Dyrt at fyre Carlo Ancelotti
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ansvaret for søndagens El Clásico mod Barcelona peger entydigt i en retning, nemlig mod Carlo Ancelotti.
Men selv om den italienske træner fik alvorlige ridser i lakken med sin fuldkommen absurde tilgang til kampen, så er han som udgangspunkt ikke fyringstruet på nuværende tidspunkt.
Det vil da også koste Real Madrid op mod 20 millioner €, hvis man vælger at afbryde samarbejdet før tid, for Carlo Ancelotti frasagde sig penge, da han udskiftede Everton med Real Madrid, men til gengæld fik han indføjet en større klausul, hvis han blev fyret undervejs.
Carlo Ancelotti vil dog givetvis være til eksamen i de kommende måneder, hvor mesterskabet naturligvis skal hentes hjem, men også det forestående CL-opgør mod Chelsea forventes at få stor betydning for italienerens fremtid i klubben.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Langt de fleste af os fans fantasier måske om Kloop eller Tuchel, men alt disse fantasier er basereret på øjeblikkets tilstand.
Grunden til at Kloop blev succes i Liverpool skyldes altså at Liverpool kunne leve med nogle par sæsoner uden titler, hvis spillet blev forbedret, og Liverpool gav Kloop sammen med Micheal Edwards (som måske kommer til Real Madrid til sommer) frie tøjler til at sammensatte truppen. Derfor blev Kloop en succes i Liverpool. De var en perfekte match. Det ville aldrig have været sket i Real Madrid: Kloop får ikke lov til at få nogle par sæsoner uden titler i Real Madrid, for det er slet ikke en del af vores selvforståelse og kultur, og Florentino Perez ville givetvis ikke give ham frie tøjler hvis Kloop kom her direkte fra Dortmund uden at være et "stort navn" som han er det nu efter succesen med Liverpool også.
Tuchel er populært i dag fordi han forvandlede et svagt spillende Chelsea til et stærkt hold med den samme stamme af spillere. Men inden Tuchel kom til Chelsea, ville langt de fleste Chelsea-fans faktisk slet ikke have ham. Jeg aner ikke om Tuchel ville have gjort et bedre arbejde end Ancelotti, men Tuchel ville heller ikke have fået frie tøjler til at sammensatte truppen.
Erik ten Hag er også populært, men vil han acceptere, at træne Real Madrid uden at få frie tøjler til at sammensatte truppen? - Det tror jeg ikke.
Den eneste træner, som fik frie tøjler til at sammensatte truppen siden begyndelse af dette århundrede, var Jose Mourinho, og det var der en god årsag til: Perez var desperat efter at havde vidnet Guardiolas Barca, og som nyligt CH-vinder med Inter kunne Mourinho snildt diktere betingelserne om frie tøjler, og det accepterede Perez. Jose Mourinho skabte et fantastisk hold, men kritikpunktet var, at Real var defensive, men i det mindste var der en klar idé om hvordan vi skulle spille, og Mourinho skabte resultater og sendte os til semifinalerne på konstant basis i CL, og først i hans 3. år blev det hele smadret pga. dels Mourinhos konfrontatoriske stil og dels fordi han fik en lille del af truppen imod sig (bl.a. Casillas, der angiveligt lækkede til pressen).
Set alt i betragtning mener jeg, at Ancelotti - i tilfældet af at La Liga-titlen bliver sikret og i samme ombæring gøre det hæderligt mod Chelsea uanset udfaldet - skal have en sæson mere. Med Mbappes ankomst tror jeg, at det vil gøre en hel del underværker.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Jeg kan egenligt godt lide dit indlæg, men det er heller ikke godt at beholde Ancelotti:
- Han minder mig på mange måder om Zidane, da de begge har en ypperlig forståelse for topfodbold, men mangler noget grundlæggende fodboldfagligt, der kan udvikle Real Madrid til et nyt niveau.
- Ancelottis drømmejob er at træne Real Madrid, og han forsøger desparat at beholde det ved at være en her-og-nu træner for at tilfredsstille ledelsen med trofæer. Dertil går han også på kompromis med spillet i de større kampe, hvilket er noget af det værste en Real Madrid træner kan gøre. Vi har brug for en træner, der kan gøre begge dele.
- Reserverne kommer slet ikke i spil, og det er dårligt for harmonien i truppen i det lange løb.
- Han giver ikke chancen til unge spillere.
Hvis der kommer gode indkøb, foruden Mbappé, er jeg enig i, at det kan blive godt med Ancelotti i næste sæson. Der er bare ikke nogen grund til ikke at hente en bedre træner, hvis det er muligt.