Courtois: Vi vil spille med den rette intensitet
Carlo Ancelotti er fortsat ude med corona, men det afholdt ikke Thibaut Courtois fra at deltage i dagens pressemøde vedrørende Chelsea-kampen i morgen aften. Her følger, hvad belgieren sagde.
Courtois blev blandt andet bedt om at forholde sig til opgøret sammenlignet med kampene imod samme modstander i sidste sæsons semifinale:
- Sidste års dyst var anderledes. Det var i semifinalen, og der var ingen fans på lægterne. Dette er en ny sæson, det er en anden kamp, og dette er første opgør – ikke returkampen. Vi er i rigtig god form og er ivrige efter at komme ud og spille med den rette intensitet. Vi vil give alt, vi har, for at vinde.
Om sin egen form:
- Jeg er inde i noget af den bedste form i min karriere. Jeg håber at fortsætte med at hjælpe holdet ved at lave vigtige redninger. Når man tænker på, at vi har returkampen på Bernabéu, er alt muligt, og det er derfor, at vi håber at få et godt resultat her. Vi har fuld tiltro til holdet og håber på at gå ud og vise det.
Courtois har selv spillet for Chelsea, og om det sagde han:
- Jeg tilbragte fire år der og har intet andet end gode minder. Jeg vandt ligaen to gange og to hjemlige cupturneringer. Min afsked var ikke et så godt minde, men transfers er altid hårde. Nu er jeg her med Real Madrid for at vinde kampen og hjælpe os videre til semifinalerne. Det er det vigtigste.
Om Carlo Ancelottis fravær:
- Vi ved, hvordan han er, og hvordan han ønsker, at vi træner. Han har et godt hold af trænere bag ham, og han har nogle gange deltaget i holdsnakken på video. Trænerstaben gjorde det rigtig godt i Vigo (imod Celta i weekenden, red.).
Om sin kamp imod Celta:
- Jeg hjalp holdet i Vigo og håber at gøre det samme i morgen aften. Et hold, der vinder sølvtøj, har brug for et godt forsvar og en god målmand for ikke at indkassere mål og i stedet kunne nå til den anden ende og score. Det er, hvad moderne fodbold handler om. I anden halvleg i Vigo havde de ikke et skud på mål udover deres mål. Jeg lavede to gode redninger i første halvleg, og det hjalp os til at få resultatet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes heller ikke at ancelotti har prøvet noget nyt af op til kampen mod chelsea. senest bruger han dinosaur trioen på midten, og jeg er frygtelig bange for, at det bliver konstellationen imorgen...
Så er mit spørgsmål.
hvad er jeres tanker? - Jeg har ærligtalt ingen særlig god fornemmelse, jeg ved at enten ender ud i A eller B
A) Det bliver to lange og taktisk præget kampe, som til sidst ender med at chelsea går videre. Vini jr spiller under niveau i begge kampe
B) Det bliver hurtigt slået fast hvor langt vi er fra et storhold, som ender i en god lussing i London og så bliver returen bare en ligegyldig kamp.
Odds på det!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen