Real Madrids mulige CL-modstandere i ottendedelsfinalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Champions League-gruppespillet er stort set spillet færdig, idet man blot mangler den udsatte kamp mellem Atalanta og Villarreal, som samtidig afgør det sidste hold i bowle 2, hvor Real Madrid skal finde sin modstander i ottendedelsfinalen.
Her kan man ikke møde det hold, som man var i gruppe med og hold fra samme nation og det indkredser mulighederne for Real Madrid.
Real Madrid skal forberede sig på at møde hold som Paris SG, Sporting Lissabon, Chelsea, Benfica eller RB Salzburg. Og så kan Atalanta blive en mulighed også, hvis de vinder dagens kamp mod Villarreal.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hellere Chelsea fremfor PSG - jeg går stadig og er nervøs for om Mbappe vælger os fra og det kunne måske gøre ham mere i tvivl hvis vi fik tæv af PSGHolm post=143921 skrev: Prioriteret rækkefølge: Benfica, Sporting, Salzburg, (Atalanta), PSG, Chelsea
psg har kvaliteten til at gøre ondt på os,
benfica kan godt være en farlig joker
vil hellere foretrække salzburg eller sporting. det bliver først rigtig sjovt i næste runde hvis vi når så langt :)
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Helt uenig, vi skal da ikke oedelaegge vores chancer i denne season (hvis man altsaa mener vi har en chance) paa baggrund af hvad Mbappe goer eller ikke taenker, hvad tror du han ville taenke hvis vi faar taev af Benfica?Taxii89 post=143922 skrev:
Hellere Chelsea fremfor PSG - jeg går stadig og er nervøs for om Mbappe vælger os fra og det kunne måske gøre ham mere i tvivl hvis vi fik tæv af PSGHolm post=143921 skrev: Prioriteret rækkefølge: Benfica, Sporting, Salzburg, (Atalanta), PSG, Chelsea
Hvis 2 kampe afgoere hvor Mbappe spiller i naeste season, saa haenger den beslutning allerede i en tynd traad, og saa vil der vaere en masse andet der kan gaa galt foer vi har en underskrift paa papiret. Tvilvler pt paa Mbappe er saa nem at ombestemme. (Jeg ved ikke hvor Mbappe ender naeste aar, alt kan ske endnu, men har set stoerste delen af PSG's kampe i denne season, og selvom han praestere paa et hoejt niveau, saa ligner han paa ingen maade en spiller der er glad for sin tilvaerelse i PSG, saa tvivler pt meget paa at han bliver i Frankrig)
Som naevn ovenfor saa har jeg set stoerste delen af PSG's kampe siden August, og de er paa ingen maade imponerende. Mbappe er det ubetingede offensive stjerne, men jeg mener at vores bedste 4-mands kaede (Dani-Mili-Alaba-Mendy) godt burde kunne hamle op med ham. Messi har pt ikke vaeret nogen som helst trussel og ligner aller mest Hazard i Madrid, en spiller der slet ikke kan finde sig til rette i PSG's spillestil. Neymar er en showman, og hvis han overhovedet kan spille i Feb/Mar er han imo ikke en spiller vi skal frygte mere end saa mange andre angribere. Det bedste ved at moede PSG er at deres midtbane sejler rundt kun overgaaet af deres horrible forsvar, og saa arbejder hverken Messi, Neymar eller Mbappe med i defensiven, saa det betyder at naar Modatanderen har bolden saa spiller de mod 7 mand.
Saa jeg tager gerne Vini mod Hakimi, Benzema mod Marquinhos og Modric/Kroos/Casemiro mod Wijnaldum/Veratti/Danilo til hver en tid, her ser jeg vores odds som rigtig gode. Den eneste der kan gaa imod os, er at en Mbappe rammer "dagen" hvor alt bare fungere for ham.
Har ikke set meget til chelsea i aar, men antager at de er den klart svaereste modstander, baade fordi de rent taktisk har en bedre traener og kan omstille sig til den enkelte kamp (det kan PSG slet ikke) og fordi de arbejder som hold og derved er svaerre at score imod.
EDIT: Det afhaenger naturligvis af at vi kan stille i staerkeste opstilling, for har vi Vazquez og Marcelo paa backerne, Isco paa midtbanen og Jovic i front, saa kan et hvert hold paa den liste taeve os!
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Også helt uenig, men på andre grunde :) Jeg tror at Mbappe vælger klub i januar om han ikke allerede har gjort det.Taxii89 post=143922 skrev:
PSG har sejlet rundt i CL og det kunne let havde endt med en 3 plads, der er ikke skyggen af spænding i Ligue 1, eneste spændende er om Mbappe får lov at tage et straffe for et hatrik, eller det er mere vigtigt at få givet førstehjælp til Messi...
Ingen chance at han bliver, det er bare at lære autokirrigeringen at den selv skal rette Mbappe til Mbappé :)
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Over 2 kampe skal vi slå dem alle, med mindre DeLaRed får ret hvad angår "Vazquez og Marcelo paa backerne, Isco paa midtbanen og Jovic i front".
Med dem på banen skal vi være heldige med at slå OB.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Tror dog godt vi kan slå dem i år, men lad endelig et andet hold kæmpe med dem.
Hvad hvis vi taber til Benfica, ja det er værre, men trods alt en nemmere modstander :) Der er et eller andet i den direkte duel, der bare ikke føles godt i maven. Men kan følge jer begge, der skal måske mere til at han ombestemmer sig (hvis vi går ud fra min præmis om den er næsten sikker nu). Med det sagt, så lad os bare snuppe en af de nemme!
Min mavefornemmelse omkring Mbappe til Real er pt ikke sikker overhovedet, eneste jeg foeler mig ret sikker paa er at han forlader PSG, men naar klubber kan begynde at forhandle med ham, tror jeg nok vi ser et par andre klubber der forsoeger at goere livet svaert for Real, selvom Real ser ud til at vaere favoritter.Taxii89 post=143943 skrev: Fair nok, kan godt følge pointen i, at han nok ikke vælger på en kamp her i CL. Fik bare en mavefornemmelse af at, hvad nu hvis de smadrer os.
Hvad hvis vi taber til Benfica, ja det er værre, men trods alt en nemmere modstander :) Der er et eller andet i den direkte duel, der bare ikke føles godt i maven. Men kan følge jer begge, der skal måske mere til at han ombestemmer sig (hvis vi går ud fra min præmis om den er næsten sikker nu). Med det sagt, så lad os bare snuppe en af de nemme!
Donde está la biblioteca?
Som mod Leipzig da Mbappe tog det sidste straffe og skød 100 kilometer over mål, hvor Messi kunne have scoret et hattrick ? :)Thomaskjensen post=143926 skrev:
Også helt uenig, men på andre grunde :) Jeg tror at Mbappe vælger klub i januar om han ikke allerede har gjort det.Taxii89 post=143922 skrev:
PSG har sejlet rundt i CL og det kunne let havde endt med en 3 plads, der er ikke skyggen af spænding i Ligue 1, eneste spændende er om Mbappe får lov at tage et straffe for et hatrik, eller det er mere vigtigt at få givet førstehjælp til Messi...
Ingen chance at han bliver, det er bare at lære autokirrigeringen at den selv skal rette Mbappe til Mbappé :)
At Messi tager et straffe som bliver begået mod ham selv er vel meget fair.
OT - PSG er ingen trussel for nogen i år, medmindre de får en ny træner inden forårs sæsonen.
Deres forsvar og midtbane sejler rundt, Neymar er showman uden produkt, som han nærmest altid har været.
Mbappe er klart den bedste spiller i CL denne sæson so far, Messi har lignet et fremmedlegeme i store dele af hans Paris kampe.
Dog ligner det at han er ved at falde lidt ind i det hele, 6 mål og 8 assists i 14 kampe er det blevet til,
hvilket vel er ok for en spiller der har spillet hele sit liv i en anden klub, samt været skadet nærmest hele starten af sæsonen.