Courtois: Dårlige baner er ikke godt for LaLigas image
Thibaut Courtois var nok engang afgørende for Real Madrid i går aftes i kampen mod Rayo Vallecano, hvilket også gav ham prisen som kampens spiller her på siden. Efter kampen udtalte belgieren sig om opgøret.
Courtois kritiserede blandt andet banen, der så temmelig slidt ud, måske for at forhindre Real Madrid i at kunne få spillet til at flyde:
- Det var en hård kamp. Banen var ikke god, og der er altid pres på fra publikum. Vi spillede godt i første halvleg, men vi formåede ikke at score. I anden halvleg havde de et hovedstød fra et hjørnespark og derefter endnu en chance. At holde rent bur var afgørende for sejren.
- Det er altid bedre at spille på en god bane. Alle har deres eget budget, og alle gør tingene på deres egen måde, men jeg mener ikke, at det er godt for LaLiga. Hvis vi vil have det bedste image, så skal banen være god, men det er ikke altid nemt.
Courtois sagde yderligere:
- Vi tabte bolden på midten, men mest på grund af banen. Vi leverede en komplet præstation, vi fik bare ikke målet tidligere.
Om Karim Benzema og Vinícius, der skabte målet:
- De har spillet sammen i næsten fire år nu. De er to store spillere og forstår hinanden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lars1991 post=146267 skrev: Det er én ting jeg ikke kan lide ved Courtois. Jeg synes han har en tendens til at komme med dårlige undskyldninger. Det var selvfølgelig ikke banens skyld at vi lavede så mange boldtab, det kunne man jo også se på hvordan vi tabte boldene. Det var mangel på koncentration og langsom boldomgang, ligesom i alle de andre kampe på "gode" baner.
Når vi ligefrem kan se banens dårlige kvalitet på TV, så er banen et problem, og det giver alt andet lige langsommere boldomgang. Derudover var manglende koncentration et problem, som du nævner. Men banens beskaffenhed har indflydelse - det kender du vel selv.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus post=146296 skrev:
Lars1991 post=146267 skrev: Det er én ting jeg ikke kan lide ved Courtois. Jeg synes han har en tendens til at komme med dårlige undskyldninger. Det var selvfølgelig ikke banens skyld at vi lavede så mange boldtab, det kunne man jo også se på hvordan vi tabte boldene. Det var mangel på koncentration og langsom boldomgang, ligesom i alle de andre kampe på "gode" baner.
Når vi ligefrem kan se banens dårlige kvalitet på TV, så er banen et problem, og det giver alt andet lige langsommere boldomgang. Derudover var manglende koncentration et problem, som du nævner. Men banens beskaffenhed har indflydelse - det kender du vel selv.
Jeg foretrækker klart at spillerne og trænerne osv. holder sig fra undskyldninger. Og det er også noget jeg forbinder med Real Madrid, at vi tager ansvar for vores egen præstation. Og ikke snakker om banen, dommere, tilskuere osv. Det kan vi fans snakke om. Dårlige undskyldninger er noget jeg forbinder med Barcelona tilgengæld!
Men har godt lagt mærke til at Courtois ikke har noget imod at komme med undskyldninger i interviews, hvilket jeg som sagt ikke finder særlig sympatisk. Men jeg tager det da med for at have verdens bedste målmand, så er det heller ikke værre :)