Uforstående Guti: Hvordan kan Mariano være den første indskifter?
Som så mange andre Real Madrid-fans var klubikonet Guti både rystet og skuffet over Real Madrids præstation imod Barcelona. I El Chiringuito satte han nogle ord på det.
Her sagde han blandt andet:
- Et stort hold, der vil kæmpe med om Champions League, LaLiga og Copa del Rey kan ikke kun spille med 14 spillere. Hvad sker der her? Enhver, som ikke spiller, bør ikke være i Real Madrid. Så nemt er det. Klubben eller Carlo Ancelotti burde fortælle den spiller, at han skal holde en pressekonference og sige, at han ikke vil spille for Real Madrid.
- Real Madrid betaler din løn. Hvordan kan du ikke spille? Hvis du bliver spurgt én gang på et helt år, så er du nødt til at spille og gøre dit bedste.
Guti fortsatte sin undren, og som Real Madrid-fan kan man blot nikke istemmende til nogle af spanierens pointer. Her forestillede han sig blandt andet, hvordan det måtte være at Carlo Ancelotti:
- Jeg er Ancelotti… og jeg kigger på bænken, og jeg har Hazard, Jovic, Bale, Isco… og du fortæller mig, at jeg ikke kan sætte nogen ind? Hvad sker der? Jeg fatter det ikke.
- Jeg ser kampen imod Barcelona, og jeg ser Real Madrids bænk, og så finder jeg ud af, at i anden halvleg er den første indskiftning Mariano. Hvordan kan det være muligt? Hvordan kan Bale og Hazard være der, og Real Madrids første offensive udskiftning er Mariano, som kun har spillet en smule i år? Der er sker noget her, og det er noget, som klubben ikke har råd til.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
hvad fanden foregår der????
Er der nogle som har et par kilder på det? hvorfor holder alle kæft om det her?
Jeg kan simpelthen ikke have Ancelotti mere - der er noget helt helt galt i vores klub! Jo mere jeg tænker over det, desto værre bliver denne fadæse. Ancelottis åbenlyse mangler og stædighed koster os alt alt for dyrt på den lange bane!
Selvom jeg virkelig hader det meste ved Xavi, så beviser han pt at en dygtig træner kan skabe mirakler med et hold af spillere, som er langt fra spækket med store navne - Ancelotti har alle muligheder for at gøre det samme med vores trup og de unge talenter (det havde Zidane iøvrigt også), men han holder blot fast i hans gammeldags ideer og den værktøjskasse, som han har brugt de sidste 10 år af sin karriere - det vil efterlade klubben med kæmpe problemer, fordi de unge smutter (Hakimi, Llorente, Reguilon osv osv) og vi står tilbage med det grå guld, som på et eller andet tidspunkt forsvinder - men som Ancelotti bedst udtrykker det: “Jeg tænker kun på denne sæson”.
Det nytter intet at få Mbappé og evt. Haaland til klubben, hvis resten af truppen forsømmes fuldstændig og vores træner ikke formår at benytte hele truppen og holde alle i kampform. Og slet ikke med en træner, hvis strategiske og taktiske evner tilsyneladende kan ligge på et meget meget lille sted.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Elto92 post=147310 skrev: kom nu. en eller anden journalist. I må gerne dykke lidt i det her.
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2704ebc7b8b4635.html
Det er pisse ærgerligt at den som har Niveauet, simpelthen bare ikke har attituden eller arbejder godt nok = Bale
Så er der den anden, som har attituden, arbejder godt, men som simpelthen ikke har niveauet = Mariano
En tredje har niveaet, har den rette attitude, men arbejder bare ikke godt nok = Hazard
Ja.. og så er der sidste mand i rækken som ikke har nogen af delene = Jovic
Det krævede blot, at vi ramte en spiller med 3 rette elementer...
Jeg tror mere at der en strategi der går ud på at fryse ham helt ud og kvæle alt håb om at han kan få en fremtid i klubben. Det handler om at få ham til at søge ud af klubben til sommer. Får han blot 5 minutter i en kamp så har han håb om at han er en del af Real projektet og ikke mindst, Belgiens træner udtaget ham til VM. Bliver han derimod udtaget til VM uden at have fået et eneste minut i kamp for Real, vil det nok skabe stor undren og usikkerhed...og det virker sgu som om at han og Bale blot bruger tiden i Real til at spille kampe for deres landshold.
Hvis teorien holder vand (og det er jeg overbevist om), så er 100 procent med Real Madrids træner og ledelse. Hazard har siden han ankom brændt sine muligheder af (fedladen, leverer ikke, konstant skadet, storgriner med modstander holdet da vi blev slået ud, tager halvskadet til landshold mm.). Ud med ham og frigiv lidt lønkroner.
Det er så vigtigt at vi kommer af med disse spillere, for hvordan er det muligt at de to bedstbetalte spillere, ikke blot i truppen, men i La Liga, simpelthen ikke er gode nok eller gider spille for klubben. Jovic og Mariano sidder også med kæmpe lønninger, Mariano endda det dobbelte af Vinicius kan jeg læse flere steder.mohbar post=147321 skrev:
Elto92 post=147310 skrev: kom nu. en eller anden journalist. I må gerne dykke lidt i det her.
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2704ebc7b8b4635.html
Enhver revolution af truppen starter her. Det er simpelthen den eneste grund til det endnu ikke er sket, at komme af med den monumentale økonomiske dødvægt der er. Bale, Marcelo og Isco alene (igen spillere der ikke er gode nok og aldrig spiller) vil frigive 60M euro om året! Det er jo vanvid, men det er klubben selv der har skabt disse problemer.
For mig er denne sommer virkelig en milepæl.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
mohbar post=147324 skrev: Synes det meste i artiklen virker plausibelt omend det der står om Hazard virker en kende tyndbenet.
Jeg tror mere at der en strategi der går ud på at fryse ham helt ud og kvæle alt håb om at han kan få en fremtid i klubben. Det handler om at få ham til at søge ud af klubben til sommer. Får han blot 5 minutter i en kamp så har han håb om at han er en del af Real projektet og ikke mindst, Belgiens træner udtaget ham til VM. Bliver han derimod udtaget til VM uden at have fået et eneste minut i kamp for Real, vil det nok skabe stor undren og usikkerhed...og det virker sgu som om at han og Bale blot bruger tiden i Real til at spille kampe for deres landshold.
Hvis teorien holder vand (og det er jeg overbevist om), så er 100 procent med Real Madrids træner og ledelse. Hazard har siden han ankom brændt sine muligheder af (fedladen, leverer ikke, konstant skadet, storgriner med modstander holdet da vi blev slået ud, tager halvskadet til landshold mm.). Ud med ham og frigiv lidt lønkroner.
Ja tingene kan da virke plausible, og er det vel på overfladen også - men det kunne ligeså godt være en på det her forum der postulerede disse ting. Og der er jo også huller i logikken.
Hvis det var noget vi så konsekvent igennem sæsonen, eller siden de fik chancen i starten af sæsonen, så kunne jeg hoppe med på den. Men hvorfor fik Hazard lige pludselige meget spilletid omkring nytår? Og han gjorde det jo faktisk relativt godt?
Og hvorfor startede Bale imod Villareal d. 12 februar, hvis disse ting var sande? Der var lige en enkel uge hvor han godt gad Real Madrid eller hvad? :P Det giver bare ikke rigtig mening, og der er ingen kommunikation omkring det udatil.. hvilket kan give mening, at holde sådan nogle ting internt.. men når man ligger det oven i alt andet, især på det seneste imod PSG i første kamp og nu her imod Barcelona (som vel er de to floveste præstationer for Real Madrid i mange, mange år), så bliver det altså bare for meget for os fans. Og som i denne artikel, selv Guti har fået nok.
Det jeg ikke forstår er Carlos mangel på konsekvens. Da Ceballos kom tilbage fra skade, fik han meget få minutter i en kamp og blev stiktosset. Ancelotti nærmest undskyldte og gav ham en hel halvleg næste kamp. Og så blev Ceballos ikke set siden.
Nogen gange er Mariano førstevalg når Benz er ude og andre gange er det Jovic. Men ingen ved hvem hvornår og hvorfor.
Bale og Hazard måtte godt spille i Copa del Rey, men må slet ikke få minutter i andre turneringer. Jo Bale måtte lige 1 gang, mod Villareal, hvor Jovic i øvrigt var milimeter fra at score - så derfor har han selvfølgelig ikke spillet siden.
Miguel havde ganske rigtig noget skadeshalløj, men er nu kommet tilbage for Castilla. Han lagde assists i starten af sæsonen, men nu vil Carlo hellere have en højrebenet centerback på venstrebacken. Blanco gjorde det fint under Zidane. Han må SLET ikke spille nu.
Der er bare så mange ting, der ikke giver mening i min bog. Forstår ikke idéen bag. Der er ingen taktik på banen og der er ingen taktik mht. spillervalg.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024