træneren for det. For stiller man med Asensio og Modric som centrale presspillere, så ved man hvad man får, og det er alt andet end godt organiseret presspil.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.