Jovic' tålmodighed er opbrugt

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Jovic' tålmodighed er opbrugt
​Det må skabe en virkelig rådden træningskultur i klubben når man ved at der ingen chancer overhovedet er for at spille. Så er det klart at man bare må få det bedste ud af det (lønnen, hyggen og byen) og så lade være at kæmpe for noget der er uopnåeligt. Når jeg tænker over det, så kan jeg faktisk ikke komme på mange hold de sidste 10 år som har fået mindre ud af køb af unge spillere end os. Og generelt bare køb af spillere. Ikke alle vil slå igennem, det er klart, men vi er altså heller ikke i Galacticos æraen hvor man bare kan købe fra den allerhøjeste hylde og ellers lade være. Der skal simpelthen udvikles spillere, og det falder blandt andet tilbage på Ancelotti og Zidane når spillere som Jovic mfl. tager sådan en tur ned i niveau. 

Jovic har helt sikkert kunne gøre noget selv, men han er altså ikke så dårlig en fodboldspiller som stats og hans præstationer siger, for det er set i glimt at han har nogle kvaliteter, men samtidig spiller han helt uden selvtillid. Og det er jo klart når selv sikre sejre ikke kan bruges til at en angriber kan bygge en eller anden form for rytme hvis nu vores bedste angriber bliver skadet lige før et Classico :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #14 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Jovic' tålmodighed er opbrugt
Det her satme også grineren at Jovic stiller sig op hvis det er historien: nu gider jeg fandme ikke mere.

Jeg kan ikke lade være med at grine. Hvad er det lige han har tilført holdet?

4 år 4 måneder siden #15 af DeLaRed

Brylle post=147312 skrev: ​Det må skabe en virkelig rådden træningskultur i klubben når man ved at der ingen chancer overhovedet er for at spille. Så er det klart at man bare må få det bedste ud af det (lønnen, hyggen og byen) og så lade være at kæmpe for noget der er uopnåeligt. Når jeg tænker over det, så kan jeg faktisk ikke komme på mange hold de sidste 10 år som har fået mindre ud af køb af unge spillere end os. Og generelt bare køb af spillere. Ikke alle vil slå igennem, det er klart, men vi er altså heller ikke i Galacticos æraen hvor man bare kan købe fra den allerhøjeste hylde og ellers lade være. Der skal simpelthen udvikles spillere, og det falder blandt andet tilbage på Ancelotti og Zidane når spillere som Jovic mfl. tager sådan en tur ned i niveau. 

Jovic har helt sikkert kunne gøre noget selv, men han er altså ikke så dårlig en fodboldspiller som stats og hans præstationer siger, for det er set i glimt at han har nogle kvaliteter, men samtidig spiller han helt uden selvtillid. Og det er jo klart når selv sikre sejre ikke kan bruges til at en angriber kan bygge en eller anden form for rytme hvis nu vores bedste angriber bliver skadet lige før et Classico :-)

​Lige ifht kommentaren omkring at ingen klub får mindre ud af køb af spillere vil jeg lige minde om følgende:
Alaba (fast starter)
Militao (fast starter)
Fede (har fået minutter i stort set alle kampe han har været klar i denne season)
Vini (fast starter)
Mendy (fast starter når han ikke er skadet)
Rodrygo (der kan sagtens argumenteres for at han grundet niveau ikke har fortjent mere spilletid end han har fået, men alderen taget i betragtning får han jo ikke “lidt” spilletid i en klub som Real)
Cama (ret imponerende at en 18/19 årig får så mange minutter i hans første season i kongeklubben, det er der ikke mange unge der kan prale af)

Som du selv skriver, så er det ikke alle der slår igennem, men synes da klart der er eb overvægt af ny spillere der har fået chancen imod dem der ikke har slået igennem. Hvis vi ser bort fra Castilla spillere, samt Vallejo som er med på Aller yderste mandat, så er det vel kun Mariano, Jovic, Ceballos og Hazard der ikke på den ene eller anden måde er slået igennem.

Donde está la biblioteca?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #16 af Brylle

DeLaRed post=147315 skrev:

Brylle post=147312 skrev: ​Det må skabe en virkelig rådden træningskultur i klubben når man ved at der ingen chancer overhovedet er for at spille. Så er det klart at man bare må få det bedste ud af det (lønnen, hyggen og byen) og så lade være at kæmpe for noget der er uopnåeligt. Når jeg tænker over det, så kan jeg faktisk ikke komme på mange hold de sidste 10 år som har fået mindre ud af køb af unge spillere end os. Og generelt bare køb af spillere. Ikke alle vil slå igennem, det er klart, men vi er altså heller ikke i Galacticos æraen hvor man bare kan købe fra den allerhøjeste hylde og ellers lade være. Der skal simpelthen udvikles spillere, og det falder blandt andet tilbage på Ancelotti og Zidane når spillere som Jovic mfl. tager sådan en tur ned i niveau. 

​Lige ifht kommentaren omkring at ingen klub får mindre ud af køb af spillere vil jeg lige minde om følgende:
Alaba (fast starter)
Militao (fast starter)
Fede (har fået minutter i stort set alle kampe han har været klar i denne season)
Vini (fast starter)
Mendy (fast starter når han ikke er skadet)
Rodrygo (der kan sagtens argumenteres for at han grundet niveau ikke har fortjent mere spilletid end han har fået, men alderen taget i betragtning får han jo ikke “lidt” spilletid i en klub som Real)
Cama (ret imponerende at en 18/19 årig får så mange minutter i hans første season i kongeklubben, det er der ikke mange unge der kan prale af)

Som du selv skriver, så er det ikke alle der slår igennem, men synes da klart der er eb overvægt af ny spillere der har fået chancen imod dem der ikke har slået igennem. Hvis vi ser bort fra Castilla spillere, samt Vallejo som er med på Aller yderste mandat, så er det vel kun Mariano, Jovic, Ceballos og Hazard der ikke på den ene eller anden måde er slået igennem.

​Det er nu ikke bare den nuværende trup. Man kan ikke trække Vallejo og Castilla-spillerne fra, for det er gode eksempler på den manglende udvikling på en del spillere. Blanco og Miguel som skal spille i den 3. bedste række, Vallejo som slet ikke har rykket sig overhovedet i sin tid i klubben og en spændende Arribas der bare er frosset helt ude. Odriozola har vi  ude på leje og han er også blevet en dårligere spiller siden skiftet. Planen som er lagt for Reinier er uduelig. Spillere er købt ind i øst og vest, og der er intet incitament til at kæmpe sig tilbage på holdet, hvis det går den forkerte vej, for så er det bare slut. 

Min point er, at vi er ovre de tider hvor man bare købte 3-4 kæmpestjerner og så havde man lappet alle problemerne. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre og derfor er man nødt til at få mere ud af hele sit materiale. Igen, jeg synes godt nok der er mange tidligere profiler og relativt dyre indkøb som bare falder helt igennem, og der har jeg svært ved at pege på andre klubber hvor SÅ mange gode spillere af den ene eller anden årsag ikke har bare en lille mulighed for at få minutter. Hvilke andre klubber har spillere som Hazard, Isco, Jovic, Bale og Ceballos fuldkommen afskåret fra spilletid? Det er jo ikke spillere der specifikt er hentet ind til en reserverolle eller ungdomsspillere som skal ind og snuse lidt til den store scene. Det er spillere som klubben fuldkommen har fejlet på de seneste år. Umiddelbart kan jeg ikke finde andre andre klubber som har den samme situation med så mange store navne. 

Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Brylle.

4 år 4 måneder siden #17 af DeLaRed
@Brylle, nu skrev du “generelt køb af spillere” her gik jeg ud fra det drejede sig om transfers til første holdet. Og på den baggrund mener jeg stadig min pointe holder (Reguilon og Hakimi f.eks var jo heller ikke købt ind til 1. holdet), men forstår godt din pointe ifht Castilla, og er til dels enig med dig, dog sksl msn i den betragtning altid have med hvor stort springet er fra Castilla til første holdet (niveau forskellen er langt større end hvad den er for f.eks Ajax’s ungdoms afdeling) og så skal vi også kigge på hvor mange tidligere Castilla spillere der idag spiller i andre koubber der har niveauet til Real, for dem er der nu engang meget få af (dermed ikke sagt at man ikke har begået et par fejl på den konto)

Og lige ifht til diskutionen om spillere der er blevet købt og som vi intet har fået ud af, da holder det ikke st tage Bale og Isco med i diskutionen, dem har vi under Zidanes første periode fået utroligt mange titler ud af, så det har ikke været decideret fejlkøb eller fejl behandling i deres første håndfuld år i klubben, problemet har været at man har forlænget med dem uden en decideret plan…men som transfers har de ikke fejlet.

Jeg forstår udmærket hvad du mener, men vi blir også nød til at kigge på listen af nytilkomne spillere som alle har spillet sig på holdet, for dem er der nu også en del af.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #18 af Brylle

DeLaRed post=147318 skrev: @Brylle, nu skrev du “generelt køb af spillere” her gik jeg ud fra det drejede sig om transfers til første holdet. Og på den baggrund mener jeg stadig min pointe holder (Reguilon og Hakimi f.eks var jo heller ikke købt ind til 1. holdet), men forstår godt din pointe ifht Castilla, og er til dels enig med dig, dog sksl msn i den betragtning altid have med hvor stort springet er fra Castilla til første holdet (niveau forskellen er langt større end hvad den er for f.eks Ajax’s ungdoms afdeling) og så skal vi også kigge på hvor mange tidligere Castilla spillere der idag spiller i andre koubber der har niveauet til Real, for dem er der nu engang meget få af (dermed ikke sagt at man ikke har begået et par fejl på den konto)

Og lige ifht til diskutionen om spillere der er blevet købt og som vi intet har fået ud af, da holder det ikke st tage Bale og Isco med i diskutionen, dem har vi under Zidanes første periode fået utroligt mange titler ud af, så det har ikke været decideret fejlkøb eller fejl behandling i deres første håndfuld år i klubben, problemet har været at man har forlænget med dem uden en decideret plan…men som transfers har de ikke fejlet.

Jeg forstår udmærket hvad du mener, men vi blir også nød til at kigge på listen af nytilkomne spillere som alle har spillet sig på holdet, for dem er der nu også en del af.

​Selvfølgelig holder Bale og Isco når det er to spillere som har taget helt umenneskelige dyk i niveau fra et niveau på verdensklasse til spillere der på ingen måde kan bidrage med noget som helst :D
Det er jo præcis pointen at der er så mange fantastiske spillere der bare går i stå her. Jeg snakker ikke kun om fejlkøb, men netop den rette plan, det rette koncept og en træner der får et spillermateriale til at fungere. Derfor jeg også tager Castilla-spillere og spillere som Bale og Isco med, som jo før har fungeret glimrende i klubben. Jeg tror generelt det handler om den "kultur" der har været under Ancelotti og tildels også under Zidane. Enten er du "inde" eller også er du "ude" og hvis du er placeret det ene eller andet sted, så skal der alt for meget til at lave om på det. Du kommer ikke bare ind i 5 minutter, laver 3 basser og så er du fast starter. Sådan noget er umuligt. Så det her med at opgive en spiller fuldkommen eller kaste en spiller ind i alle mulige forskellige roller for så at droppe ham helt igen, synes jeg er skørt i stedet for at der sidder en træner og en sportslig sektor med en plan for spillerne og nogle rammer som alle kan arbejde efter for at lykkes. Nu handler artiklen om Jovic, og her synes jeg det er et glimrende eksempel på at man de sidste år har forsøgt små ting med Jovic uden at det har været kontinuerligt. 2-mandsangreb prøvede man lige 2-3 kampe og når der endelig har været fremgang, så røg han ud igen. Hvis det fungerer sådan, så er det tilfældigheder i stedet for noget man kan arbejde hen mod (men lige Jovic gider jeg ikke diskutere med dig :D ) 

4 år 4 måneder siden #19 af DeLaRed
@Brylle

Ifht ikke at ville diskutere Jovic med mig, så er Jeg er utrolig glad for at du, efter at have læst alle mine indlæg de seneste 2 seasoner, endelig har indset hvor pisse elendig en Angrib Jovic er, det tar jeg som et kæmpe win-win for os begge to ;-) ;-)

Ifht resten så tog jeg udgangpunkt i din første sætning af den oprindelige kommentar hvor du nævner indkøb 2 gange. Jeg kan godt se at der var en masse imellem linjerne som jeg slet ikke har fået med, og som omhandlede både ungdoms afdeling og spillere der blev købt for 10 år siden, og sidenhen har spillet nøgle roller i CHL 3-4 gange, samt et par andre pokaler. Så den tar jeg på min kappe….

Jeg anfægter ikke din holdning til at visse spillere ikke er blevet brugt rigtigt i Madrid, men derimod kun kommentaren om at ingen anden klub har “mindre ud af køb af spillere” når nu vi har en helt række spillere alene i denne season der tydeligvis spiller en stor rolle for 1. holdet og som er blevet hentet indenfor de sidste ca. 5 år.

Men lad os lukke den her, for vi debattere tydeligvis to forskellige ting, så det kommer vi jo ikke videre med :D

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #20 af Brylle

DeLaRed post=147333 skrev: @Brylle

Ifht ikke at ville diskutere Jovic med mig, så er Jeg er utrolig glad for at du, efter at have læst alle mine indlæg de seneste 2 seasoner, endelig har indset hvor pisse elendig en Angrib Jovic er, det tar jeg som et kæmpe win-win for os begge to ;-) ;-)

Ifht resten så tog jeg udgangpunkt i din første sætning af den oprindelige kommentar hvor du nævner indkøb 2 gange. Jeg kan godt se at der var en masse imellem linjerne som jeg slet ikke har fået med, og som omhandlede både ungdoms afdeling og spillere der blev købt for 10 år siden, og sidenhen har spillet nøgle roller i CHL 3-4 gange, samt et par andre pokaler. Så den tar jeg på min kappe….

Jeg anfægter ikke din holdning til at visse spillere ikke er blevet brugt rigtigt i Madrid, men derimod kun kommentaren om at ingen anden klub har “mindre ud af køb af spillere” når nu vi har en helt række spillere alene i denne season der tydeligvis spiller en stor rolle for 1. holdet og som er blevet hentet indenfor de sidste ca. 5 år.

Men lad os lukke den her, for vi debattere tydeligvis to forskellige ting, så det kommer vi jo ikke videre med :D

​Hahah jeg forstår. Jeg har også oceaner af tanker i hovedet om klubben og om hvor skidt det hele er, så det er nok blandet lidt sammen her :D 

Leveret af Kunena Forum