Tuchel før returkampen: Vi har ikke nogen stor chance

4 år 3 måneder siden #1 af Benzeron
Chelseas cheftræner...

Chelseas cheftræner Thomas Tuchel og den tidligere Real Madrid-spiller Mateo Kovacic har holdt pressemøde forud for udebanekampen imod Real Madrid på Santiago Bernabéu i morgen aften, og her følger et udpluk af, hvad de havde at sige.

Tuchel udtalte sig på en måde, der næppe var blevet godtaget i Real Madrid, da han angiveligt ikke levner Chelsea mange chancer for at gå videre:
- Vi har ikke nogen særlig stor chance med hensyn til, hvad der skete i første kamp, den turnering vi spiller i, modstanderne og stadionet. Det er meget usandsynligt, men det er et forsøg værd. For at prøve skal vi være der 100% og presse os selv til grænsen. Det er en utrolig svær udfordring, men vi har retten til at drømme.

Tuchel er tydeligvis ikke klar over, at Carlo Ancelotti gennem hele sæsonen har været kritiseret for kun at bruge de samme 13-14 spillere og foretage sine udskiftningerne meget sent i kampene. I hvert fald sagde Tuchel:
- Vi har en stor ulempe med hensyn til fitness, fordi Real Madrid har lavet fem udskiftninger hele sæsonen, og vi spiller i den mest fysisk krævende liga. Vi var ikke i stand til at lægge et højere tempo i den første kamp på grund af deres fitness og deres evne til at trække tempoet ud af en kamp. Vi skal finde en vej til at gøre det til en mere fysisk kamp.

Også Kovacic udtalte sig, og her lavede kroaten en lidt besynderlig sammenligning, idét han fremhævede et comeback for Real Madrid imod Wolfsburg, hvor Cristiano Ronaldos hattrick hjemme på netop Bernabéu sikrede Real Madrid det videre avancement. Kovacic sagde:
- Den første kamp var ikke vores bedste præstation, og det var et dårligt resultat, men der er stadig håb, og vi er motiverede til at give alt. Der er mange comebacks, som jeg kan drage inspiration fra. Jeg husker med Real Madrid, da vi tabte 2-0 til Wolfsburg og derefter kom tilbage til at vinde med 3-0 på Bernabéu. Chelsea tabte 3-1 til Napoli og kom tilbage. Fodbold er altid fuld af overraskelser.

Kovacic havde også pæne ord at sige om sin landsmand Luka Modric:
- Modric er en fantastisk spiller, og det er svært at stoppe ham. Jeg har stor beundring for ham. Da jeg var barn, spillede han for mit favorithold Dinamo Zagreb. Jeg beundrer ham endnu mere nu, hvor vi er venner. Han har altid været så god, som han er i dag. Han elsker fodbold og er en sand professionel. Det var rart at se ham den anden dag og at spille imod ham. Jeg vil altid foretrække at have ham på mit hold, men vi vil gå efter at vinde i morgen og kvalificere os til næste runde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #2 af Lars1991
Haha ja det var da den værste undskyldning længe set fra Tuchel. I hvor mange kampe har Real Madrid brugt 5 udskiftninger?

Det virker generelt ikke til at han har set mange kampe med Real Madrid. Hans taktiske oplæg til den første kamp var også helt hen i vejret. Mange hold i 2022 har vist hvor let det er at lukke Vini ned med den form han er i nu. Og alligevel var der kæmpe hul til ham at blive spillet i dybden i hele første halvleg.
Og vores højreback der er så elendig at Ancelotti bliver nødt til at putte Valverde som nærmest ekstra back.. bliver udfordret ved at Tuchel putter Azpilicueta på venstre wing-back. Wow!

Det må også bare sætte en tyk streg under at han selvfølgelig ikke er en kandidat til Real Madrid-posten. Han spillestil og væremåde (der har skabt problemer i omklædningsrum, selv når det gik godt) passede allerede ikke ind, efter min mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum