Ancelotti: Vi er der, hvor vi ønskede at være
Real Sociedad er i morgen aften Real Madrids sidste test, inden man skal spille imod PSG i Champions League. Baskerne er dog også selv en mundfuld, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om kampen på dagens pressekonference.
Om Real Madrids forfatning:
- Holdet ser godt ud, vi har trænet godt og nydt, at vi i denne uge kunne forbedre vores fysiske forfatning. Jeg ser dedikation og spænding rundt omkring, og vi er klar til det sidste stykke af sæsonen. Det vil vi vise i morgen imod Real Sociedad, som har gang i en stor sæson og spiller god fodbold. Jeg er fortrøstningsfuld, for holdet ser ud til at være i god form.
- Vi er på det punkt i sæsonen, som vi ønskede at være. Vi er lidt skuffede over at være ude af Copa del Rey, men det skete på et tidspunkt, hvor Karim (Benzema, red.) var skadet, og vi manglede brasilianerne.
Real Madrid har ikke lukket mål ind i fire LaLiga-kampe på stribe, og Ancelotti kommenterede på det således:
- Sandheden er, at vi har et seks points forspring i LaLiga, hvilket er enormt vigtigt, og vi skal kæmpe til slut, og vi kan komme os over det mindre minus i Champions League. Vi har motivationen og begæret efter at gøre det. Jeg vil også understrege, at det, at vi ikke har indkasseret et mål i ligaen i de sidste fire kampe, viser vores soliditet.
Om LaLiga:
- Man har ikke brug for så mange point som tidligere. Det kan anskues på to måder: Det er en mere jævnbyrdig liga, eller holdene er blevet dårligere. Jeg tror, at det er det første, fordi det er fodbold med høj kvalitet, holdene er godt organiserede, og der er kloge trænere, som fokuserer på de mindste detaljer. Den spanske liga har forbedret sig.
Toni Kroos sidder ud af kampen med en skade, mens David Alaba netop er kommet tilbage, og om det sagde Ancelotti:
- Kroos hvilede sig i Alavés-kampen, og det er ikke et spørgsmål om træthed, det er bare det, at man nogle gange rammes af lidt uheld, og vi skal kunne leve med skader. Det er en vigtig del af sæsonen, og i øjeblikket har holdet ikke mange. Alaba var ude i syv dage efter et slag, og Kroos vil være ude i fem-seks. På dette stadie i sæsonen viser disse slags problemer, at vi har håndteret holdet godt fysisk, og det mener vi, at vi har gjort.
- Valverde kommer ikke til at have et problem på onsdag (imod PSG, red.), og jeg tror heller ikke, at Kroos vil have det, fordi det er et lille problem, der vil blive løst hurtigt.
Om Alaba:
- Han var tilbage i træning tirsdag. Han har det fint, og han spiller helt sikkert i morgen.
Om Camavinga:
- Han har det fint, er spændt og motiveret. Han har kæmpet lidt med det på den defensive midtbane, fordi positionering og taktisk opmærksomhed er enormt vigtigt. Jeg fik ham til at spille der, fordi han er i stand til det. Centralt på midten spiller han anderledes og kan bruge hans energi og kvalitet med bolden.
Om Bale:
- Han gjorde det godt imod Villarreal, men Karim (Benzema, red.) var ikke tilgængelig. Det er han i morgen, og jeg ønsker ikke at stille med et hold med tanke på PSG-kampen. I morgen er en finale for os, og jeg stiller med det bedst mulige hold.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
9eren post=146311 skrev: De manglede dem da også i optakten til kampen og så var de brugte i form af rejserne.. Carlo har da helt ret i det han siger der !
Ja det lyder meget som om han indrømmer at de ikke kunne præstere på højeste niveau - og så alligevel vælger at bruge dem allesammen fra start. Og ikke skifter dem ud. Det er da et klokkeklart bevis på at han slet ikke bruger truppen nok - han siger det jo selv! og det fik da også den øjeblikkelig konsekvens at vi røg af cuppen til et hold vi ellers havde slået 3 gange før det.
Ja, tre gange, men holdet skulle spille op til sit bedste for at slå dem.Lars1991 post=146316 skrev:
9eren post=146311 skrev: De manglede dem da også i optakten til kampen og så var de brugte i form af rejserne.. Carlo har da helt ret i det han siger der !
Ja det lyder meget som om han indrømmer at de ikke kunne præstere på højeste niveau - og så alligevel vælger at bruge dem allesammen fra start. Og ikke skifter dem ud. Det er da et klokkeklart bevis på at han slet ikke bruger truppen nok - han siger det jo selv! og det fik da også den øjeblikkelig konsekvens at vi røg af cuppen til et hold vi ellers havde slået 3 gange før det.
Fondo_Sur post=146317 skrev:
Ja, tre gange, men holdet skulle spille op til sit bedste for at slå dem.Lars1991 post=146316 skrev:
Okay?
- 9eren
- Gæst
-
Men bænken er ikke fyldestgørende nok