Fly Emirates som ny trøjesponsor - flyver over alle rekorder i Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrids spillertrøje har i de sidste år været præget af spillesiden Bwin. Bwin erstattede Benq Siemens og blev officielt sponsor i 2007. Der er nu nye tider på vej. Fra næste sæson vil Real Madrid med stor sandsynlighed, tilfælles med andre storklubber som Arsenal, PSG og Milan, have Fly Emirates' logo på deres spillertrøje. Det siges at der bliver underskrevet en sponsoraftale den 30. april, og på dagen vil det også blive offentliggjort.
Allerede i 2011 blev det arabiskstiftede flyselskab en del af klubben. Men det inkluderede ikke en plads på den måske mest populære fodboldtrøje i verden. Fly Emirates, som er det største flyselskab i de forenede emirater, vil angiveligt betale kongeklubben i omegnen af 24 millioner euro til 26 millioner euro per år. Hermed slår den nye aftale alle sponsorrekorder i den succesfulde klubs historie.
Desuden har det nye samarbejde givet klubben flere muligheder for at opbygge kapital. Fly Emirates har forhørt sig om mulighederne for at omdøbe stadion. Det skulle tilsyneladende være navnet Fly Emirates Santiago Bernabéu som var idéen, men som blev afvist af Real Madrids bestyrelse.
På trods af at elleve hvidklædte spillere fra sæsonen 2013-2014 vil løbe på banen med Fly Emirates på brystet, vil Bwin stadig være til stede som sekundær sponsor.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Fly Emirates, som er det største flyselskab i de forenede emirater, vil angiveligt betale kongeklubben i omegnen af 24 millioner euro til 26 millioner euro per år. Hermed slår den nye aftale alle sponsorrekorder i den succesfulde klubs historie.
Det er godt nok skidt forhandlet af Real Madrid.
Barcas aftale med Qatar Foundation giver €30 mio om året, og den er alligevel nogle år gammel. Sponsoratet bliver overtaget af Emirates' konkurrent Qatar Airways fra næste sæson. Bayern Münchens aftale med Deutsche Telekom er i samme størrelsesorden som Barcas.
Manchester United har lige indgået en aftale med Chevrolet, hvor de får £11 mio i denne og næste sæson uden at det amerikanske bilmærke vil være på trøjerne. Fra 2014-2015 sæsonen, hvor Chevrolet overtager trøje-sponsoratet vil de betale United £45 mio om året. Det er altså dobbelt så meget som Real Madrids aftale.
Andre:
Liverpools aftale med Standard Chartered fra 2009 giver £20 mio, Chelseas giver £18 mio og selv Sunderlands aftale med Invest In Africa giver eftersigende hele £20 mio om året.
Hvis du blot vil pointere, at den "angiveligt" nært tegnede sponsoraftale er skidt og andre har bedre aftaler og du kan dem jo i flæng.
- Så tjener din kommentar ingenting i dette forum.
Men er det for at diskutere om den er god for Madrid, så vil jeg anbefale dig at kommentere på anden vis.
Jeg mener ikke andre klubber(udover dem med samme sponsor) var nævnt i selve artiklen, hvorfor de heller ikke vil være det første man kommenterer på..
Jeg plejer godt at kunne støtte dine indslag Anders, men dette synes jeg er en om'er
EDIT: Glemte lige at kommentere på selve emnet.
Personligt vil jeg helst udenom sponsore fra olielandene og ser helst et spansk navn på trøjerne. Tror dog at det er utopi med Spaniens økonomi i øjeblikket. Det ville dog højst sandsynligt tvinge et par ekstra spanske spillere ind i truppen.
MHT. stadionnavn kan det ikke komme på tale, at skifte navn til et, som udelukkende har relation i det økonomiske.
God kamp alle
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Storken
- Gæst
-
Vildfaren skrev: @Storken
Hvis du blot vil pointere, at den "angiveligt" nært tegnede sponsoraftale er skidt og andre har bedre aftaler og du kan dem jo i flæng.
- Så tjener din kommentar ingenting i dette forum.
Men er det for at diskutere om den er god for Madrid, så vil jeg anbefale dig at kommentere på anden vis.
Jeg mener ikke andre klubber(udover dem med samme sponsor) var nævnt i selve artiklen, hvorfor de heller ikke vil være det første man kommenterer på..
Du må meget gerne uddybe din logik. En sponsoraftale er åbenbart ikke en relativ ting i din verden.
Klassisk "elefant i en porcelænsbutik", Der kommer englædelig nyhed til 99% af forummets brugere og du skynder dig ind og ødelægger den. Du har hverken kommenteret på, at det rent faktisk er den mest indbringende vi har haft nogensinde eller hvad du syntes om navneskift på stadion. Derfor mener jeg ikke kommentaren tjener noget formål, men mest ligner en internet-trold.
Men lad os se Hvordan den kommer til at se ud, for der er alt for mange ukendte faktorer og det er en ikke underskrevet aftale.
- Storken
- Gæst
-
Hvordan er det en glædelig nyhed?
Real Madrids kontrakt med BWIN udløber og Real Madrid skulle finde en ny sponsor. Real Madrid vælger så at indgå en aftale langt under markedsværdi. Det er trods alt skuffende.
Alternativt har Perez erkendt, at Real Madrid er niveauet lige under de største rent kommercielt. Det tvivler jeg alligevel på :)
- Rubæk
- Gæst
-
Hvordan #%?! kan Sunderland og Real Madrid tjene det samme på deres trøje-sponsor?!
Jeg forstår det i hvert fald ikke...
- Rubæk
- Gæst
-
Faktum er vel at aftalen ikke er underskrevet, ligesom artiklen også understreger at det er "forlydende" detaljer der bringes. Så det er måske en smule forhastet at proklamere DÅRLIGT FORHANDLET, inden blækket overhovedet har rørt papiret.
Men ja, det lyder da til at det burde kunne gøres bedre inden skidtet underskrives. Men nu er jeg hverken forretningsmand eller økonom.
Slutteligt vil det forresten være en sort dag i klubbens historie hvis stadion kommer til at hedde Fly Emirates Stadium / Estadio Fly Emirates (nej vel?)
Jeg mener også, at have skrevet at vi skal vente og se til aftalen er skrevet under.
Flere ting er jeg ikke enig med Perez om, men jeg er ikke nervøs for forretningsdelen i vores klub, med ham ved roret.
Jeg tror ikke på, at han godkender noget, der ikke ligger i den absolutte elite indenfor sponsoraftaler.
Der er dog alt for mange ubekendte i forhold til, at kunne udtale sig om hvem der har fejlet i forhandlingerne og det er jo en ikke underskrevet aftale.