Spansk presse: Brahim skal afløse Isco

2 måneder 1 uge siden #1 af Administrationen
Brahim Díaz er...

BRAHIM 380x501

Brahim Díaz er en af de få udlejede spillere fra Real Madrid, som rent faktisk gør det overbevisende i øjeblikket.

I denne sæson har han spillet 11 kampe for AC Milan, hvor det er blevet til 5 scoringer og derfor planlægger Real Madrid ifølge spansk presse at hente ham tilbage til klubben til sommer som afløser for Isco, der har kontraktudløb og ikke får forlænget kontrakten.

Brahim var også i sidste sæson på leje hos AC Milan, hvor det blev til 27 kampe og fire mål og han vendte i sommer tilbage i bestræbelserne på at overbevise Carlo Ancelotti om, at han skulle fortsætte i klubben. Det stod dog ret hurtigt klart, at man arbejde hen mod en ny lejeperiode, hvor målet var at Brahim skulle tilspille sig en større rolle på det italienske tophold, samtidig med at han byggede på sin muskelmasse og begge ting har han opnået.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #2 af DeLaRed
Hvis han kan affinde sig med hvad der nok bliver en meget perifaer rolle paa midtbanen naeste season, saa er dette en no-brainer!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

2 måneder 1 uge siden #3 af Ramos4
Fino bambino. Men han bliver vel blot et perifært kendskab ligesom Asensio.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

2 måneder 1 uge siden #4 af Mølbat
​Jeg har hele tiden troet på Brahim, og han har bare bevist, at han har det, der skal til.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

2 måneder 1 uge siden #5 af Ramos4

Mølbat post=143464 skrev: ​Jeg har hele tiden troet på Brahim, og han har bare bevist, at han har det, der skal til.

​Nu ser jeg ikke suuuper meget Milan, men 27 kampe og 4 mål sidste sæson er det Real Madrid niveau?

2 måneder 1 uge siden #6 af Mølbat

Ramos4 post=143465 skrev:

Mølbat post=143464 skrev: ​Jeg har hele tiden troet på Brahim, og han har bare bevist, at han har det, der skal til.

​Nu ser jeg ikke suuuper meget Milan, men 27 kampe og 4 mål sidste sæson er det Real Madrid niveau?

I artiklen fremgår det rimelig tydeligt, at han har scoret 5 mål i 11 kampe i denne sæson, hvilket vel er mest relevant. Den skønne mand på dit profilbillede scorede blot 3 mål på 35 ligakampe i sidste sæson, men der er vist ingen tvivl om, at han sammen med Benzema er Real Madrids pt. bedste spiller. Unge spillere udvikler sig, og det gælder både for Brahim og for Vinicius. Og det er jo kun super godt for Real Madrid.

Edit: Jeg aner ikke, hvorfor mit svar er i gråt...

Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Mølbat.

2 måneder 1 uge siden #7 af madrid2000

Mølbat post=143466 skrev:

I artiklen fremgår det rimelig tydeligt, at han har scoret 5 mål i 11 kampe i denne sæson, hvilket vel er mest relevant. Den skønne mand på dit profilbillede scorede blot 3 mål på 35 ligakampe i sidste sæson, men der er vist ingen tvivl om, at han sammen med Benzema er Real Madrids pt. bedste spiller. Unge spillere udvikler sig, og det gælder både for Brahim og for Vinicius. Og det er jo kun super godt for Real Madrid.

​Alt er gråt. Bare kig ud af vinduet. Det er årstiden, der gør det.

Følgende bruger(e) sagde tak: Figo7Dk, -#7-, Mølbat

2 måneder 1 uge siden #8 af Kratmus

madrid2000 post=143467 skrev:

​Alt er gråt. Bare kig ud af vinduet. Det er årstiden, der gør det.

​Man skal skrive i feltet lige under de grå lodrette streger :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Mølbat

2 måneder 1 uge siden #9 af DeLaRed

​Helt enig! Og der er ogsaa forskellige niveauer i Real Madrid, naar Isco forlader klubben skal man have en spiller der kan udfylde hans plads paa hold-kortet, man kan naturligvis give pladsen til endnu en maalmand, meeen det er nok bedst at man proever at erstatte Isco med en spiller der ikke spiller alt for langt vaek fra hans position paa banen, saa man ikke mister bredde.

Og her kan Madrid saa vaelge at koebe en spiller til 60-100mio der kan gaa direkte ind i startopstillingen (formodentlig sammen med Kroos), eller man kan fortsaette med at tro paa at den plads tilhoerer Fede paa den lange bane, og derved er der saa ingen grund til at gaa ud at bruge kaempe penge summer paa at udfylde den plads, taget i betragtning at klubben paa nuvaerende tidspunkt heller ikke synes saerlig interesseret i at skulle af med Asensio eller Camavinga. Saa baseret paa hvad klubben lige staar og mangler (en bredde spiller der skal kaempe med Asensio og Camavinga om spilletid som reserve) saa er Brahim nok noget af det bedste man kan forvente.

Saa som jeg ser det handler det om om man kan overtale Brahim til at komme retur og vaere bredde spiller (og maaske udvilke sig til noget stoerre eller maaske bare blive en slags Vazquez/Nacho profil, eller rykke videre til en anden klub om 1-2 aar) eller om man rykker en spiller som for eksempel Arribas op fra Castilla (ved godt han normalt ikke spiller centralt, men han er nok den Castilla spiller der efter Miguel og Blacno er taettest paa 1. holdet).

Det gode ved Brahim er ogsaa at han giver traeneren (gaar ud fra det er Ancelotti) endnu en mulighed paa hoejre kanten (vores svagest led i angrebet), og selvom han ikke er verdensklasse paa kanten, saa ville jeg personligt ikke have noget imod at han fik den plads mod Eibar/Elche fremfor Vazquez for eksempel.

Men overordnet set saa skal man ikke regne Brahim som relevant ifht til en start-opstiling i Real paa nuvaerende tidspunkt, men det er Isco jo heller ikke, derimod er det vigtigt at vi til naeste season faar fyldt ud i bredden (Marcelo, Isco, Ceballos osv.) og her er Brahim imo et bedre valg end nogen af de muligheder vi har paa Castilla, OG han koster ikke noget transfer gebyr. (Jeg havde nok vaeret af en anden holdning hvis vi skulle ud og koebe ham for 30-50mio, men i og med vi ejer ham ligger den lige til hoejre benet)

Og hvis vi skal vaere helt fair over for Brahim saa ser hans stats over alle turneringer ifoelge Transfermarkt saaledes ud (i Milan til dato):
Kampe: 50 (med i start-opstillingen 31)
Maal: 11
Assists: 6
Han laver et G/A per 154 minut, det er bedre end flere af Madrids nuvaerende offensive spillere. (Til sammenligning laver Rodrygo et G/A per 141 minut, saa Brahim er ikke saa langt fra Rodrygo's slut-produkt, og mere tror jeg ikke vi kan forlange af en reserve i Madrid)

EDIT:
Kiggede lige paa Isco's tal, og siden sommeren 2018 ser de saaledes ud:
Kampe: 102 (minutter 4.614)
Maal: 10
Assists: 5
G/A per 308. minut
Saa paa papiret er det meget svaert ikke at argumentere for at Brahim bliver en kaempe opgradering ifht til Isco. (Ved godt der er mange andre parametre i spil, men maal og assists er nu engang ogsaa vigtige i fodbold)

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: RobertoCarlos, Mølbat

2 måneder 1 uge siden #10 af Ramos4
Jeg kunne aldrig finde på at argumentere imod at Brahim er bedre end Isco - det tror jeg alle tager for givet.

Men jeg har stadig svært ved at se ham som andet end en perifær spiller. Altså rotationsspiller.

Brahim kan meget vel være bedre end vores andre højrekanter (jeg går ikke ud fra vi pludselig spiller med en 10'er) men det siger jo heller ikke meget. Vi har ikke haft en kvalificeret højrefløj siden Bale var på toppen.

Havde Bale eller Hazard haft niveauet var Rodrygo, Asensio (som fløj) og Lucas (som fløj) heller aldrig kommet i nærheden af holdet.

2 måneder 1 uge siden #11 af Brylle
​Jeg synes altid han har været god i sine få kampe i Real Madrid. Der er ikke en rolle som passer perfekt til ham, men han måtte meget gerne kæmpe med om højrekanten. Jeg synes virkelig han kan mange brugbare ting når han er omgivet af gode spillere!

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.