Real Madrid videre til semifinalen efter dramatisk kamp

13 år 3 måneder siden #1 af Lykke

Vi havde fået lovet spænding på denne tirsdag aften og det fik vi også - man kunne være fristet til at sige at den blev lige lovlig spændende til tider!

Real Madrid måtte starte uden Ramos og Alonso, som uden tvivl er blandt nøglespillerne på holdet, men karantænen betyder samtidig, at de er klar til semifinalen. Galatasaray på den anden side var uden Yilmaz, deres absolutte topscorer.

Allerede fra første fløjt var man ikke i tvivl om, at der her var to hold, der kun havde et mål: at vinde! Presset fra Galatasaray var massivt fra start, men luften gik hurtigt af ballonen.

I stedet gav Cristiano Ronaldo Real Madrid den bedste start på kampen med en scoring, der blev skab på en flot assist fra Khedira.

Generelt havde gæsterne fra Madrid styr på spillet, om end der til tider var den sædvanlige forvirring nede omkring eget mål. Omvendt var Galatasaray ikke hurtige nok til at komme tilbage til deres pladser, når de havde angrebet, men desværre fik vi ikke udnyttet dette nok.

Efter kun 29 minutter ligger den ellers velspillende Essien ned på banen og tager sig til låret, og det står hurtigt klart, at han ikke kan fortsætte, hvorfor han bliver erstattet af Álvaro Arbeloa, som fik en noget kikset hovedrolle senere hen.

Men mens første halvleg ringede ud, og man sad med en god følelse i kroppen, så blev anden halvleg er en helt anden historie. Det havde set godt ud med 1-0, men Eboue havde andre planer og lavede et flot mål. 1-1 og nu vågner det publikum, som ellers var faldet i støjniveau, op. Som ofte i denne sæson får en scoring fra det modsatte hold Real Madrid forsvaret til at gå helt i opløsning. Det er Galatasaray klar over og udnytter, inden for 15 minutter står det pludselig 3-1 til hjemmeholdet. Først har Sneijder smart tørret Varane og sat den i nettet, hvorefter Drogba med hælen elegant får stadion i Istanbul til at koge.

Mourinho tog konsekvensen af dette og smed Benzema og Albiol på banen, hvilket giver lidt mere ro på. Hvilket i den grad har været tiltrængt.

Tilbage til Álvaro Arbeloa, som efter et klodset frispark vælger at sætte fingere mod tindingen som en hånd med dagens dommer, det indbringer ham et gult kort, nummer to på aftenen, og så var den kamp forbi for spanieren, som altså nu er ude af begge semifinaler.

Cristiano Ronaldo i den anden af banen var tydeligvis utrolig frustreret over aftenens forløb, og det gik ud over hans spil, men som så ofte før fik han det sidste ord, denne gang to minutter inde i overtiden, hvor han slukkede for lyset med en afslutning, som ikke efterlod Muslera mange chancer. Selvom Real Madrid tabte kampen med 3-2, vandt man alligevel 5-3 samlet, og man er videre til Semifinalen, hvor enten Dortmund, Paris, Barcelona, Juventus eller Bayern München venter.

Kampfakta:

Real Madrid – Galatasaray 2-3 (5-3)
1-0 Cristiano Ronaldo (7.)
1-1 Eboue (57.)
1-2 Sneijder (71.)
1-3 Drogba (72.)
2-3 Cristiano Ronaldo (92.)

Stadion: Türk Telekom Arena

Tilskuere: 45.000

Dommer: Stephane Lannoy

Gule kort: Arbeloa (x2) (Real Madrid) Sneijder, Eboue, Amrabat (Galatasaray)
Røde kort: Arbeloa

Real Madrids hold: Diego López, Essien (Arbeloa ’31) Varane, Pepe, Coentrao, Khedira, Modric, Di Maria, Özil (Albiol 81), Cristiano Ronaldo, Higuain (Benzema 73)

Galatasaray hold: Muslera, Eboue (Elmander 80), Zan, Kaya, Riera, Altintop (Amrabat 46), Melo, Inan, Sneijder, Umut Bulut (Sarioglu 63), Drogba

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af Jaken
Jeg er mildest talt rasende. Sikke dog en forfærdelig indsats. Jeg er målløs… Utroligt hvordan selvtilfredsheden endnu engang skal spille så væsentlig en rolle i en vigtig CHL-kamp. Ynkeligt!

Man kan ikke være sådan en indsats bekendt i en CHL kvartfinale, om man så sammenlagt fører 1,2 eller 10-0 er fuldkommen ligegyldigt. Det er uværdigt.

And don’t even get me started on Arbeloa… Han bidrager med ingenting mere... Alt han efterhånden gør på en fodboldbane er blevet en pinsel at iagttage. 2 røde kort i CHL i år i de 2 vigtigste kampe! 2!
Jeg håber for guds skyld ikke, at Essien er skadet i længere tid, for han skal da helt klart spille både i semifinalerne og i resten af sæsonen.

Arbeloa, det var dråben der fik bægeret til at flyde over!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 3 måneder siden #3 af Realmadrid94
Er enig i første del. :)
Arbeloa dummer sig dog ganske rigtigt.

13 år 3 måneder siden #4 af Lykke
Jeg er generelt en af dem der faktisk godt kan lidt Arbeloa, men jeg vil også gerne indrømme at jeg blev godt gal og frustreret over ham i dag.

Det var også svært at skrive referat om kampen og ikke bare sidde og svine til, virkelig skuffende anden halvleg, de sov alle sammen, selv Varane som vi ellers har rost så meget. Dette er det perfekte eksempel på at man ikke bare skal tro at man får det hele på et sølvfad.

MEN lad os håbe at de har lært noget af kampen!

13 år 3 måneder siden #5 af rezamadridista
Det er lidt sjovt at målene stoppede efter Arbeloa kom ind, og startede igen da han blev sendt ud.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 3 måneder siden #6 af Realmadrid94

rezamadridista skrev: Det er lidt sjovt at målene stoppede efter Arbeloa kom ind, og startede igen da han blev sendt ud.

Ahh.. Det er ho egentlig ret tilfældigt vi får det 3. Mål, synes du ikke? :-)

13 år 3 måneder siden #7 af Steen
Dårlig kamp, vi vælger at spare kræfter, men til hvad?.....Vi kommer alligevel ikke til at bruge de kræfter i ligaen... Doven indsats.

13 år 3 måneder siden #8 af asp3200

Lykke skrev: Jeg er generelt en af dem der faktisk godt kan lidt Arbeloa, men jeg vil også gerne indrømme at jeg blev godt gal og frustreret over ham i dag.

Det var også svært at skrive referat om kampen og ikke bare sidde og svine til, virkelig skuffende anden halvleg, de sov alle sammen, selv Varane som vi ellers har rost så meget. Dette er det perfekte eksempel på at man ikke bare skal tro at man får det hele på et sølvfad.

MEN lad os håbe at de har lært noget af kampen!

Var da tydeligt at Varane ikke er tryg ved Pepe i midten. Pepe tåger også rundt.

Leveret af Kunena Forum