Bedømmelse af truppen mod Manchester City

1 år 11 måneder siden #13 af Lars1991

DeLaRed post=148985 skrev:

Lars1991 post=148973 skrev:

DeLaRed post=148958 skrev:

Lars1991 post=148932 skrev: ​Modric var deværre også helt væk i dag - en del af skylden er selvfølgelig taktisk, hvor vi taber kampen på midten. Men selv under de omstændigheder plejer han at kunne efterlade et bedre aftryk. Total usynlig både offensivt og defensivt og det vel kun hans store popularitet der redder ham en 2.3 karakter.

​Som altid ser vi fodbold forskelligt Lars ;-)

Modric er god når han er på bolden igår, men han mangler konstant muligheder. Rodrygo gemmer sig på kanten (går stærk ud fra vi begge er enige om at han igen igen igen faldt komplet igennem som starter). Fede kommer i store dele af kampen ikke foran Modric (skal ikke kunne sige om det var Ancelottis taktik eller Fede’s egen forvirring omkring hans offensive rolle) og derved blev han kun en spil station bagud i banen, især før pausen. Hver gang Modric fordeler bolden til Mendy, så gik angrebet i stå. Og Kroos, især i første halvej fratog sig alt ansvar i opspillet, som 6’er var det jo reelt set ham der skulle stå for at drive bolden op til midtbanen, men det gjorde han stort set ikke en eneste gang. Og Dani forholdt sig i største delen af kampen længere tilbage på banen, hvilket (baseret på resten af defensiven) nok var meget klogt. Så Modric har kun Vini og Benzema foran sig, hvilket gør opgaven rigtig svær imod er meget velorganiseret City hold.

Det er dog Modric vilje i pres-spillet der får Real tilbage i kampen via en stærk glidende tackling, i en periode hvor Real har mistet kontrollen fuldstændig og endnu en City scoring lå lige om hjørnet.

Selvom han ikke kommer med en masse genialiteter, så er det endnu engang ham og Benzema der påtager sig ansvaret for at få kæmpet Madrid tilbage i kampen igen, for det var ihvertfald ikke Kroos, Fede, Alaba, Militao, Rodrygo, Mendy eller Dani der tog ansvar!

Men din kommentar omkring popularitet kan vel også bruges om Kroos, for det var da det arveste omgang lort han bød på igår, det må være ufattelig svært at finde en dårligere præstation på 6’eren fra nogen anden spiller i CHL’s historie, Graversen i sin nuværende forfatning havde klart været at fortrække fremfor Toni igår!


Jeg hører dig bare give alle mulige andre spillere skylden for Modrics præstation :D Jeg synes Kroos, på bolden, lykkes langt mere end Modric gjorde. Men det var selvfølgelig også fordi han var langt mere indblandet, fordi han spillede dybere. Men jeg synes nu heller ikke Kroos spillede en god kamp, det skal ikke være det. Men han fungerede trods alt som en playmaker noget af tiden, hvor han tog presset af. Modric var bare usynlig og ikke til stede i den her kamp, efter min mening. Og det ser Ancelotti vel også, og det derfor at det er ham der bliver skiftet ud og ikke Kroos. Det plejer jo at være omvendt.

​Sjovt at lige i denne situation saa er du enig med Ancelotti's valg af ud/indskifting ;-)

Vi kan sagtens blive enige om at Modric saa traet ud da han blev skiftet ud, men det betyder ikke at han ikke var vores bedste midtbane spiller i de foerst 60 minutter, og det goer da da heller ikke Kroos' praestation bedre.

Nu er administrationens ord ikke lov, men er da glad for at der sidder en gruppe Madridista's der ogsaa saa den samme krampagtige kamp fra Kroos som mig ;-) ...og som ogsaa er begyndt at indse at Kroos' 2022, har vaeret hans, med afstand, daarligste periode i den hvide troeje.

"Kampens badebold: Fire spillere er trukket ud til offentligt skue. Eder Militao, David Alaba, Ferland Mendy og Toni Kroos leverede fuldstændigt absurde præstationer. Desværre er det blevet en tendens for de to sidstnævnte."


Jeg synes faktisk Ancelotti valg af udskiftninger ofte rammer rigtigt! Det mere hans valg af startopstilling og taktik jeg er efter :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce