Intern tvivl om Rüdiger

2 år 3 måneder siden #1 af Administrationen
Om få dage...

Om få dage er tyske Antonio Rüdiger fri til at forhandle med andre klubber, idet hans nuværende kontrakt med Chelsea udløber til sommer.

Forsvarsspillerens agenter har angiveligt gjort et stort arbejde for at bekendtgøre Real Madrids interesse i et forsøg på at få Chelsea til at øge deres kontrakt-tilbud til ham, men man har måske gjort regning uden vært.

I Real Madrid er man nemlig bekymrede over Rüdigers transferkrav, som kan komme til at stå i vejen for en aftale. Især i betragtning af, at man har fået et særdeles habilt forsvar med David Alaba og Eder Militao, som forventes at være faste startere i flere sæsoner endnu og derfor er der angiveligt netop nu interne diskussioner i klubben om, hvorvidt man skal gå efter tyskeren, som ellers gennem længere tid er blevet sat i forbindelse med et skifte til den spanske hovedstad.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #2 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Intern tvivl om Rüdiger
Rygterne siger at han kraever en loen paa 12mio, det er imo lidt vanvittigt at betale for en position hvor vi ikke lige staar desperate at mangler en spiller.

Der er intet der taler for at Rudiger er bedre end Nacho, og i Nacho har vi allerede en habil back-up til midterforsvaret, saa Rudiger skal altsaa ind og kaempe med ham og Vallejo om spilletid, det burde for guds skyld ikke koste os 12mio om aaret, og taget hans alder i betragtning saa er han jo heller ikke en spiller der bliver koert i stilling til at tage over for Alaba paa sigt, da de stort set er samme alder.

Han skal vaere velkommen i Real under de rette forudsaetninger, men imo saa skal vi bruge budgettet paa at faa styr paa den hojere back foerst, og derefter skal vi ogsaa finde ud af om der er tiltro til Miguel eller om der ogsaa skal forstaerkninger til paa Venstre back'en, det er 2 positioner hvor vores bredde i denne season har vist sig at vaeret meget svagere end midter forsvaret.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #3 af Kayed99
Besvaret af Kayed99 på emne Intern tvivl om Rüdiger
At intet taler for, at Rüdiger er bedre end Nacho er lige at presse citronen. Rüdiger har været én af verdens absolut bedste stoppere i 2021 og vel nok den bedste i PL. Chelsea fans har flere gange ytret, at man bare skal betale ham, hvad han ønsker. Så værdifuld er han for dem. Noget af det første Tuchel gjorde, da han kom ind i stedet for Lampard var netop at bringe Rüdiger ind på holdet igen. Jeg synes helt klart, at vi skal have hentet en stopper. Nacho er perfekt ift. hans rolle som back up, som han altid har været, men 4. valget Vallejo har intet at lave i Real Madrid. Det er ikke længe siden, at vi rådede over kapaciteter som Ramos, Pepe og Varane (og Nacho). Så Ramos, Varane, Militão og Nacho. Rüdiger er i min optik for god en spiller og for god en markedsmulighed at forbigå. Forhåbentlig kan vi dog få skruet ned for hans lønkrav, da 12 millioner euro er meget for en spiller, som ikke nødvendigvis kommer til at starte. Han giver os også en god mulighed for at benytte et 3-mands forsvar, da han virkelig excellerer i det system. 

Vi må se, hvordan det udvikler sig. Jeg tror, at denne transfer bliver det alt overskyggende emne i Madrid i løbet af januar, hvor det meget hurtigt bliver klart, om vi får ham hentet eller om vi kigger mod en anden. Forløbet minder meget om Alaba-forløbet. 

Jeg tror først, at Mbappé snakken for alvor konkret intensiverer post de to ottendedelsfinaler  
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #4 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Intern tvivl om Rüdiger
Vi kommer aldrig til at spille med et 3-mands forsvar, så jeg tænker ikke det er relevant at nævne at Rüdiger er god til det.

Vi skal ud og have en backup mere, så vi har nogen udover Nacho. Jeg kan ikke se det er en god idé at hente en midterforsvarer der vil forvente spilletid, når vi har en super duo lige pt.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #5 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Intern tvivl om Rüdiger
Han spiller som bekendt i 3 mands midterforsvar. Vil han være ligeså god i 2 mands? Selvom vi med Mendy næsten spiller med en 3 mandsmidterforsvar, så er det noget helt andet at går fra 3 til 2. 

Hvis Perez kan skaffe ham til 8-10 mio euro og 2-3 årige kontrakt, så er han velkommen, men det tilbyder Chelsea vel også.

 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #6 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Intern tvivl om Rüdiger

Kayed99 post=144335 skrev: At intet taler for, at Rüdiger er bedre end Nacho er lige at presse citronen. Rüdiger har været én af verdens absolut bedste stoppere i 2021 og vel nok den bedste i PL. Chelsea fans har flere gange ytret, at man bare skal betale ham, hvad han ønsker. Så værdifuld er han for dem. Noget af det første Tuchel gjorde, da han kom ind i stedet for Lampard var netop at bringe Rüdiger ind på holdet igen. Jeg synes helt klart, at vi skal have hentet en stopper. Nacho er perfekt ift. hans rolle som back up, som han altid har været, men 4. valget Vallejo har intet at lave i Real Madrid. Det er ikke længe siden, at vi rådede over kapaciteter som Ramos, Pepe og Varane (og Nacho). Så Ramos, Varane, Militão og Nacho. Rüdiger er i min optik for god en spiller og for god en markedsmulighed at forbigå. Forhåbentlig kan vi dog få skruet ned for hans lønkrav, da 12 millioner euro er meget for en spiller, som ikke nødvendigvis kommer til at starte. Han giver os også en god mulighed for at benytte et 3-mands forsvar, da han virkelig excellerer i det system. 

Vi må se, hvordan det udvikler sig. Jeg tror, at denne transfer bliver det alt overskyggende emne i Madrid i løbet af januar, hvor det meget hurtigt bliver klart, om vi får ham hentet eller om vi kigger mod en anden. Forløbet minder meget om Alaba-forløbet. 

Jeg tror først, at Mbappé snakken for alvor konkret intensiverer post de to ottendedelsfinaler  

​Jeg tror du misforstaar mig. Jeg siger ikke at Rudiger ikke er en god forsvars spiller (omend jeg ikke ligger en skid vaegt paa hvad det er Chelsea's fans mener om ham, det er ikke den rette maalestok imo), jeg siger derimod at Nacho er sindsygt undervurderet. Nacho var uden tvivl en af 20/21 seasonen's bedste CB'er i La Liga, og paa den baggrund er der ikke den store forskel paa ham og Rudiger (selvom de som typer naturligvis er meget anderledes).

Og du har helt ret, vi har tidligere haft et luksus problem paa CB pladerserne med de 4 spillere du naevner, men til at starte med er Nacho nu en endnu bedre spiller end han var den gang, og min pointe gaar ikke paa om jeg gerne vil have 4 verdensklasse midterforsvarer, for det vil jeg da gerne, men ikke paa bekostning af andre positioner som pt er svagere. (Vi maa heller ikke glemme hvor praeviligerede vi var den gang, det er yderste sjaeldent at en fodbold klub raader over 4 saa staerke spillere til 2 positioner, faktisk saa kan jeg ikke selv naevne et andet hold der i denne season staar i den situation)

Indtil videre mener jeg kun Vallejo har faaet minutter i en enkelt kamp de seneste 5 maaneder, og er det den slags perifaere minutter vi forsoger at finde en spiller til mener jeg sagtens vi kan leve med at give en Castilla spiller chancen (eller hente Chust retur) eller for den sags skyld finde en CB'er fra en af Liga'ens midterhold der koster en broekdel af hvad Rudiger forlanger i loen.

For faktum er CB pladsen er med Militao's seneste tids opblomstring, Alaba's fantastiske start i Madrid og Nacho's hoeje niveau fra sidste season paa ingen maade vores problem.

Du kan derimod goere dig selv den tjeneste at kigge de kampe igennem hvor Vazquez og Marcelo har spillet back'er siden sommeren 2020, samt de kampe hvor Casemiro ikke daekker den defensive midtbane, for ej at forglemme de kampe hvor Benzema ikke spiller, saa tror jeg meget hurtigt du vil faa oejnene op for hvor vores problemer ligger.

Saa lad os da starte med at smide penge efter de problemer foerst! Hvis og saa fremt der derefter stadig ligger 60mio (det Rudiger koster efter skat over 5 aar) i budgette og samler stoev, saa kan vi begynde at snakke om, om han er de penge vaerd, men indtil vi loeser vores reelle problemer saa er et handel med Rudiger som at pisse i modvind, for med ham paa holdet staar vi stadig med preacis samme problemer som vi har haft de seneste 18 maaneder.

Som tidligere naevnt, Rudiger er mere en velkommen i Madrid, men ikke til 12mio efter skat, det er helt hovedloest at goere en baenkspiller til en af de 10 bedst betalte i truppen, isaer naar man staar med en haandfuld andre problemer de penge kunne bruges paa at loese!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #7 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Intern tvivl om Rüdiger
​Vi har mest brug for en højreback og i den forbindelse vil Mazraoui fra Ajax være gratis. Han vil være en ganske habil backup til Carvajal og nok også overgå ham på et tidspunkt.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Dragam, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #8 af BBB
Besvaret af BBB på emne Intern tvivl om Rüdiger
​Han har vel bare set, hvad Alaba kunne få i Real Madrid og derefter sat sin pris.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 måneder siden #9 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Intern tvivl om Rüdiger
Lad os hellere satse på Mario Marin fra Castilla. På højrebacken kunne det være spændende med Pedro Porro fra Sporting. Ville også gerne se Sergio Arribas få chancen på midtbanen. Han kunne måske gå hen og blive vores egen David Silva
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum