Plan Carvajal med Jesé

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse arbejder Real Madrid og Leverkusen angiveligt på at lave en Plan Carvajal for Castillas stortalent, Jesé Rodríguez.

Før denne sæson blev Dani Carvajal solgt til Leverkusen for 6 mill. €, hvor Real Madrid sikrede sig en tilbagekøbs-klausul på 8 mill. € inden for de første to sæsoner. Den spanske back  har imidlertid gjort det så overbevisende, at mange regner det for sikkert, at han bliver købt tilbage til den kommende sæson.

Det åbner op for, at et nyt Real Madrid-talent kan få chancen, nemlig Jesé Rodríguez, som Real Madrid dog kun vil sende af sted på et lejemål, idet man ønsker at have snor i ham i forhold til en tilbagevenden.

Leverkusen menes også at følge Nacho og Denis.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Plan Carvajal med Jesé
.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved M_linding.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #3 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Plan Carvajal med Jesé
Jeg synes det lyder meget fornuftigt at gøre det sådan.

Så kan vi få kørt Carvajal i stilling samtidig med vi har en pålidelig back i Arbeloa, som han kan lære af. Jeg tror det kan være svært at få plads til Jesé som det ser ud nu, så et lejemål ville være super for hans udvikling, så han kan få fast spilletid på et højt niveau, men hvor vi stadig er sikret ham :)

13 år 3 måneder siden #4 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Plan Carvajal med Jesé
Jeg ser det ikke som realistisk at Jese bliver kørt direkte ind på 1. holdet uden at have været på et udlejningsophold forinden. Han ville simpelthen ikke kunne få den fornødne spilletid til at kunne udvikle sig tilstrækkeligt lige pt.

Derfor ser jeg muligheden for at han kan komme til Leverkusen på et lejophold som en super god idé!

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #5 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Plan Carvajal med Jesé
Spiller Jesé ikke venstre wing for Castilla? I så fald kan det da blive en smule svært at komme på holdet i Leverkusen, når Andre Schürrle, som er blandt de store talenter i tyskland, allerede spiller den plads fast for Leverkusen, og også er inde omkring det tyske landshold.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Rubæk.

13 år 3 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Plan Carvajal med Jesé
Synes faktisk det er en rigtig elendig idé. Indtil videre har vi kun Callejon, Kaká og Modric til og dække de offensive pladser, og med et salg af Kaká, og en mulig afgang af Alonso, så vil der blive købt nogle spillere på netop de pladser, som Jesé skal kæmpe med, hvis han bliver hentet tilbage.
Jeg mener, hvornår er man et stort nok talent, til man kan få chancen, uden og blive solgt med en tilbagekøbsklausul?.

Jeg ser langt hellere han får en rolle alá Varane og Morata. Forstået på den måde, at Jesé kun skal træne med førsteholdet, men også spille kampe for Castilla, som vi ser det med Morata. Grunden til jeg nævner Varane er, at han heller ikke fik specielt mange minutter i benene til og starte med, men han lærte Real Madrid og kende, og på den måde er han nu blevet fast inventar i start 11'eren.

Køber vi Isco eller et andet stort offensivt navn, så er der stadig stor mulighed for Jesé kan udvikle sig, hvis vi kommer af med Kaká. Så vil vi reelt set kun have Di María, Callejon, Isco og Jesé.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Steen, rezamadridista

13 år 3 måneder siden #7 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Plan Carvajal med Jesé

Dios skrev: Synes faktisk det er en rigtig elendig idé. Indtil videre har vi kun Callejon, Kaká og Modric til og dække de offensive pladser, og med et salg af Kaká, og en mulig afgang af Alonso, så vil der blive købt nogle spillere på netop de pladser, som Jesé skal kæmpe med, hvis han bliver hentet tilbage.
Jeg mener, hvornår er man et stort nok talent, til man kan få chancen, uden og blive solgt med en tilbagekøbsklausul?.

Jeg ser langt hellere han får en rolle alá Varane og Morata. Forstået på den måde, at Jesé kun skal træne med førsteholdet, men også spille kampe for Castilla, som vi ser det med Morata. Grunden til jeg nævner Varane er, at han heller ikke fik specielt mange minutter i benene til og starte med, men han lærte Real Madrid og kende, og på den måde er han nu blevet fast inventar i start 11'eren.

Køber vi Isco eller et andet stort offensivt navn, så er der stadig stor mulighed for Jesé kan udvikle sig, hvis vi kommer af med Kaká. Så vil vi reelt set kun have Di María, Callejon, Isco og Jesé.

Du mindede mig lige om, at det faktisk ikke er en god idé!:)

Jo, at hente Carvajal tilbage er glimrende. Men som jeg har skrevet før, så bør Jesé komme på førsteholdet - og den holder jeg fast i.

Argumentet om, at han ikke kan få nok spilletid, holder ikke end meter. For Jesé kan bidrage med mere end Kaka og Callejon, samt di Maria, når han er i dårlig form... Så allerede der burde der være masser af minutter for Jesé.

Så kan jeg se, at der er en som spørg, om ikke Jesé er VW..... Og jo, det er han blandt andet. Men med den måde, som Real Madrid og Castilla spiller fodbold på (hvor de offensive spillere har meget bevægelsesfrihed), kan Jesé sagtens spille de tre pladser bag 9'eren, samt 9'eren hvis det skal være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

13 år 3 måneder siden #8 af anes
Besvaret af anes på emne Plan Carvajal med Jesé
Det er Denis der på det seneste har spillet venstre wing, og så har Jese spillet højre wing. Men de spiller meget som førsteholdet og bevæger sig rundt på banen, nogen gange ligger han også som forreste angriber men han har sit udgangspunkt på kanten.

Han har i mine øjne spillet bedst med udgangspunkt på højrekanten, så han ville sagtens kunne bidrage på det hold vi har nu, men nu må vi se efter sommerferien tror jeg det er en helt anden situation.

13 år 3 måneder siden #9 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Plan Carvajal med Jesé
Jesé kommer aldrig til at slå igennem, på Real Madrids førstehold. Endnu et spildt talent, der inden længe er at finde i Chelsea, Arsenal, Man. City you name it. Alle Barca's talenter, Raul, Guti - vores talenter, talenter i andre storklubber, de har jo alle det tilfælles, at de jo alle starter nederst i hierarkiet, når kommer i førsteholds truppen. Så at sige han ikke skal være på førsteholdet nu, fordi han får det svært med de stjerner vi har nu, det er nonsens i mine øre, fordi der vil altid være stjerner, og talenterne vil aldrig være god nok som udgangspunkt. Barca er jo et eksemplarisk eksempel, de bliver ved med at tro på deres talenter, selvom de jo langt fra er verdens klasse spiller, når de i første omgang bliver hevet op.

Nu bliver vi simpelthen nød til at tage nogle chancer, og vise vores talenter den nødvendige tålmodighed med dem. Varane kom fra en bundklub i Lens, på papiret alle odds imod sig fra start. Sådan vil det altid være, og det er ikke et argument for, om et talent skal være i truppen. Tålmodighed og sats er vejen frem!

Jeg er stolt over, hvordan vi har været med til at give Varane sit gennembrud, og det har for første gang siden Raul, Guti, Casillas æren givet mig troen tilbage!

Vi har allerede set Morata få mere og mere spilletid, og nøj hvor ville det dog klæde Real Madrid at satse på ham, hvis Higuain/Benzema skulle blive solgt til sommer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Plus Ultra
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #10 af Plus Ultra
Besvaret af Plus Ultra på emne Plan Carvajal med Jesé
Mere egenavl ind omkring førsteholdet, tak...

Jeg så gerne man i højere grad, opnåede en bedre balance mellem indkøbte superstjerner (og trøjesælgere) og spillere fra egne rækker, der så kan vise deres værd, eller blive afløst af andre talenter hvis ikke de står distancen. Men de bør få chancen. At det kan lade sig gøre, er fx vores kommende modstandere Borussia Dortmund vel et godt eksempel på.

Jeg er udmærket klar over at RM er en international klub - og der findes ikke mange, der er større fan af fx CR7 end undertegnede - men det ærgrer mig alligevel som madridista og spansksindet, at man fx forleden startede med kun én spanier inde..

13 år 3 måneder siden #11 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Plan Carvajal med Jesé

Real Madrid skrev: Jesé kommer aldrig til at slå igennem, på Real Madrids førstehold. Endnu et spildt talent, der inden længe er at finde i Chelsea, Arsenal, Man. City you name it. Alle Barca's talenter, Raul, Guti - vores talenter, talenter i andre storklubber, de har jo alle det tilfælles, at de jo alle starter nederst i hierarkiet, når kommer i førsteholds truppen. Så at sige han ikke skal være på førsteholdet nu, fordi han får det svært med de stjerner vi har nu, det er nonsens i mine øre, fordi der vil altid være stjerner, og talenterne vil aldrig være god nok som udgangspunkt. Barca er jo et eksemplarisk eksempel, de bliver ved med at tro på deres talenter, selvom de jo langt fra er verdens klasse spiller, når de i første omgang bliver hevet op.

Nu bliver vi simpelthen nød til at tage nogle chancer, og vise vores talenter den nødvendige tålmodighed med dem. Varane kom fra en bundklub i Lens, på papiret alle odds imod sig fra start. Sådan vil det altid være, og det er ikke et argument for, om et talent skal være i truppen. Tålmodighed og sats er vejen frem!

Jeg er stolt over, hvordan vi har været med til at give Varane sit gennembrud, og det har for første gang siden Raul, Guti, Casillas æren givet mig troen tilbage!

Vi har allerede set Morata få mere og mere spilletid, og nøj hvor ville det dog klæde Real Madrid at satse på ham, hvis Higuain/Benzema skulle blive solgt til sommer.

Hvis spillerens talent er stort nok kommer han på holdet a la varanes. Jese har bare ikke talent nok, så udlån er en god ide.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #12 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Plan Carvajal med Jesé

Plus Ultra skrev: Mere egenavl ind omkring førsteholdet, tak...

Jeg så gerne man i højere grad, opnåede en bedre balance mellem indkøbte superstjerner (og trøjesælgere) og spillere fra egne rækker, der så kan vise deres værd, eller blive afløst af andre talenter hvis ikke de står distancen. Men de bør få chancen. At det kan lade sig gøre, er fx vores kommende modstandere Borussia Dortmund vel et godt eksempel på.

Jeg er udmærket klar over at RM er en international klub - og der findes ikke mange, der er større fan af fx CR7 end undertegnede - men det ærgrer mig alligevel som madridista og spansksindet, at man fx forleden startede med kun én spanier inde..

Men hvordan får vi talenterne spillet ind på holdet? Real Madrid skal spille med om tre trofæer, og især i ligaen kan bare et pointtab have store konsekvenser, hvorfor jeg kan forstå at Mourinho ikke er tryg ved at lade eks. Morata eller Nacho starte inde.
Jeg mener at Dortmund har lidt af en gylden årgang af talenter i Sahin, Reus (dog købt) og Götze, og for blot et par år siden var klubben et af de hold man regnede med ville vinde bundesligaen. Derfor kan de tillade sig noget mere, og så køber de jo ikke flere udlændinge ind hver eneste sæson.

Det er ikke en kritik af dit indlæg, forsøger bare at få noget diskussion igang.

Man hører så ofte at "hvis talenterne er gode nok, så skal de nok få chancen." Men kan vi fuldstændig regne med det? Det har jo primært været rester fra førsteholdets bord ungdomsspilerne har fået i form af en håndfuld minutter efter en time eller 70 minutters spil. Det er jo lidt af en ond cirkel, når et talent skal have et meget højt niveau virkelig at kæmpe med om pladserne på førsteholdet, da den slags talent sjældent bliver udviklet på Castilla niveau. Ganske vist har vi måske et særtilfælde når Castilla spiller i La segunda, men alligevel.

Jeg har svært ved at se hvordan et talent for alvor skal få chancen, medmindre det er på grund af skader, som eksempelvis Varane. Men han er jo også et særtilfælde da han var købt ind til førsteholdet og Albiols forsvinden fra Mourinhos tanker var med til at give ham chancen.

Leveret af Kunena Forum