Ancelotti om nederlag: Min skyld

4 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Carlo Ancelotti blev...

Carlo Ancelotti blev spillet ud af taktikbrættet i gårsdagens El Clásico og efter opgøret påtog han sig det fulde ansvar:

- Vi var ikke genkendelige, alt gik galt. Jeg har fortalt spillerne, at det var min skyld.

Ancelotti forklarede sin taktik på følgende måde:

- Vi søgte at få mere boldkontrol og presse højt, men efter målet til 0-1, gik planen ikke godt og de gjorde skade på os. Planlægningen af kampen har ikke været god. Barcelona spillede bedst og de vandt fortjent, men nederlaget bringer os ikke ud af fatning. Vi skal kigge fremad og bevare balancen og være bevidste om, at vi har ni points forspring.

Ancelotti erkender, at det er et hårdt nederlag:

- Det er hårdt, for det er et El Clásico-opgør, vi beklager meget over for tilhængerne. Det er et slag, vi har tabt en kamp, men vi har en fordel og vi skal bevare roen, overblikket og rejse os. Vi skal ikke gøre et drama ud af denne kamp.

Den italienske træner glædede sig over landskampspausen nu:

- Pausen er god for os, vi kan få skadede spillere tilbage, træne og behandle dette nederlag. Det gjorde os ondt, men vi skal bevare roen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af Salix7
“ Vi søgte at få mere boldkontrol og presse højt, men efter målet til 0-1, gik planen ikke godt …”
Hold nu op en omgang bullsh*t at fyre af! Der var INTET pres på boldholderen på noget tidspunkt! Træningskegler og rystede P$G spillere havde leveret en bedre indsats - selv efter at have sovet på det, må jeg bare sige, at det her simpelthen ikke kan gå i en klub som Real! Fair nok at tabe til en bedre modstander på dagen, men at sætte et hold så talentløst og latterligt op for derefter at kollapse, og så i El Classico! Der går grænsen fanme for mig!

Men enig med Ancelotti i, at der ikke skal laves drama ud af kampen, han skal bare fyres, så snart sidste kamp i sæsonen er spillet!

Men hvem ser folk gerne, der overtager posten? Min drømme signing er klart Michael Laudrup, selvom det næppe kommer til at ske.. Skal Mourinho have en chance mere? Tør vi tage en omgang mere med Zidane’s super sløje fodboldstil?

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

4 år 4 måneder siden #3 af EmilStenholt
Hvis han selv erkender at der er hans skyld kan der vel ikke være nogen tvivl om at det skal have konsekvenser for ham.
Konsekvensen skal selvfølgelig være en fyreseddel hurtigst muligt.

4 år 4 måneder siden #4 af EmilStenholt
Jeg synes nu er et fint tidspunkt at give Raul chancen. På et eller tidspunkt skal det jo ske
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

4 år 4 måneder siden #5 af Lars1991
​Honestly, så tror jeg Mourinho kunne være god. Han gjorde det også godt, sportsligt, sidste gang vi skulle lave en overgang. Og der er åbenbart ikke andre trænere der har nosser til at gøre det virker det som.
Michael Laudrup kunne da være frækt, men han har ikke trænet i lang tid så nok ikke en særlig god ide. Jeg er også klar nok til at se Raul, selvom det er et gamble. Er ikke afvisende overfor Pochettino heller, selvom jeg ved det ikke er en populær herre herinde. Men det bliver altså nødt til at være en træner der både kan få sine ideer igennem og kan kontrollere en trup. Så nej, ikke Tuchel. Folk nævner Erik ten Hag men jeg kender intet til ham andet end han gør det rigtig godt i Ajax.. men Ajax og Real Madrid er altså også virkelig forskellige. Og så skal Zidane selvfølgelig ikke tilbage for tredje gang på så kort tid :D

Med det sagt, så foretrækker jeg alle overnævnte over Ancelotti. Jeg har været utilfreds det meste af sæsonen med ham, men det igår var jo det pinligste stykke træner arbejde jeg nogensinde har set. Ét er at han sætter holdet taktisk forkert op.. okay, han prøvede noget nyt, fair nok. Men det var meget tydeligt, meget hurtigt, at det slet, slet ikke virkede. Og alligevel lod han spillet køre til pausen. Shit man! Hvorfor?
Og så i pausen går han tilbage til 4-3-3.. umiddelbart en god ide.. men hvad sker der så! Alaba ude på venstre back, Casemiro centerforsvar.. igen, hvorfor?? Efter den halvleg, skal der ikke eksperimenteres mere!! Og det gik jo også fuldstændig galt lige fra starten af. Var det 3-4 friløbere på 5 minutter? Må gentage mig selv, jeg har aldrig set noget lignende.

4 år 4 måneder siden #6 af nono
Besvaret af nono på emne Ancelotti om nederlag: Min skyld
Gårsdagens nederlag puster til min illusoriske, uopnåelige drøm:

Marcelo Bielsa, Il Loco, er arbejdsløs.......
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

4 år 4 måneder siden #7 af Sebberg
​@Salix7

Min store drøm er Ten Hag, men ellers er det vigtigste egentligt blot, at det er en ung og moderne træner. Raul eller Amorim fra Sporting kunne også være en mulighed.

Jeg har det sådan, at det kun kan blive bedre, medmindre den står på Zidane, Mourinho eller en anden dinosaur. Jeg føler simpelthen, at ting som vores udtryk mod PSG/Barca, mærkværdige fravalg af enkelte spillere, manglende rotationer og minimum tro på talenter er noget, som især kendetegner Ancelotti. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Ancelotti om nederlag: Min skyld

nono post=147239 skrev: Gårsdagens nederlag puster til min illusoriske, uopnåelige drøm:

Marcelo Bielsa, Il Loco, er arbejdsløs.......

​Men han er jo ude igen 3 uger efter ansættelse fordi alle de sløve gutter stadig er i klubben :D

Det kunne faktisk være mega sjovt

4 år 4 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ancelotti om nederlag: Min skyld
​Træneren skal jo kunne styre omklædningsrummet, men omvendt, så er tiden vel også til, at kunne tage næste skridt og få de mest markante bestemmere sendt videre. Ligesom Nono, så har Bielsa har altid været en drøm for mig. Det strider lidt imod mine egne holdninger med at ansætte overgangstrænere, men netop Bielsa vil være for en kort stund, men hans koncept er klart, og han kommer kun, hvis han får de rette indkøb. Der er i hvertfald noget spændende og konkret at bygge videre på, som ikke er alt ødelæggende defensivt fodbold. 

Ellers kunne en træner som Alguacil fra Sociedad være utrolig spændende synes jeg. Højt pres, boldbesiddende fodbold med en masse fremadrettede afleveringer igennem kæderne. Så kan han passende tage Zubimendi med sig relativt gratis, og spillermaterialet passer stort set til ham. Det indlysende er jo vores manglende kvalitet på vores backs, men de vil lide under hvilken som helst træner. 

Er der nogle som har en træner analyse af Raúl, eller som ved hvilken slags træner han er? Har aldrig set en Castilla kamp, og har kun læst at han er skrap ift. gamle traditioner osv. men intet om hvordan han er som træner.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 år 4 måneder siden #10 af Fondo_Sur
Jeg så Castillas kamp mod Barca B for nogle uger siden. Den kan ses på youtube.

Raul stillede op i en vild opstilling.
Tre centrale forsvarspillere
Blanco på 6’eren.
Park og Peter på kanterne.
Tre midtbanespillere.
To hængende angribere og Latasa fremme.

Det var meget dynamisk, men de formåede ikke at forsvare den hjem efter at have været foran 2-0. Jeg savnede en bedre boldomgang.

Hvis Raul vil indføre denne taktik, er der brug for en større udskiftning. Det var spændende fodbold, men det er måske et år eller to for tidligt at lade Raul tage over. Det kommer an på hvor selvsikker, han er med taktikken. Xavi havde jo Guardiola som lærermester, så han havde et solidt taktisk fundament at starte sin trænerkarriere på. Raul har skullet opfinde en taktik med inspiration fra udlandet, nok især fra Tyskland, så det er lidt skrøbeligt. Hans trænere i Real Madrid har godt været tvivlsomme. Jeg synes personligt bare, at han bør tage over fra sommer. Why not. Det vrimler ikke med bedre alternativer.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kimbo

4 år 4 måneder siden #11 af Ramos4
Jeg er for en gangs skyld fuldstændig enig med Ancelotti; Det var 100% hans skyld.

Jeg forestiller mig ikke at Perez lader ham fortsætte efter sommerferien, og så kan vi kun håbe på at den næste træner har en mere fast idé med spillet.

Får vi derudover en ny højreback, Tchouaméni, Mbappe + Miguel/Fran Garcia og rykker Blanco op, så har vi måske endda et hold, der kan spille med om det meste igen.

Nederlaget igår var en kæmpe kortslutning fra trænerens side. Hvis vi bruger vores penge fornuftigt til sommer, dvs. ikke henter Haaland men fordeler penge ud + henter en træner med bare en form for filosofi, så ser tingene lyse ud.

Det var en sort søndag, men trods alt ikke billedet på hvad truppen kan, mere et billede på hvad træneren formår at få ud af truppen. Vores trup er ikke til at vinde CL pt. men den er meget bedre, end hvordan den bliver udstillet, når træneren sætter holdet helt forkert op - igen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

4 år 4 måneder siden #12 af Ramos4
Man ved allerede hvordan Chelsea-kampene bliver. På udebane kommer vi ikke igennem deres pres overhovedet. Så siger Carlo at fansene skal spille en stor rolle i returen, men vi bliver kørt over på kontra hjemme, fordi vi stadig ikke kan presse.

Jeg har pt. 0% lyst til at se de skide Chelsea-opgør :D Pinligt at ryge ud til dem to gange i træk. Men omvendt bliver det endnu mere pinligt, at skulle møde City, så Chelski gør os en tjeneste ved at vinde.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum