Marca: Valladolid interesseret i at hente Reinier på leje
Denne sommer er Reinier omsider færdig med sit skuffende toårs lejeophold i Dortmund, og det må siges at være godt for alle parter.
I første sæson scorede han ét mål og lavede én assist på 19 kampe på tværs af alle turneringer, hvor han i gennemsnit fik 17,5 minutter på banen i løbet af sine 14 Bundesliga-kampe. Heraf var blot én kamp fra start. I denne sæson har han hverken bidraget med mål eller assists i sine 20 kampe på tværs af alle turneringer. 13 Bundesliga-kampe er det blevet til, én af dem var fra start og 11,6 er det gennemsnitlige antal minutter, brasilianeren har fået i sine kampe i den bedste tyske liga.
Der er altså mildt sagt brug for miljøforandring for den nu 20-årige brasilianer, og lykkeligvis har den sportslige ledelse i Real Madrid tilsyneladende fået lidt mere ilt til hjernen og besluttet at udleje ham til en LaLiga-klub af mere beskedent omdømme.
Ifølge Marca er det Ronaldo Nazários klub, Real Valladolid, der i den kommende sæson er tilbage i LaLiga, som ser ud til at blive Reiniers næste destination. Her tænkes der naturligvis i en lejeaftale, da Juni Calafats andre brasilianske projekter efterhånden er ved at bære frugt. Således har Vinícius, Rodrygo og Éder Militão alle spillet en stor rolle i de store trofæer, som Real Madrid har vundet denne sæson, og man håber naturligvis, at Reinier kan begynde at vise noget af det talent, der fangede Calafats øjne.
Selvom det positivt, at Real Madrid ser ud til at vælge en spansk klub til Reinier, hvor han kan komme nærmere spansk statsborgerskab og vænne sig til den spanske fodboldstil, kan netop Valladolid dog give lidt bange anelser. Tilbage i 2019/20-sæsonen havde Real Madrid hele tre spillere udlejet dertil i form af Andriy Lunin, kantspilleren Jorge de Frutos og centerbacken Javi Sánchez. Både Lunin og de Frutos fik nye lejeophold et halvt år senere efter at have fået spilletid i henholdsvis nul og tre ligakampe, mens Sánchez blev sæsonen ud og fik sine eneste otte ligakampe i de sidste par måneder af sæsonen.
Lad os håbe, at man har lært lektien sidenhen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Væk
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Men med Reinier har jeg absolut ingen forhaabninger, hvis jeg skulle give mit bud paa hans fremtidige karriere, saa tvivler jeg paa han opnaar mere i sin tid i Europa end en spiller som Nuri Sahin gjorde, jeg ser simplthen ingen chance for at Reinier faar succes i Madrid, isaer fordi der er en del spillere paa holdet i samme aldersgruppe der allerede har stadfaestet deres fremtid i klubben. Saa med mindre der kommer et kaempe kvante-spring fra ham i naeste season(hvilket jeg kalder nu, at det goer der ikke), saa var det en fuser og bedst for alle parter hvis han bliver solgt videre til en mindre klub, maaske endda hjem til Brasilien igen.
Vi maa ikke glemme at da Madrid koebte ham var han langt mere uproevet paa top niveau end Rodrygo og Vini, saa det ligner paa nuvaerende tidspunkt en tydelig fejl-handel, men helt fair i og med man ud af de 3 spillere fik vaerdi ud af de 2 af dem.
Donde está la biblioteca?
- Brylle
- Gæst
-