BVB-direktør benægter Haaland-klausul

1 måned 2 uger siden #1 af Nicklas
...

The day Leeds United almost signed Erling Haaland | Marca

Det har længe været en offentlig hemmelighed, at Erling Haaland har en klausul i sin kontrakt, der vil tillade ham at forlade Borussia Dortmund for €75 millioner den kommende sommer.

Dét blev BVB-direktør Hans-Joachim Watzke spurgt ind til på et aktionærmøde torsdag, og her vil han altså ikke bekræfte, at denne klausul eksisterer:

- Jeg kan ikke bekræfte en klausul, som sådan. Mere end 90% af vores kontrakter med spillere indeholder ikke en frikøbsklausul.

Flere pålidelige kilder har ellers bragt historien om klausulen gennem mange måneder, bl.a. Fabrizio Romano ved adskillige lejligheder.

I Dortmund er planen dog, ifølge AS, at man vil forsøge at holde på den norske målmaskine, også efter 2022, hvor man vil gøre ham til klubbens bedst betalte spiller med en løn på €18 millioner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af Kasillas
Den der påstået klausul på 75m euro afleder opmærksomheden væk fra realiteterne: For Real Madrid eller andre klubber vil slet ikke komme til at spare penge, for Mino Raiola vil kræve dem.

Er det korrekt, at Haaland har en klausul på 75m og en klub vælger, at udløser den, da vil klubben slet ikke spare penge. For det er en bevidst plan fra Mino Raiola for at kanalisere pengebeløbet mod sig selv, spillerens far og spilleren selv frem for at klubberne tjener på det. Mino Raiola er ikke dum og vil kontrollere pengebeløbet til sig selv.

Ifølge transfermerkt er Haalands værdi 150m euro værd. Vil en klub udløse den påstået klausul på 75m, da vil Raiola sige til den købende klub: ”Tror I vi er idioter? Haalands værdi er 150m euro, og vi kræver en højere sign-on-fee. Capiste!”

At der er en påstået klausul på 75m euro kommer slet ikke til at betyde, at den købende klub kommer til at spare væsentligt meget som de uopmærksomme læsere måske vil tro.

Ifølge Toni Kroos' agent vil Haaland koste i omegn af 250-300 euro. (kilde: www.marca.com/en/football/bundesliga/202...68e3e3f158b4592.html)

Selv det lyder urealistisk i mine ører. Sådan en spiller som Haalands kaliber skal have en lønpakke på 25m euro og i Spanien betaler klubben i forvejen spillerens skat på 50%. Så udgiften for Real Madrid er 25m euro for løn og yderligere 25m euro i skat på 5 år. Bare lønudgiften på fem år er 250m euro for Real Madrid. Derudover skal vi betale ca. 100-150 euro til Dortmund, Mino Raiola, faderen til spilleren og spilleren.

Udgiften for at have Haaland i truppen bliver garantereret i overkanten af de 250-300m euro, og helt sikkert langt over de 75m euro som diverse fodboldsider konstant refererer til. 

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

1 måned 2 uger siden #3 af NadaMás
​Jeg tror, om ikke andet, at der ligger en mundtlig aftale om at han kan få lov til at skifte for en hvis pris. Den indikerer hans "as such / som sådan"-formulering. Jeg mener, at denne aftale allerede skulle være indgået da han skiftede fra Salzburg.
Hvad en potentiel overgangssum vil være ligger i så fald nok omkring de 100 mio - Men som Kasillas korrekt pointerer, vil de samlede omkostninger være astronomiske, uanset om overgangssummen så vil lægge godt under markedsværdien. 

Tror i Vini, Haaland og Mbappe kan fungerer sammen?
Jeg syntes typisk at de bedste angrebstrioer, har én type der er mere dybdeliggende end nogen af disse tre vil fungerer optimalt som.
Se her Firmino i Liverpool, Rooney i United (med CR og Tevez), Messi i Barca og PSG, Benz i Real - m.fl.
Omvendt kan de bedste jo typisk spille sammen. 

1 måned 2 uger siden #4 af nono

​Bortset fra Neymar, Messi og Mbappe ;-)

1 måned 2 uger siden #5 af Thomaskjensen
Er der noget de 3 har fælles er fart, fart og fart. Så er de alle stærke driblerer, og Vini er begyndt at kunne ramme målet.

Eneste jeg er nervøs for er om Mbappe eller Haaland kan lære at spille på højre kanten.
Så jeg er vel mere inde på de rygter der sender blandt andet Adeyemi til RM, og giver denne og Rodrigo 1-2 år at finde ud af hvem der skal være første valg.

Måske der slet ikke kommer andre til angrebet end Mbappe, og PP (Pappa Perez) lige vil se tiden an med Mbappe, Benz, Rodrigo og Ass. Hvilket jeg godt kan leve med bare midtbanen og HB bliver forstærket.

1 måned 2 uger siden #6 af Matamoro
Jeg er bare træt af vores højreside. Asensio og Rodrygo spiller helt uden personlighed. De skal begge en tur på bænken og så skal Peter Federico fra Castilla have chancen. Jeg tror hvis han fik tre kampe i streg så ville han sætte sig på den højrekant.

1 måned 2 uger siden #7 af Dragam

nono post=143777 skrev:

​Bortset fra Neymar, Messi og Mbappe ;-)

​De er jo også et komplet clash af spillestile.
Messi er indbegrebet af tiki-taka, en som vil spille i de små rum, og har sine forcer der. 
Mbappe er indbegrebet af en kontra spiller, der har sin force i sin hurtighed, og bare skal have en lang bold at løbe på.
Neymar er bare en showboater, men har dog kunne fungere sammen med Messi tidligere - dengang var de dog begge også langt bedre end de er idag.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.