Marcelo: Vil slutte karrieren i Real Madrid, men det er ikke op til mig
Marcelo har kontraktudløb til sommer, og den klare forventning er, at brasilianeren ikke får forlænget sin kontrakt, idét han i snart fire sæsoner har præsteret langt under det niveau, vi kendte ham for forinden. I et interview med TV-programmet ”El Hormiguero” udtrykker han dog, at han ikke helt har forkastet idéen om at blive endnu længere i Real Madrid.
Spurgt ind til sin fremtid svarede Marcelo:
- Jeg er rolig. Dette er min klub. Jeg har en idé om at spille, indtil min søn er voksen, så jeg kan spille med ham, og jeg ønsker at fortsætte på et højt niveau. Nu venter der vigtige kampe. Jeg er anfører på det bedste hold i verden. Jeg er rolig, og jeg føler mig beskyttet.
- Jeg tænker ikke for langt frem. Alting når en ende. Jeg vil gerne slutte karrieren her, men det er ikke top til mig at tage den beslutning.
Om at være anfører i Real Madrid:
- Der er ingen privilegier. Det fylder mig med stolthed at være en af kaptajnerne, men der er også tre andre. Det er et stort ansvar.
Marcelo fortæller desuden følgende om at ankomme til Real Madrid i 2007:
- Jeg ankom med min agent, mest for at lære Valdebebas at kende. Mine ting var stadig i Fluminense. Så sendte de mig til Bernabéu og tog mig med til en butik for at få et skræddersyet jakkesæt. Jeg havde aldrig haft et på i mit liv før da. Da jeg senere ankom, var min kontrakt der, og jeg tænkte ikke to gange, før jeg underskrev den. Fabio Capello spurgte, om jeg ville blive frem til jul, men jeg var lidt skræmt og tog tilbage til Brasilien.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen