Madridista.dk Månedens Spiller
Butikkerne bugner af købeglade mennesker, der er ude og sikre sig den helt perfekte (Real Madrid) gave til deres kære, inden julehandlen lukker d. 23. december. Sneen har - eller havde, fordi jeg er lidt langsom i optrækket - beklædt Danmark i verdens smukkeste farve: HVID. Julelys på de fleste matrikler og i gadebilledet landet over, der er med til at skabe lidt hygge og varme i den kolde tid og så kan man heller ikke komme udenom julemusikken, der blæser ud af radioen på diverse radiostationer.
Ja, julen er for alvor over os!
Derfor sidder jeg også her med en kop dejlig friskbrygget kaffe, levende lys, et par julesmåkager – I ved godt, det er mere end et par – og funderer lidt over, hvor smukt livet egentlig er som Real Madrid-fan. Jeg føler mig sgu velsignet.
Rammerne for en lille hyggestund med jer, verdens bedste madridistas, er med andre ord helt perfekte. Lad os komme i gang med det, det hele skal handle om: Madridista.dk Månedens Spiller for november.
Madridista.dk Månedens Spiller: Thibaut Courtois
Ja, undskyld jeg siger det, men I er ikke videre opfindsomme!
Vinícius Jr. løb med månedens spiller for august, Courtois løb med månedens spiller for september, Vinícius Jr. fordoblede sit antal af månedens spiller for strabadserne i oktober, og Real Madrids brasilianske vidunderdreng var også tæt på at løbe med sejren for november, der imidlertid endte i hænderne på verdens bedste målmand, Thibaut Courtois, der nu også har vundet hæderen to gange over sæsonens første fire måneder.
Der var faktisk lighed mellem de to spillere i afstemningen fordelt på 103 stemmer i november måned. Således landede de begge på gennemsnitskarakteren 3,6. Derfor fik Gammelfar sidste ord i baglokalerne og han plæderede for, at vi skulle smide noget kærlighed efter Courtois med ordene:
”Årh, den er dæleme svær, for de har begge været meget afgørende. Det er altid lettere at hylde en angriber end en målmand, så jeg går med Courtois.”
Det var imidlertid ikke kun Gammelfars ord, der sendte hæderen i hænderne på Real Madrids belgiske målmand. Det var selvfølgelig også et udtryk for det fuldstændig enestående målmandsspil, Courtois hev op af godteposen på stregen i november måned.
Han blev ikke kåret til kampens spiller i november måned, men han snittede omvendt aldrig under 3,2 i gennemsnitskarakter og to gange snittede han gennemsnitskarakteren 4, hvilket vidner om et super højt bundniveau og et ekstraordinært topniveau.
Han snittede karakteren 4 i kampene mod Granada og Sevilla. Real Madrids første kamp i LaLiga i november var imod Rayo Vallecano og det var også her, Courtois snittede laveste karakter, som jeg nævnte lidt længere oppe. I Champions League mødte Real Madrid Shakhtar Donetsk og Sheriff Tiraspol og her snittede belgieren henholdsvis 3,4 og 3,5.
Courtois var en outstanding skikkelse på banen for Real Madrid i november, og man vil særligt huske belgierens smukke reflekser på stregen i de sidste minutter i kampen mod Sevilla, hvor han nappede et hovedstød tæt under mål fra Thomas Delaney, der endegyldigt sikrede Real Madrid alle tre point i topstriden af LaLiga.
Brugernes ord om Courtois:
Der var ikke ret mange brugere, der havde lyst til at skrive nogle flotte ord om Courtois’ præstationer mellem stængerne efter de respektive karaktergivninger i november. Der var faktisk kun tre kommentarer over fem kampe.
Her kan man så sige, at de flotte karakterer fortæller mere end få ord, men husk nu at knytte lidt tanker på jeres karakterer på enkelte af spillerne, så jeg har lidt at dykke ned i og vælge ud.
Første kommentar tikkede ind fra Roden efter kampen mod Shakhtar Donetsk, og han beskrev ganske kort den følelse, man sidder med som madridista, når bolden en sjælden gang stryger ind bag Courtois:
”Kan ikke gøre så meget ved målet”
Herefter skulle vi helt frem til kampen mod Sevilla, hvor Courtois måske stod den bedste kamp på tværs af alle hold i LaLiga i indeværende sæson, før nye kommentarer var at finde….. og kun to af slagsene! De tikkede ind fra mohbar og Fernando M., der skrev henholdsvis:
”afgørende i dag” og ”100 pct. tryghed”
Det her kan vi gøre bedre, madridistas. Så smid lige lidt kærlighed afsted til Courtois i kommentarsporet til den her artikel.
Twitters Månedens Spiller:
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror, det er første gang i sæsonens første fire måneder, at der er en lille smule uenighed mellem jer, vores fantastiske brugere på forum, og vores dejlige brugere på Twitter.
Twitter er således blevet helt forelskede i Vinícius Jr. og det forstår man jo egentlig godt. Han er en fornøjelse at se på en fodboldbane i skrivende stund og november måned var ingen undtalgese. Han løb igen, igen helt suverænt med månedens spiller derinde.
Vi skal have fundet Twitters Månedens #RealMadrid-spiller for november, der kan blive inkorporeret i nyheden om https://t.co/rACsZ4DpKB Månedens Spiller ⚽️
— Madridista.dk (@Madridistadk) December 6, 2021
Vi regner med at have et længere skriv om månedens spiller klar i løbet af denne uge.
Stem, stem, stem 👇
Thibaut Courtois sneg sig op på 30,4% af stemmerne, David Alaba 5,9% og Toni Kroos 7,8%. I alt blev der afgivet 102 stemmer på 24 timer, ligesom der også tikkede lidt kommentarer ind, som I kan snuse lidt til herunder:
Det føles jo nærmest som forræderi at stemme over for den, man ikke vælger. Jeg synes det står mellem TBO og Vini - men de andre + Militao kunne også fortjene det.
— Jacob Brejnebøl Knud (@JaBrKn) December 6, 2021
Og jeg går med TBO, fordi han har reddet en god slat point hjem i målet.
Vinicius er IMO klart novembers bedste spiller. Ikke bare i Real Madrid, men i hele La Liga.
— Niels Christian Rod Thomsen (@NielsChrRod) December 6, 2021
Courtois har bestemt også været go', men man skal huske at fraregne kampene mod Athletic og La Real, da begge var december-opgør.
For november måned, så synes jeg, at det er mellem Kroos og Vini, selvom de to øvrige også har været fremragende. Det mål mod Sevilla gør nok, at jeg går med den fantastiske brasser
— Anas Kayed (@AnasKayed99) December 6, 2021
Kan man stemme Alaba+Militao som par 😜 Synes det er så vanvittigt det de præsterer!! Vi gik altså af med Ramos og Varane for 6 mdr. siden, og der er ingen der råber og skriger om hvor meget man mangler dem - som der blev gjort med Ronaldo i de efterfølgende 2 sæsoner
— Christian (@ChHennie07) December 6, 2021
Månedens Real Madrid-hold:
Der er genvalg til ni spillere fra Månedens Real Madrid-hold for oktober. Rodrygo og Carvajal er gledet ud til fordel for Asensio og Nacho.
De to spaniere snittede begge en gennemsnitskarakter på 3,1 for november måned. Førstnævnte fik fire kampe til at vise sig frem i, og han stod ud i kampen mod Granada, hvor han var bedste offensivspiller med en gennemsnitskarakter på 4. Sidstnævnte har jeg valgt at give en plads på højrebacken, fordi Carvajal blot snittede 2,8 for november måned.
Courtois er naturligvis på kassen som Månedens Spiller og bagkæden fuldendes af Mendy og det stærke stopperpar i Alaba og Militão, der også er begyndt december måned utrolig smukt.
Jeg havde en lille diskussion med mig selv på den centrale del af midtbanen. Skulle jeg pille Casemiro ud? Jeg endte med at gå med ham, fordi Camavinga spillede for få minutter over sine tre kampe i november – det samme med Valverde. Real Madrids brasilianske 6’er bliver heldigvis akkompagneret af to af verdens bedste midtbanespillere i Kroos og Modric, der har været forrygende på det seneste.
Real Madrids tyske dirigent løb f.eks. med kampens spiller hele tre gange i streg i november måned. Han nappede den mod Rayo Vallecano, hvor Real Madrid vandt 2-1 på hjemmebane, med en gennemsnitskarakter på 3,9. Herefter snittede han en gennemsnitskarakter på 4,3 mod Granada og Sheriff Tiraspol, som Real Madrid pillede pynten af på udebane med henholdsvis 4-1 og 3-0.
I front var der ingen tvivl om venstrekanten, som Vinícius Jr. sidder eftertrykkeligt på med sit fremragende spil, og Asensio var også klart den bedste højrekant jf. gennemsnitskaraktererne i november. Den spøjse skikkelse de seneste par måneder har været Real Madrids franske 9'er. Vi betragter jo Benzema, som en af verdens bedste spillere - ikke bare angribere. Han topper da også topscorerlisten i LaLiga, klubbens interne topscorerliste i Champions League og så har han også OK mange assists på samvittigheden, men han snittede altså blot en gennemsnitskarakter under 3 for november måned. Det gjorde han også i oktober, hvor han klokkede 2,8 ind på tavlen.
Forunderligt.
Afrunding
Carlo Ancelotti har fundet opskriften på succes i Real Madrid i skrivende stund – en opskrift han har brugt før. Der bliver trukket store veksler på ganske få spillere, og man må bare håbe, at Real Madrid kan få skabt sig et tilpas stort hul i kampen om det spanske mesterskab inden den korte vinterpause, så Real Madrids italienske træner måske vil ty til at spare nogle af de ældre spillere, herunder Luka Modric, Karim Benzema osv., når vi rammer 2022.
Real Madrid-træneren snittede 3,1 for november måned, hvilket rigtig fint afspejler den stabilitet, han har fået ind i holdet.
En sidste tanke for den her gang, som I kan tage med jer videre og diskutere/debattere med kammesjukkerne eller endda ligesindede madridistas her på forum:
Selvom vi storroser Vinícius Jr. i vores virtuelle univers, hvor selv Gammelfar forsøger sig med et desperat comeback, selvom han for længst måtte se sig slået i brunsviger-væddemålet (if you know, you know) og brasilianeren bliver rost fra alle leder og kanter i skrivende stund, underspiller vi så i virkeligheden ikke, hvor fuldstændig fremragende han er og har været i indeværende sæson?
Skal vi f.eks. til at stoppe med at kalde Vinícius Jr. en vidunderdreng? Ville det ikke være mere passende eller endda rammende at kalde ham en af verdens bedste fodboldspillere i skrivende stund eller bare en verdensstjerne på fodboldscenen? Den kan I tygge lidt på. Smid endelig jeres besyv på forum til denne lille artikel om månedens spiller.
Saludos Blancos
Daniel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Donde está la biblioteca?
- Administrationen
-
- Administrator
-
Der er aldrig mere mad og kage end Daniel kan spise selv....DeLaRed post=143954 skrev: Endnu engang pisse godt skrevet @Daniel, man faar helt lyst til at sidde ved siden af og nyde julekagerne sammen med dig, omend de nok alle sammen var tiltaenkt dig selv ;D
Jeg kunne godt gemme en til dig. Julesmåkager og Helguera anekdoter…… ren hygge ;-)DeLaRed post=143954 skrev: Endnu engang pisse godt skrevet @Daniel, man faar helt lyst til at sidde ved siden af og nyde julekagerne sammen med dig, omend de nok alle sammen var tiltaenkt dig selv ;D
Det dufter lidt af en nummer quiz næste gang, Jesper! :-)Administrationen post=143955 skrev:
Der er aldrig mere mad og kage end Daniel kan spise selv....DeLaRed post=143954 skrev: Endnu engang pisse godt skrevet @Daniel, man faar helt lyst til at sidde ved siden af og nyde julekagerne sammen med dig, omend de nok alle sammen var tiltaenkt dig selv ;D