Ancelotti: En spektakulær aften

4 år 4 måneder siden #1 af Benzeron
Real Madrid er...

Real Madrid er videre i Champions League efter 3-1-sejren i går aftes over PSG, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige efter kampen.

Om kampen generelt:
- Hvordan kan det forklares? Jamen, vi skulle grave meget dybt, men vi holdt ud. I første halvleg var det svært at vinde bolden tilbage, vi forsøgte at presse dem, og efter godt pres af Karim (Benzema, red.) fik vi chancen for at score det første. Så kom magien fra dette stadion, og fansene viste sig og gav os energi og tillod os at gøre det af med modstanderen, fordi der var kun ét hold på banen i de sidste 30 minutter.

Ancelotti skiftede både Rodrygo og Eduardo Camavinga ind efter en lille time, og om det sagde han:
- De var vigtige, fordi de kom ind på et tidspunkt for at ændre kampens mønster. Friskheden hos Camavinga og Rodrygo hjalp virkelig holdet. Det var ikke blot en taktisk ændring. Det var for at give os mere energi på midten, fordi Camavinga spillede med så meget energi, og de havde ikke mere tilbage.

Om Modric og Benzema:
- Ja, det bliver bedre hver dag. Jeg er heldig at have dem i denne klub. Karim fik en skade og kæmpede, men han er tilbage nu. Og Luka er stadig utrolig i hver kamp. Han gør det fantastisk, uanset hvor han spiller. Til venstre, nogle gange til højre, han bidrager med ekstremt værdifulde ting.

Om titelkandidaturet:
- Som jeg sagde fra start af i turneringen, hvis vi er i god form, kan vi konkurrere mod alle hold. Efter første kamp så det ud som om, vi ikke havde store chancer for at kvalificere os, fordi vi spillede virkelig dårligt, og PSG så gode ud. Tingene ændrede sig, fordi vi spillede meget bedre i denne kamp og viste reel karakter. Held spiller selvfølgelig også en rolle. Vi var heldige at få det første mål, men jeg mener, at vi fortjente den smule held, som vi havde med åbningsmålet.

Om andre hold kunne gøre det samme som Real Madrid:
- Det er dette stadions magi, som har så fantastisk historie, en klub med så fantastisk historie. Det er en utrolig aften, i sandhed spektakulær. Jeg har været involveret i mange kampe i denne turnering som træner, og at opleve sådan en aften er temmelig unikt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af Siv1309
Kæmpe respekt til Carlo!!

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 år 4 måneder siden #3 af Madridista02

Siv1309 post=146671 skrev: Kæmpe respekt til Carlo!!

​For hvad?

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

4 år 4 måneder siden #4 af mohbar

Siv1309 post=146671 skrev: Kæmpe respekt til Carlo!!

​Enig. På trods af at man kan være uenig i nogle af hans dispositioner (manglende/begrænset tiltro til de unge) så har ihvertfald formået en del, herunder at få etableret en form for harmoni i truppen og samtidig holde Bale og Hazard helt ude. Hvis vi vinder LaLiga og når lang i CL på trods af en begrænset trup, vil det være en fin sæson. 

Der er få trænere der formår at træne storhold og Ancelotti er absolut i toppe af dem. Det er Pochettino slet ikke.

Leveret af Kunena Forum