Jovic' tålmodighed er opbrugt
Det er blot blevet til 473 minutters spilletid i denne sæson for Luka Jovic i Real Madrid. Fordelt ud på de 17 optrædener han har, giver det et gennemsnit på lige under 28 minutter pr. kamp.
Dermed er han én af de spillere der har fået færrest minutter for klubben i sæsonen. Det er kun Isco (342), Gareth Bale (270), Mariano (228), Lunin (210), Dani Ceballos (75) og Jesús Vallejo (14), der som førsteholdsspillere har fået færre, mens Castilla-spillerne Miguel Gutiérrez (327), Antonio Blanco (36), Sergio Santos (10) og Peter González (9) også har fået færre.
Senest valgte Carlo Ancelotti helt at udelade angribere fra startopstillingen mod FC Barcelona, og Jovic har ikke fået ét eneste minuts spilletid for Real Madrid siden den 12. Februar mod Villarreal.
Nu er tålmodigheden da også sluppet op for den serbiske angriber, der kom til Real Madrid fra Eintracht Frankfurt for €60 millioner i 2019.
Ifølge Marcas Mario Cortegana vil han væk fra Real Madrid til sommer, og her står Arsenal, Everton, Milan og Borussia Dortmund efter sigende klar til at tage imod Jovic, der har scoret ét mål og lavet to assists i indeværende sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror, at Ancelotti er fortid til sommer. Det har nok ikke været intentionen fra start, men han kommer i praksis til at fungere som en overgangstræner, der måske har held til at få presset dødvægten på holdet til at skifte. På lang sigt kan det bekomme os rigtig godt!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det var dråben.
Jeg er ikke enig i at Carlo har gjort noget godt ved at bevidst fryse nogle spiller ud. Real Madrid skal sgu være en sund og rar arbejdsplads for alle og det er i min verden det der også kendetegner en god leder/træner. En der sørger for at alle føler sig set og hørt af fællesskabet.
Dybbøl post=147289 skrev: Alt held og lykke til Jovic i fremtiden. Jeg kunne godt se at han kunne bliver rigtig god for et hold som Milan.
Jeg er ikke enig i at Carlo har gjort noget godt ved at bevidst fryse nogle spiller ud. Real Madrid skal sgu være en sund og rar arbejdsplads for alle og det er i min verden det der også kendetegner en god leder/træner. En der sørger for at alle føler sig set og hørt af fællesskabet.
Enig, derudover har han jo brugt dem sporadisk over sæsonen. Det virker helt tilfældigt hvornår de pludselig får chancen og uanset hvor de præsterer bliver de bare frosset ud igen bagefter. Meget underligt.
Helt tilbage da vi så Hakimi, llorrente, kovacic, ceballos, en ung vasquez osv....
Og hans hold faldt aldrig igennem. Hvis vi skulle tabe en kamp, så var vi sikre på, at vi aldrig løb ind i en stor lussing.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men under zidane fik vi aldrig en snitter - Hvis du så tager Ancelotti, så er der bare ikke samme sikkerhed.
Nu er holdene ikke de samme, og ancelotti har en meget ældre trup, men det skyldes også hans egen stædighed
Elto92 post=147292 skrev: Det var bl.a. noget af det som jeg roste zidane rigtig meget for. Han turde at spille ALLE, ja måske var det mere i nød, eller pga. skader at han i sin sidste periode i klubben benyttede mange castilla spillere, men generelt har vi set mange ansigter under hans tid.
Helt tilbage da vi så Hakimi, llorrente, kovacic, ceballos, en ung vasquez osv....
Og hans hold faldt aldrig igennem. Hvis vi skulle tabe en kamp, så var vi sikre på, at vi aldrig løb ind i en stor lussing.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men under zidane fik vi aldrig en snitter - Hvis du så tager Ancelotti, så er der bare ikke samme sikkerhed.
Nu er holdene ikke de samme, og ancelotti har en meget ældre trup, men det skyldes også hans egen stædighed
Dybbøl post=147289 skrev: Alt held og lykke til Jovic i fremtiden. Jeg kunne godt se at han kunne bliver rigtig god for et hold som Milan.
Nu er RM jo ikke en almindelig arbejdsplads med almindelige lønninger. Jeg tænker da, at de bliver behandlet ordentligt, men deres kvaliteter rækker ikke til en startplads og for flere ikke til en indskiftning, og det er en bjørnetjeneste at lade dem tro andet. Mange af dem viser ikke engang engagement eller virker påvirkede af nederlag. Men de hæver gerne en fed hyre.
Mange bruger ordet hjernedød i flæng, men Ancelottis taktiske tilgang til El Classico var noget nær hjernedød - man skulle tro den var lavet på en fisketur med sønnike, hvor der blev hældt lidt for meget snaps ned.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Nemlig, men det er nok ogsaa derfor vi har brug for at Ancelotti som minimum bliver indtil september og starter naeste season, om han saa blir fyret dagen efter transfer vinduet er lukket, det kan stort set vaere lige meget. Problemet er nemlig at siger han farvel i Maj/Juni, saa kommer der en ny traener, der paa helt diplomatisk vis, siger at han vil se hele truppen an (en gang til) og det giver saa fornyet haab til alle de ovennaenvte spillere igen, og saa kommer vi ikke af med dem.Kratmus post=147287 skrev: Hvis det er sandt, har Ancelotti bragt én rigtig god ting med sig! Han har formået at fryse en masse spillere ude: Isco, Jovic, Bale, Hazard, Mariano osv. Kampen mod Barca var et vink med en vognstang til disse spillere - alle på papiret mulige valg til at tage pladsen fra skadede Benzema. Hvis bare halvdelen af dem har fået nok nu og skrider til sommer, og vi tager titlen, og måske endda gør det hæderligt i CL, så har det været det hele værd.
Jeg tror, at Ancelotti er fortid til sommer. Det har nok ikke været intentionen fra start, men han kommer i praksis til at fungere som en overgangstræner, der måske har held til at få presset dødvægten på holdet til at skifte. På lang sigt kan det bekomme os rigtig godt!
Derfor ser jeg det som yderst vigtigt at Ancelotti faar lov til at starte naeste season, saa de spillere der ikke har hans tiltro goer alt for at forlade klubben til sommer. Uanset om han saa overlover naeste season eller ej, saa ville det vaere den stoerste gave til en potentielt ny traener, at han ikke skal staa med den flok vatnisser, men derimod enten har faaet nye spillere hentet ind til truppen eller faaet fyldt hullerne med nogle af de spillere der siden sidste season har banket paa til 1. holdet.
Donde está la biblioteca?
Når det er sagt, så er det jo en usmagelig opførsel, for det er jo ikke Jovic skyld, at han er blevet købt. Han gør jo helt sikkert hvad han kan, og det samme med Asensio og Rodrygo som også er forfærdelig ringe i Ancelotti's system.
@Kratmus du siger, at deres kvaliteter ikke rækker til en startplads, men fortæller du mig så, at Carvajal, Mendy, Casemiro, Kroos-Vinicius (deres niveau i 2022), Asensio og Rodrygo's niveau rækker til en startplads? Alle er da dybt pinlige at se spille, hvor kun Kroos og Vinicius efterårssæson har været mere end godkendt, men resten af de stamspilleres niveau ligger da ikke langt fra de reserver som slet ikke får minutter, hvis deres niveau overhovedet er højere, som de i mine øjne slet ikke er.
Jeg kan ikke se hvordan det giver forhåbning, at spille med de spillere som man har. Jeg kan heller ikke se, at det er et problem spillerne vil blive deres kontrakt ud. Det er da ikke Carvajal's problem, at han får en kontrakt stukket i hånden frem til 2025. Hvorfor skulle han dog takke nej til den? Der sidder jo nogen og tager vigtige beslutninger som tydeligvis ikke har forstand på at sætte en trup sammen, og her er Jovic jo et perfekt eksempel på det, for hvad fanden skulle han i Real Madrid, og det samme kan jo siges om Mariano? Man kan jo starte med at stille spørgsmålet herinde, for der var godt nok stor enighed om, at de skulle signes.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Ja, hvis Ancelotti fortsætter, så smutter spillerne helt sikkert. Truppen ender med kun 13-14 spillere i næste sæson - så er Ancelotti jo meget tilfreds ;-) ;-)DeLaRed post=147296 skrev:
Nemlig, men det er nok ogsaa derfor vi har brug for at Ancelotti som minimum bliver indtil september og starter naeste season, om han saa blir fyret dagen efter transfer vinduet er lukket, det kan stort set vaere lige meget. Problemet er nemlig at siger han farvel i Maj/Juni, saa kommer der en ny traener, der paa helt diplomatisk vis, siger at han vil se hele truppen an (en gang til) og det giver saa fornyet haab til alle de ovennaenvte spillere igen, og saa kommer vi ikke af med dem.Kratmus post=147287 skrev: Hvis det er sandt, har Ancelotti bragt én rigtig god ting med sig! Han har formået at fryse en masse spillere ude: Isco, Jovic, Bale, Hazard, Mariano osv. Kampen mod Barca var et vink med en vognstang til disse spillere - alle på papiret mulige valg til at tage pladsen fra skadede Benzema. Hvis bare halvdelen af dem har fået nok nu og skrider til sommer, og vi tager titlen, og måske endda gør det hæderligt i CL, så har det været det hele værd.
Derfor ser jeg det som yderst vigtigt at Ancelotti faar lov til at starte naeste season, saa de spillere der ikke har hans tiltro goer alt for at forlade klubben til sommer. Uanset om han saa overlover naeste season eller ej, saa ville det vaere den stoerste gave til en potentielt ny traener, at han ikke skal staa med den flok vatnisser, men derimod enten har faaet nye spillere hentet ind til truppen eller faaet fyldt hullerne med nogle af de spillere der siden sidste season har banket paa til 1. holdet.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Det er måske ikke særlig attraktiv for andre spillere med mindre man hedder Mbappe eller Haaland at komme til Real Madrid med Ancelotti som træner - pga. hans stædighed og manglende rotation.Elto92 post=147292 skrev: Det var bl.a. noget af det som jeg roste zidane rigtig meget for. han turde at spille ALLE. ja måske var mere i nød eller spillerskader at han i sin sidste periode i klubben benyttede mange castilla spillere, men generelt har vi set mange ansigter under hans tid.